• U23-meriterade Wilma Öhman klar för KIF Örebro

    KIF Örebro förstärker truppen med U23-meriterade Wilma Öhman, som närmast kommer från spel i Umeå IK. Öhman ansluter till klubben i januari och har skrivit på för två år. Nyligen berättade KIF Örebro DFF att de gjort klart med Rickard Johansson – från IF Sylvia – som ny huvudtränare inför den kommande damallsvenska säsongen. Arbetet med spelartruppen fortgår och nu kommer första förvärvet – det är mittfältaren Wilma Öhman som byter Umeå IK mot KIF Örebro de kommande säsongerna. KIF Örebros huvudtränare kommenterar värvningen av Öhman: – Wilma är en spelare som passar väldigt bra in i det KIF Örebro vi bygger: ung, utvecklingsbar, och framförallt ett tydligt driv att vilja utvecklas! Vi ska hjälpa henne att ta nästa steg hos oss. Hon är en offensiv kraft som kan spela både i en central, offensiv roll men kan också utgå från en kant och en bra 1-mot-1-spelare, säger Rickard Johansson, huvudtränare i KIF Örebro. Sportchefen: ”Äntligen!” Öhman har erfarenhet från spel i ungdomslandslagen: U17, U19 och U23. Något som sportchef Jonas Karlberg, som följ Öhman en längre tid, ser positivt på. – Wilma är en väldigt spännande spelare som vi har följt flera år och det känns jättekul att äntligen lyckats få hit henne. En mångsidig fotbollsspelare som vi kommer få stor nytta av på både kort och lång sikt. Hennes erfarenhet från elitfotbollen och ungdomslandslagen är stora plus och visar på vilkan kaliber Öhman besitter. Jag är helt övertygad om att hon kommer ta kliv i sin utveckling här under hennes två kommande år. Stor erfarenhet från elitfotbollen – trots sin unga ålder 21-åriga Wilma Öhman har spelat i Umeå IK sedan 2017 och har sedan hon kom dit spelat totalt 97 matcher i Elitettan, Svenska Cupen och nu senast OBOS Damallsvenskan sammanräknat. Öhman fick nio damallsvenska matcher från start och 13 inhopp. Nu väntar fortsatt damallsvenskt spel med KIF Örebro. – Det blir ett ganska stort steg för mig med ny stad och nytt lag, men min ambition är att spela i OBOS Damallsvenskan och blev beslutet att göra den här flytten självklar. Det känns både spännande och roligt att få komma till Örebro och KIF, säger Wilma Öhman, och fortsätter resonera om sin nya klubb: – Jag är imponerad av vad KIF Örebro har åstadkommit de senaste säsongerna. Inte bara resultatmässigt utan också över sättet de spelat på. En positiv och framåtlutad fotboll där många spelare dessutom verkar haft en bra individuell utveckling. Jag vill och hoppas kunna vara med och bidra i den trenden kommande säsonger. Öhman ansluter till truppen i januari och avtalet med KIF Örebro löper över två år. Klara för truppen 2021: Karin Lundin, Sara Lilja Vidlund, Nathalie Hoff Persson och Wilma Öhman (över 2022). KIF Örebro DFF 30 nov 2020 0kommentarer
  • F19-truppen tar form - så är status

    Nu ska trupperna i många lag sättas inför 2021 – och KIF Örebros talanglag F19 är inget undantag. Vilka är klara för 2021? Vad är planen? Och hur blir klubbens talangsatsning? Vi kollade läget med Niklas Christensson, tränare i F19. Niklas, hur kommenterar du truppbygget? – Bra respons från befintliga spelare och vi har haft fantastiska samtal med befintliga spelare och en rad lokala talanger nu under hösten om att komma till oss 2021. Än så länge har inte en enda spelare officiellt lämnat ett negativt besked. Om allt klaffar kommer vi ha en mycket stark trupp till 2021, med både driv, energi och spets. KIF kommer löpande framöver att presentera truppen på hensidan och sociala kanaler. Några du kan presentera redan idag? – Ja, vi kan berätta att Annie Holst och Alva Hyttinen kliver in i vår elitmiljö på allvar. De är båda från Västanfors. Samt att Josefine Eklund, som tog steget redan 2019 från SMÅ till vår miljö har valt att fortsätta sin satsning mot eliten hos oss. Det är tre duktiga och lovande spelare som känns riktigt kul att vi får behålla! Vi har ytterligare spelare klara för 2021, men de kommer presenteras inom kort. Det händer grejer och intresset för vår elitverksamhet är stort! Spelarna fick slutföra meningen "Jag siktar mot eliten med KIF Örebro därför att..." – så svarade de: "Jag siktar mot eliten med KIF Örebro därför att det är en bra miljö att utvecklas i för att bli så bra som möjligt" – Alva Hyttinen "Jag siktar mot eliten med KIF Örebro därför att jag tycker man utvecklas och inspireras" – Annie Holst "Jag siktar mot eliten med KIF Örebro därför att jag tror att det är en miljö där jag kan utvecklas och förberedas bra för framtiden" – Josefine Eklund Niklas, hur ser planen ut framöver – när är truppen klar? – Vi ska prata klart med ett antal spelare de närmsta veckorna och förhoppningen är att truppen ska bli klar under december. Vi kör igång verksamheten på Behrn Arena i januari, så till dess ska vi ha en full trupp. Nämn lite kort om talangsatsningen i KIF Örebro? – Dels har klubben nu valt att starta upp ett F17-lag, vilket är väldigt bra för elitsektionen som nu har tre representationslag som kan samarbeta med varandra. Vi som är ”mittenlaget” kommer ha samarbete både upp till A-laget och ned till F17. Vi ser en förstärkning på tränarsidan och resurserna runt laget, något som är A och O för att spelaren ska ha förutsättningar att ta kliv i sin utveckling. F19-laget kommer nu flytta in i Norra läktaren i omklädningsrummet bredvid A-laget, vilket känns superbra. En annan sak är att F19 precis som A-laget kommer få sin mat på bortamatcherna från grymma Stadsträdgården. Vilket är kanon! Då det är en viktig del med bra ekologisk och hälsosam kost. Detaljer som spelar roll för utvecklingen. – Sen handlar mycket om att steg för steg professionalisera F19 och F17 till att bli starka elitverksamheter värdiga en damallsvensk klubb. Vi i KIF ska vara den där språngbrädan för Örebros duktiga fotbollsspelande tjejer till den absoluta eliten. Det är ingen tvekan om att om du som spelar vill upp till toppen så ska du spela i en damallsvensk klubb. Närheten till A-laget och inte minst spel i Svenska Spels F19-serie mot andra damallsvenska klubbars F19-lag är hur häftigt som helst. På läktarna sitter både damallsvenska tränare och scouter – även om vi helst ser att ingen annan klubb rycker i våra talanger (skratt). Tack för status Niklas! – Tack själv! Jag längtar tills vi är igång! F19 27 nov 2020 0kommentarer
  • BLACK FRIDAY - 20% på allt i webbshoppen!

    Black friday är här och vi erbjuder 20% rabatt på ALLT i vår webbshop! Ange rabattkoden: BLACKFRIDAY20 för att ta del av erbjudandet. Erbjudandet gäller under hela fredagen. >> Till webbshoppen KIF Örebro DFF 27 nov 2020 0kommentarer
  • Klart: Rickard Johansson ny huvudtränare i KIF Örebro

    KIF Örebro har gjort klart med Rickard Johansson som ny huvudtränare för klubbens damallsvenska A-lag säsongen 2021. Johansson kommer närmast från herrfotbollens Division 1 Norra, där han idag tränar IF Sylvia. KIF Örebro DFF klev ur den damallsvenska säsongen 2020 på en sjundeplats i tabellen – och utan huvudtränare till säsongen 2021, efter att nuvarande tränaren Stefan Ärnsved efter tre år i klubben valt att kliva av. Nu presenterar klubben Ärnsveds efterträdare: den 35-årige Rickard Johansson, som närmast kommer från rollen som huvudtränare för IF Sylvia i herrarnas Division 1 Norra. – Det känns jättebra att vi kommit överens med Rickard om det här uppdraget som huvudtränare för vårt A-lag. Det har varit den mest prioriterade arbetsuppgiften senaste tiden, eftersom vi vet hur viktigt det är att ha en tränarlösning på plats redan nu. Samtidigt har vi inte velat stressa, utan utvärderat och träffat flera namn. Bland dem är vi övertygade om att Rickard är bäst lämpad att leda laget. Med honom vid rodret är jag övertygad om att vi kommer få se fortsatt utveckling både på och utanför planen. Å klubbens vägnar hälsar jag därför honom nu välkommen till KIF Örebro, säger Jonas Karlberg, sportchef i KIF Örebro. I IF Sylvia har Johansson inte bara jobbat med att leda laget, utan också med att talangutveckla spelare till allsvenska samarbetsklubben IFK Norrköping. Vilket är en stark anledning till att han erbjöds kontraktet; KIF Örebro ser att Johansson profil passar in i klubbens sätt att se på den sportsliga utvecklingen framåt. – Vi har de senaste tre åren ställt om till att fokusera på att ge unga, utvecklingsbara och talangfulla spelare chansen att ta nästa steg i vår fotbollsmiljö. Det betyder att vi haft en låg snittålder i truppen, många spelare i ungdomslandslagen och flera spelare som fått sina genombrott hos oss de senaste åren. Det är något vi ska bygga vidare på framåt, och just därför ser vi att Rickard är rätt person på rätt plats. Han kommer ta med sig mycket erfarenhet från Sylvia till oss, och de är något som framförallt kommer gynna våra spelare, säger Karlberg. Nära Superettan-avancemang Säsongen 2020 var Johansson snubblande nära att ta IF Sylvia till Superettan, men med en omgång kvar saknas 3 poäng – men målskillnad gör att en seger i sista omgången inte kommer räcka till. Före tiden i Sylvia var han tränare i Åtvidabergs FF 2018-2019. Johansson har också erfarenhet från damfotbollen som tränare för Kisa i Division 1. ”Konkurrera med de bästa lagen i Sverige” Nu tar Rickard Johansson alltså över som huvudtränare i damallsvenska KIF Örebro – och ser fram emot att bidra med just utveckling. – Jag är väldigt motiverad och inspirerad att sätta igång arbetet med KIF Örebro. Föreningen och jag delar samma värderingar, vi vill vara längst fram när det kommer till att utbilda, utveckla och förädla spelare till att nå nästa nivå. Där vill jag att KIF Örebro ska konkurrera med de bästa lagen i Sverige. Jag är väldigt stolt över att få förtroendet leda KIF Örebro, säger Rickard Johansson, och fortsätter: – Nu är min högsta prioritet att prata med spelarna, det ska bli väldigt kul! De har gjort det bra i år och jag ser att det finns mycket talang att bygga vidare på. Dessutom kommer Johansson tillsammans med Karlberg att fortsätta arbetet med att spika ledar- och tränarteamet i sin helhet, samt bygget av spelartruppen 2021. Stefan Ärnsved kommer som tidigare aviserat fortsätta arbeta för klubben till och med sista december. Sedan tidigare står det också klart att Martin Skogman, som tränar laget tillsammans med Ärnsved, slutat efter säsongen. Rickard Johansson börjar i KIF Örebro den 1 januari 2021, och avtalet sträcker sig över säsongen 2021. Det här är Rickard Johanssons tränarkarriär: • Tidigt: Rickard Johansson började sin karriär i juniorallsvenskan med Lunds BK redan som 22-åring. Dessutom var han under samma Skåneperiod utbildningsansvarig på Skånes Fotbollsförbund. • 2009-2012: tränade Division 4- och 3-herrlag • 2013: tränade Kisas damlag i Division 1 • 2014-2016: tränade AFK Linköping i Division 3 och 2. Årets tränare i Östergötland 2014 • 2017: tränade Värmbols herrar i Division 2 • 2018-2019: tränare i Åtvidabergs FF i Division 1. Uttagen till Morgondagens Stjärnor som tränare 2018 • 2019-nu: först assisterande tränare i IF Sylvia i Division 1 för att 2020 vara huvudansvarig i Sylvia och slagits i toppen av Ettan med sin offensiva spelidé. Sylvia är samarbetsförening till IFK Norrköping och har tätt samarbete med IFK, där bland annat Sylvia-tränare tillsätts av IFK eftersom målet med verksamheten är att utveckla och utbilda Sylvia-spelarna att bli elitspelare som kan ta plats i IFK Norrköpings allsvenska trupp. Hela fem spelare från årets trupp går nu vidare till elitfotbollen. A-lag 25 nov 2020 1kommentar
  • Emma Östlund utsedd till Årets genombrott 2020

    På söndagskvällen gick Sportbladets damallsvenska gala – som presenteras av OBOS – av stapeln. KIF Örebros Emma Östlund blev inte bara nominerad till Svenska Spels pris till Årets genombrott – hon vann också! Från korsbandsskada till succé. Så kan man enkelt beskriva Adolfsbergsfostrade Emma Östlunds succéresa i KIF Örebro. Nu är hon utsedd till Årets genombrott i OBOS Damallsvenskan 2020 – som utöver äran betyder att hennes moderklubb Adolfsbergs IK får 10 000 kronor att skänka till ett CSR-projekt. Succéresan då? 2018 kom Östlund tillbaka till planen med besked, efter en tuff korsbandsskada; hon spelade 17 Elitettan-matcher, samtliga från start. Året efter blev det nio damallsvenska matcher, varav fyra från start. Och när A-landslagsspelaren Emma Kullberg lämnade KIF Örebro inför 2020 så fick Östlund axla den viktiga mittbacksrollen – och har spelat samtliga av årets matcher – och gjort ett mål! Nu är du utnämnd till Årets genombrott 2020, Emma. Grattis! Hur känns det? – Det känns såklart otroligt kul! Hur har din säsong varit – känns det som ett genombrottsår? – Säsongen har för min del varit väldigt lärorik! För laget som helhet har det känts mycket upp och ner, men nu när jag ser tillbaka på säsongen så kan jag säga att jag är väldigt glad och stolt över vad vi som relativt nysammansatt lag åstadkommit i år. Vad ligger bakom din framgång Emma? – Det är en svår fråga, men jag tror det finns många olika delar i min fotbollsresa som varit viktiga för mig. Jag tror framförallt det handlar om att jag alltid har haft folk runt omkring mig som stöttat och trott på mig. Dessutom har jag haft tränare som utmanat mig och gett mig förutsättningar till att fortsätta utvecklas hela tiden. Min resa är inte över – jag ser fram emot att fortsätta utvecklas. Har du några tips och råd till alla unga tjejer och killar som drömmer om att göra sina egna genombrott en vacker dag? – Till alla tjejer och killar vill jag bara säga: spela för att du älskar sporten! ingen kommer göra jobbet åt dig så sluta aldrig jaga dina drömmar och kom ihåg att njuta under resans gång. Tack Emma! Och stort grattis igen! – Tack! En stolt klubb KIF Örebros ordförande Fredrik Stengarn gratulerar Emma: – Å klubbens och mina egna vägnar: stort grattis Emma! Det här är du verkligen värd och vi är inte förvånade! Stengarn kommenterar vidare: – Vi har sett Emmas utveckling på nära håll de senaste åren, och det känns fantastiskt att få vara med på hennes fotbollsresa. Inte bara här i klubblaget, utan också i landslagen. Hela klubben kokar av stolthet. Klubbens sporthef Jonas Karlberg fyller på: – Först och främst; verkligen grattis till Emma, hon förtjänar den här utmärkelsen till 100 procent. För oss som klubb är det här det enskilda priset som vi allra helst ser att någon av våra spelare får, eftersom vi vill vara klubben för unga hungriga talangfulla spelare. Som gärna får vara lokala. I Emma har vi allt det. Det är häftigt! Kollanen nominerades till Årets mål Heidi Kollanen nominerades till Årets mål, men fick se sig slagen av Djurgårdens Fanny Lång. Se alla pristagarna här> Se galan i efterhand här> Foto: Sportbladet A-lag 22 nov 2020 2kommentarer
  • KIF Örebro beviljas krisstöd i omgång två

    KIF Örebro DFF beviljas stöd från Regeringens andra krisstödsomgång, som gäller för tredje kvartalet. Det blev klart på fredagseftermiddagen. Totalt har klubben beviljats 460 000 kronor i denna omgång. Besked om ersättning för den inställda Örebrocupen kvarstår. Beskedet innebär också att KIF kommer klara verksamhetsåret 2020. I det preliminära beskedet på fredagen beviljas KIF Örebro DFF 18 000 kronor direkt från Riksidrottsförbundet (som hanterar stödet och i synnerhet den del som avser bredd- och ungdomsverksamheten), samt 442 000 kronor i elitansökan (för klubbens seriespel i OBOS Damallsvenskan) som gått via Svenska Fotbollförbundet. Utöver det kvarstår besked om ersättning för den inställda Örebrocupen, där KIF är delarrangör. Det kommer i slutet av November har RF meddelat. – Mycket viktiga pengar för Sveriges idrottsliv och för oss som klubb. Mycket av den osäkerhet som vi och andra står inför handlar ju om det ekonomiska läget. Vi vet att det kommer bli ett stentufft 2021 och därför är de här stöden i år A och O för att vi som klubb ska ha en chans att klara den här pandemin långsiktigt, säger Fredrik Stengarn, ordförande i KIF Örebro. Klarar verksamhetsåret 2020 KIF Örebro kan konstatera att dagens besked innebär att verksamhetsåret 2020 kommer gå i lås. – Det har varit en otrolig press och vi ska inte bara få vår verksamhet att gå runt, vi måste också göra ett plusresultat på över 1,2 miljoner för att eliminera den skuld klubben bär på från 2016 i form av negativt eget kapital. Vi har flera osäkra poster kvar, men med dagens besked vet vi att vi kommer klara verksamhetsåret. Efter hårt arbete av alla inblandade. Och det känns jätteskönt. Vad resultatet sen blir kommer klarna under december, säger Fredrik Stengarn. 100 procent ersättning i elitansökan I elitansökan har samtliga damfotbollsföreningar beviljats 100 procent av det godkända ansökta beloppet, ett beslut som Svenska Fotbollförbundet fattade på fredagen som en del i det jämställdhetsperspektiv som ska vägas in i denna omgångs ansökan. Totalt ansökte de 26 damelitklubbarna om, och beviljades, drygt 10 miljoner kronor. De damallsvenska klubbarna ansökte om drygt 6 miljoner av dessa. Elitklubbarna på herrsidan avstår nu 5 miljoner kronor, för att damerna ska kunna få hela det sökta beloppet. Herrklubbarna sökte gemensamt drygt 170 miljoner kronor och beviljades alltså 71,8 miljoner kronor, drygt 41 procent. – En mycket fin gest av herrklubbarna och klokt initiativ från SvFF för att få till 100 procent för oss! Detta betyder massor för damverksamheterna. Och vi är mycket tacksamma! Regeringen gav RF medskick om ökad jämställdhet. Något som alltså inte togs med i kritierierna för vad vi damklubbar kunde ansöka för, men däremot tog SvFF hånsyn till det nu i tilldelningen av ansökt belopp. Det är ett symboliskt viktigt steg. Men arbetet fortsätter för ökad jämställdhet, säger Fredrik Stengarn. I förra stödomgången tilldelades KIF Örebro 277 000 kr i elitansökan, motsvarande 43 procent av klubbens ansökta belopp. Med nuvarande hantering skulle klubben istället fått 644 000 kronor i våras. Klubbarna fick dock inte söka igen för utebliven ersättning från förra ansökningsomgången. Samtidigt som KIF Örebro drabbades hårdare i våras. Foto: Rasmus Ohlsson KIF Örebro DFF 20 nov 2020 0kommentarer
  • Tre KIF-spelare till U23-landslagsläger

    Förbundskaptenen Ulf Kristiansson har tagit ut 23 spelare till landslagsläger med U23-landslaget. I truppen finns tre KIF Örebro-spelare med. Hela tre spelare från KIF Örebro är uttagna till landslagsläger med U23-landslaget. Det är Moa Öhman, Emma Östlund och Freja Olofsson som alla finns med i truppen på totalt 23 spelare som samlas i Göteborg den 28 november-5 december. Den 4 december spelar laget en inofficiell match mot svenska mästarna Kopparbergs/Göteborg FC. Matchen kommer att sändas på gp.se. Här kan du se hela den uttagna U23-truppen. Foto: Rasmus Ohlsson och Svenska Fotbollförbundet A-lag 18 nov 2020 1kommentar
  • Östlund och Kollanen nominerade på damallsvenska galan

    På söndag kl 19.00 arrangerar Sportbladet - stolt sändande mediepartner till OBOS Damallsvenskan - en digital damallsvensk gala. Från KIF Örebro har Emma Östlund och Heidi Kollanen chans att vinna priser. Sportbladet arrangerar fotbollsgalan "Damallsvenskans bästa", som går av stapeln på söndag kl 19.00 - och sänds via Sportbladet Play Två KIF-spelare har chans på pris. Emma Östlund som årets genombrott och Heidi Kollanen i Årets mål. I kategorin Svenska spels pris till Årets genombrott står KIF Örebros Emma Östlund nominerad mot Cornelia Kapocs, Uppsala och Therese Simonsson, Umeå. En jury utser vinnaren. Motiveringen lyder: "Tappar du en spelare av Emma Kullbergs kaliber borde det märkas. Tacka Emma Östlund för att det inte blivit så. 20-åringen dirigerar och leder sitt försvar som om hon vore ett decennium äldre." I kategorin Årets mål är KIF Örebros heidi Kollanen nominerad och står mot åtta andra mål. Vinnaren utses av tittare/läsare genom omröstningar i kvartsfinaler, semifinaler och en avslutande final på söndag på Sportbladets Instagram. In och rösta på Heidi! Övriga priser är: Årets målvakt: Brett Maron, Kristianstad Jennifer Falk, Göteborg Zecira Musovic, Rosengård Svenska spels pris till Årets tränare: Elisabet Gunnarsdottir, Kristianstad Maria Nilsson, Växjö Mats Gren/Jörgen Ericson, Göteborg Årets back: Glodis Perla Viggosdottir, Rosengård Josefine Rybrink, Kristianstad Natalia Kuikka, Göteborg Årets mittfältare: Caroline Seger, Rosengård Filippa Curmark, Göteborg Therese Åsland, Kristianstad Årets anfallare: Anna Anvegård, Rosengård Emily Gielnik, Vittsjö Pauline Hammarlund, Göteborg Årets MVP: Jennifer Falk, Göteborg Olivia Schough, Djurgården Therese Åsland, Kristianstad Läs alla nomineringar och se målen på Sportbladet> Foto: Sportbladet A-lag 18 nov 2020 0kommentarer
  • Frida Skogman avslutar elitfotbollskarriären

    Frida Skogman har gett besked om att hon slutar med elitfotbollen efter en lång karriär i flera olika klubbar. Vi stämmer av med Frida: Du har bestämt dig för att lägga fotbollsskorna på hyllan. Var det ett svårt beslut? – Jag har haft känslan sista månaderna att det är rätt beslut att ta. Min kropp börjar bli väldigt sliten och det har varit ett tufft år att pussla ihop fotbollen med barnvakt. Jag har bestämt mig för att sluta spela fotboll på elitnivå, men skulle suget komma tillbaka kan jag nog tänka mig att spela lite i lägre divisioner, säger Frida Skogman. Vad kommer du att sakna mest? – Lagandan, omklädningsrummet och adrenalinkicken! Att stå där ute på planen med matchtröjan på precis innan domaren blåser igång matchen är något speciellt varje gång. Du har haft en lång karriär. Vilka blir de starkaste minnena från den? – Först och främst att få komma som en utvald talang till Göteborg FC vid 17 års ålder och påbörja min riktiga satsning. Att spela Champions League med Eskilstuna United mot Wolfsburg var också en stor upplevelse. Men självklart också att ta KIF Örebro upp till damallsvenskan igen år 2018, utropar Skogman. Du kom tillbaka efter att ha blivit mamma. Var det givet eller funderade du på att sluta redan då? – Jag hade nog bestämt mig ganska tidigt i graviditeten att jag ville tillbaka och se om kroppen klarar av elitsatsningen igen. Det var ingen lätt väg men det gick. Jag kan ärligt säga att jag är stolt över att ha bevisat att det går att komma tillbaka efter en graviditet, även över 30-årsstrecket. Det blev ett antal år i KIF Örebro. Vad betyder KIF för dig? – De åren jag har varit i KIF har haft sina toppar och dalar. Men jag har varit omringad av bra spelare och ledare och Behrn Arena är bland dem finaste arenorna jag spelat på, tycker Frida Skogman. Får vi se dig i publiken i framtiden? – Absolut! Jag kommer nog se KIF Örebro spela i framtiden men på vilken arena det blir vet jag inte. Du gillar ju innebandy. Ny karriär där? – Ha, ha! I så fall bara på skoj, avslutar Frida Skogman. Text: Jan Holgersson Foto: Daniel Lubner, Retouched Reality A-lag 17 nov 2020 1kommentar
  • Freja Olofsson utsedd till Årets spelare!

    Nu har klubbens supportrar sagt sitt om vem som är Årets spelare 2020. Över 1 000 röster kom in. Och kampen var jämn mellan två personer. Men en segrar med 15 rösters marginal (!). KIF Örebro har nöjet att gratulera Freja Olofsson till Årets spelare 2020! Och Karin Lundin till god tvåa. Grattis Freja! Hur känns det att bli Årets spelare? – Det är roligt såklart! Hur ser du på din säsong? – Jag har utvecklas denna säsong. Det har varit så kul att spela och tävla igen efter skadan förra året och det känns som jag drog nytta av rehaben jag gjorde och har blivit både fysisk starkare och mentalt mer motiverad. Resultat och prestationsmässigt har det varit både upp och ner men sån är ju idrotten! Vad vill du hälsa till våra supportrar som röstat fram dig? – Våra supportrar ska ha ett stort tack för att de stöttat oss i år. Det har varit ett märkligt år för våra dem också. Många kanske inte har kunnat varit på plats men jag - och jag tror jag pratar för oss alla i laget och klubborganisationen när jag säger att vi - känt ett väldigt stort stöd ändå från våra dem! Även om de kanske inte kunnat vara på plats på just matcherna. Människors engagemang är verkligen rörande och uppskattat. Tack! Tack - och grattis igen! A-lag 17 nov 2020 2kommentarer
  • Visa fler nyheter