• Boman & Svahn lyfter damfotbollen med KIF Örebro

    DET ÄR DAGS. NU LYFTER VI DAMFOTBOLLEN. Boman & Svahn Bygg & Entreprenad AB har sedan flera år tillbaka samarbetat med KIF Örebro DFF och tar därmed ansvar för att stötta KIF Örebros arbete för att lyfta flick- och damfotbollen i Örebro med omnejd. Boman & Svahn utför underhålls-, reparations- och försäkringsarbeten, samt mindre entreprenader och stambyten åt privata och offentliga fastighetsbolag. Man utför även reparationsarbeten samt om- och tillbyggnader för privat- och bostadsrättsägare. Med erfarna och ansvarsfulla hantverkare, samlad kompetens och resurser erbjuder de effektiva lösningar. Företaget har en stark lokal förankring, vilket också sätter spår i vilka föreningar man väljer att samarbeta med. - Det är viktigt att damfotbollen ges möjlighet att spela i högsta divisionen i en stor stad som Örebro. Spelarna i KIF Örebro tar ett stort socialt ansvar och sprider glädje och positiv energi. De är oerhört viktiga för att våra idrottsintresserade flickor ska ha bra förebilder som håller drömmar vid liv, säger Joakim Svahn, vd för Boman & Svahn. Läs mer om Boman & Svahn på bomansvahn.se. ___________________________________________________________________ Tillsammans med Örebros medvetna näringsliv lyfter KIF Örebro flick- och damfotbollen, med målet att göra Örebro till den bästa platsen i Sverige att vara fotbollsspelande tjej på. Följande aktörer är med på samarbetsnivån KIF Partner, i syfte att stötta KIF Örebro och lyfta flick- och damfotbollen: Örebrobostäder, Nordic Wellness, Stadsträdgården, Malmbergs, Garantitak, Lindbergs Buss, Länsförsäkringar, DP Contackt, Loxia, Renta (fd Hyrcenter), Structor, McDonald's, BRL, Sigma It, KumBro Stadsnät, Maxcon, Svenska kyrkan, Novab, Kamtech, Handelsbanken, Lantmännen Unibake, Elgruppen, Örebroporten, TS Reklam. Vill ditt företag vara med? Kontakta klubbchef Björn Andersson på bjorn.andersson@kiforebro.se! Originalfoto: Rasmus Ohlsson KIF Örebro DFF 7 apr 2020 0kommentarer
  • Spela V75 med KIF Örebro och travexperten "Kiffe" Wickman

    KIF Örebro DFF erbjuder i samarbete med travexperten Christoffer ”Kiffe” Wickman (KIF-supporter, son till KIFs klubbchef och travexpert i Sportbladet) möjlighet att stötta klubben samtidigt som du har möjlighet att vara med och dela på potentiella travvinster. Detta genom att köpa in dig i ett ”KIF-system” där 10 procent går till klubben. Initiativet är ett sätt att stötta KIF Örebro genom en tuff ekonomisk tid. Christoffer ”Kiffe” Wickman är för de flesta känd som travexpert i Sportbladet och som spelat hem många miljoner till de som följt hans spelsystem. Bara i mars har ”Kiffe” legat bakom system som spelat in 1,7 miljoner kronor. Nu vill han stötta KIF Örebro genom en tuff tid. Coronasmittan slår hårt och detta är ett sätt att dämpa de ekonomiska effekterna. – Det känns jättekul att Christoffer vill göra något för KIF Örebro. Nu hoppas vi många hoppar på det här – det kan innebära mycket pengar både för de som spelar och oss som klubb i och med att 10 procent solidariskt går till oss, säger Björn Andersson, klubbchef i KIF Örebro. Start sker redan nu på söndag. Och det är en Multijackpott 70 miljoner! Hur fungerar det? – Du köper en andel i ”KIF-systemet”. Andelspriset är 50:-/vecka (initialt kör vi 3 veckor vilket blir totalt 150 kr april ut) därefter köps andelar för hel månad (dvs 200 kr). – Med en andel får du 1/20 av systemet (köpa så många andelar du vill för att ha möjlighet till större del av vinsten) – Du stöttar KIF Örebro! Solidariskt så går 10 procent av din insats går till KIF Örebro (motsvarande den procent som tipsexperterna annars tar) – SPELSTOPP för "KIF-systemet" sker nu på söndag 12/4 kl 12.00 – Ta chansen att säkra andelar i ”KIF-systemet”, så är du med och spelar tillsammans med en av landets främsta travexperter Hur köper jag andelar? – Swisha 150 kr till 123 240 4648 och märk betalningen med ”KIF-trav” och din mailadress (kolla stavningen noga) senast söndag 12/4 kl 12.00 – Vill du köpa fler andelar ändra bara beloppet med ”jämna” 150 kronor (1 andel = 150 kr, 2 andelar = 300 kr, 3 andelar = 450 kr, osv) – Senast kl 16.00 på söndag 12/4 får du ett mail med ”KIF-systemet” för att kunna följa loppen som börjar 16.20 (obs! Veckorna därefter är det istället lördagens V75 som kommer spelas med ”KIF-systemet”) – Vid vinst vinner du 1/20 av utdelningen på omgångens V75 (om du har en andel) – Av administrativa skäl förbehåller sig KIF Örebro rätten att göra utbetalning en gång i månaden vid vinst under 1 000:-/andel. Övergår vinsten 1000:-/andel kommer utbetalning göras samma vecka. Har du frågor? Mejla kiftravet@gmail.com KIF Örebro DFF 7 apr 2020 0kommentarer
  • Spela Bingolotto – och stötta KIF Örebro samtidigt

    För att mildra de ekonomiska effekterna till följd av coronaviruset för Sveriges föreningar har Folkspel, som driver Sverigelotten och Bingolotto, dragit igång stödkampanjer för sina två lotter. Teckna en prenumeration och välj KIF Örebro DFF som din stödklubb, så får vi ett extra stöd från Folkspel. KIF Örebros ungdomslag säljer regelbundet Bingolotter för att samla in pengar till sina lag. Nu kan du som prenumerant på Bingolotto välja att stödja KIF Örebro DFF som då – utöver ordinarie provision – får 200 kronor extra i bonus. Som prenumerant kan du vinna fantastiska vinster, men det blir också en stunds spänning och söndagsunderhållning (Bingolotto, TV4, 18.00). Bli Bingolotto-prenumerant idag – välj KIF Örebro DFF som stödförening! Kampanj Bingolotto Folkspel bjuder just nu dessutom på halva kostnaden för dina fyra första Bingolotter. Det innebär att man som ny prenumerant på Bingolotto betalar 25 kr/styck för de fyra första lotterna. Du kan också välja att prenumerera på Sverigelotten – välj KIF Örebro DFF som stödförening även där! Kampanj Sverigelotten Folkspel erbjuder också Sverigelottprenumeranter – första åtta lotterna får du för endast 96 kronor (ordinarie pris 200 kr). Tack på förhand för ditt stöd och lycka till! KIF Örebro DFF 3 apr 2020 0kommentarer
  • Det nya Ungdomsrådet är igång

    För att få en mer transparent förening så har KIF Örebro startat upp ett Ungdomsråd. Här träffas representanter från kansli, styrelse och ungdomslagen (tränare, ledare eller engagerad förälder) för att prata om allt som rör ungdomssektionen till föreningen i stort. Här kommer rapport och reflektioner från Tina Sikh, ungdomsansvarig och Sebastian Moberg, styrelseledamot med ungdomsansvar: Det första mötet i vårt nybildade Ungdomsråd handlade mycket om att etablera en gemensam punkt för ungdomslagen. Detta är ett råd där alla frågor – utmaningar och utvecklingspunkter – kan ventileras och lösas. Några saker vi landade i: – Se över och få till klubblokalen vid Rosta gärde – Se över vad ungdomslagen behöver för material för att kunna utföra träningar på bästa sätt, vilket mynnat ut i att vi vid nästa träff ska göras en inventering för att efter det veta vad vi behöver stärka upp med i materialväg En annan sak som kom upp och som också löstes på en gång var att ordna en målvaktstränare för ungdomslagen. Det var en önskan som vi med gemensamma krafter löste. Det känns riktigt bra att Ungdomsrådet är igång. Det är vi tillsammans som är föreningen, och tillsammans skapar vi möjlighet för alla tjejer att spela fotboll från barnsben till elitnivå. /Tina och Sebastian KIF Örebro DFF 3 apr 2020 0kommentarer
  • Fotbollssnack med Frida Skogman

    Vi kollar läget med comebackande Frida Skogman (tidigare Svensson). Du är tillbaka på plan igen efter att ha blivit förälder. Hur känns det? – Det känns väldigt roligt att vara tillbaka på Behrn! Att få kombinera att vara småbarnsförälder och att spela fotboll samtidigt är otroligt spännande, utropar Frida Skogman. Var det svårt att komma igång igen med elitfotboll? – Jag har tillsammans med tränarna haft en plan för att öka fotbollsträningen succesivt så att min kropp hinner vänja sig vid belastningen igen. Det känns som att jag har fått en bra start hittills men självklart är det tufft att komma tillbaka dit jag vill. Jag har höga mål men vet också att jag måste ha tålamod för att nå dit, säger Skogman. Är det en fördel för dig personligen att säsongsstarten dröjer? – Jag behöver fortfarande tid för att försöka komma tillbaka till formen jag hade 2018, så personligen är det en fördel men jag förstår alla som självklart vill köra igång nu. Vi är vana att se dig i rollen som oöm, lojal och hårt jobbande lagspelare. Blir det så även nu? – Ja, det är mitt sätt att spela fotboll så det är tanken, säger Frida Skogman. Coronaviruset ställer till det en del just nu kan man lugnt säga. Hur tänker du kring det? – Det är självklart väldigt tråkigt det som händer i världen just nu. Allt står liksom på paus. Alla måste ta sitt ansvar och vara försiktiga, så förhoppningsvis kommer alla restriktioner hjälpa så att vi snart kan gå tillbaka till en vanlig vardag igen. Om du skulle byta sport, vilken sport skulle du välja då? – Jag spelade både fotboll och innebandy när jag var yngre, men valde att satsa på fotbollen. Så innebandy hade det blivit då, avslutar Frida Skogman. Text: Jan Holgersson A-lag 1 apr 2020 0kommentarer
  • Maxcon Sprinkler lyfter damfotbollen med KIF Örebro

    DET ÄR DAGS. NU LYFTER VI DAMFOTBOLLEN. Maxcon Sprinkler i Örebro – som installerar och servar sprinkleranläggningar – stöttar damfotbollen dubbelt upp. Dels är de partner till KIF Örebro DFFs verksamhet, men de delar också spelare med KIF, nämligen Frida Abrahamsson som kombinerar elitfotbollskarriären med jobb hos Maxcon. Kenneth Askeblad, på Maxcon Sprinkler, förklarar varför de stöttar KIF: – Eftersom Frida är en del av vårt team här på Maxcon så vi vill vi också vara en del av hennes team i KIF. Som Partner till KIF är vi med och gör skillnad för damfotbollen i stort, men också för Frida i hennes vardag. Nu ser vi fram mot säsongen som jag tror blir kanon! Läs mer om Maxcon Sprinkler på maxcon.se ___________________________________________________________________ Tillsammans med Örebros medvetna näringsliv lyfter KIF Örebro flick- och damfotbollen, med målet att göra Örebro till den bästa platsen i Sverige att vara fotbollsspelande tjej på. Följande aktörer är med på samarbetsnivån KIF Partner, i syfte att stötta KIF Örebro och lyfta flick- och damfotbollen: Örebrobostäder, Nordic Wellness, Stadsträdgården, Malmbergs, Garantitak, Lindbergs Buss, Länsförsäkringar, DP Contackt, Loxia, Renta (fd Hyrcenter), Structor, McDonald's, BRL, Sigma It, KumBro Stadsnät, Maxcon, Svenska kyrkan, Novab, Kamtech, Handelsbanken, Lantmännen Unibake, Elgruppen, Örebroporten, TS Reklam. Vill ditt företag vara med? Kontakta klubbchef Björn Andersson på bjorn.andersson@kiforebro.se! Foto: Daniel Lubner, Retouched Reality KIF Örebro DFF 1 apr 2020 0kommentarer
  • Justerade kanslitider pga permittering

    KIF Örebro DFF har gått in i korttidspermittering, vilket betyder att vi ligger på 40 procents arbetstid av vad vi har i ordinarie fall. Preliminärt gäller detta under april och maj. Här kommer därför justerade tillgänglighetstider på kansliet som en följd av permitteringen: Mån: 8-17 (lunchstängt 12-13) Tis: 10-15 (lunchstängt 12-13) Ons: 10-15 (lunchstängt 12-13) Tors: 9-15 (lunchstängt 12-13) Fre: Stängt Ungdomslagsfrågor och besök Ungdomslagsfrågor och eventuella besök hänvisas primärt till måndagar, då vår Sportadministratör och klubbchef är på plats. Svar kan dröja Permitteringen betyder också att svar kan dröja, men lägg ett mejl till den du vill kontakta så kommer hen att svara så snart möjlighet ges. Tack för visad förståelse. BIld av Free-Photos från Pixabay KIF Örebro DFF 1 apr 2020 0kommentarer
  • KIF Örebro startar livesändningar för Örebros fotbollstjejer

    Coronaviruset, som drabbat samhället i stort och smått, slår även hårt mot KIF Örebro DFF. För A-laget innebär det en uppskjuten seriestart och korttidspermittering. Samtidigt vill A-lagsspelarna inte ge upp ett av sina viktigaste uppdrag: att inspirera och motivera som förebilder för primärt unga fotbollsälskande tjejer. Därför startar vi livesändningar på Instagram för digitalt häng mellan dagens och morgondagens fotbollsstjärnor! KIF Örebro driver utöver vanlig fotbollsverksamhet även ett antal samhällsengagemang, där mycket handlar om att A-lagsspelarna ska vara förebilder för barn och ungdomar. Eftersom coronasmittan stoppar många av de insatserna drar vi nu igång ett digitalt initiativ på klubbens Instagramkonto (@kif_orebro) med livesändningar, där A-lagsspelarna möter upp Örebros unga fotbollstjejer med inspiration, tips och möjlighet till frågestunder. – För oss känns det väldigt bra att kunna fortsätta möta de här tjejerna, fast digitalt. Förhoppningsvis kan vi både ge dem lite tips och trix men också glädje i en tid när mycket är oroligt. Jag ser väldigt mycket fram emot att köra igång detta, säger A-lagets Frida Abrahamsson. Viktigt att inte glömma de unga – och även killar kan kolla på sändningarna KIF Örebros mission är att ge tjejer förutsättningar att utvecklas inom fotbollen från barnsben till elitnivå. Många tjejer väljer att sluta spela fotboll i tidiga tonåren, något som klubben vill motverka. Därför riktar sig det här initiativet primärt till tjejer. – Vi hade en hel rad med insatser planerade för våren och sommaren, som riktat in sig på förebildsbyggande och rörelsefrämjande för unga tjejer i synnerhet. Dessa blir ju såklart lidande just nu. Därför känns det väldigt bra att kunna erbjuda detta till Örebros fotbollstjejer istället. Finns det killar som vill hänga med och inspireras får de givetvis det. Vi kände att det är lätt att glömma bort barn och unga i allt detta som pågår nu, vilket vore olyckligt så därför känns det rätt att prioritera detta, säger Fredrik Stengarn, ordförande i KIF Örebro. Live varje torsdag kl. 18.15 Spelartruppen, som går in i en period av korttidpermittering, kommer på torsdagar klockan 18.15 köra livesändningar på klubbens Instagramkonto (@kif_orebro) med premiär på torsdag den 2 april. Foto: Daniel Lubner, Retouched reality KIF Örebro DFF 31 mar 2020 0kommentarer
  • TA EN FÖR LAGET - Så kan du hjälpa KIF Örebro DFF

    Coronaviruset påverkar oss alla. Från samhället i stort till vår vardag i smått. Idrottssverige har stora utmaningar och KIF Örebro DFF är inget undantag. Därför lanserar vi Ta en för laget – en stödkampanj där du kan vara med och hjälpa klubben i en tuff tid. Nu är det här. Det där avgörande ögonblicket. Du vet när alla vi som kan stötta vår klubb kan kliva fram och ta en för laget. Tillsammans. Ge din gåva / ”inträde” via vår insamling på taenforlaget.se. Med en säsong som skjutits fram uteblir också publikintäkterna. Ett enkelt sätt att stötta KIF är att fortsätta ”gå på match” och betala ”inträde”. Pengarna som kommer in är avgörande för att dämpa det ekonomiska fallet, så att vi kan fortsätta erbjuda tjejer att spela fotboll från barnsben till elitnivå även efter corona-pandemin. Alla som skänker en gåva via vår insamling är med i utlottning av årskort för säsongen 2020, när den väl drar igång. Tack för att du är med och tar en för laget. Tillsammans tar vi oss igenom detta. Ps. Är du företagare och vill stötta oss? Självklart går det! Mejla vår klubbchef Björn på bjorn.andersson@kiforebro.se. KIF Örebro DFF 30 mar 2020 0kommentarer
  • Förlust mot ÖSK - Ärnsved: "Ganska jämn match"

    KIF spelade årets sjunde match för säsongen i eftermiddags då man mötte ÖSK P16 på Behrn Arena. Matchen slutade 0-4 till ÖSK. Vi lyssnade med coach Stefan Ärnsved en stund efter slutsignalen. Vad tycker du om matchen? – Det var en ganska jämn match med något större bollinnehav för ÖSK. Vi tappade bollen i fel läge tre gånger och på så sätt gav vi bort tre mål. Försvarsspelet hade vi jobbat en del med och det föll väl ut. Vi hittade både bra saker och saker vi måste jobba vidare med i matchen, berättar Stefan Ärnsved. Vad var bra som vi kan ta med till nästa match? – Delar av försvarsspelet är vi väldigt nöjda med, säger Ärnsved. Vad är viktigast att förbättra? – Kommunikationen ute på planen. Var det svårt att möta pojklag? – Nja, den här matchen var helt okej och motståndet var ”lagom” bra för oss, avslutar Stefan Ärnsved. KIF Örebro – ÖSK P16 0–4 (0–2) Så här spelade KIF Örebro: Målvakt: Moa Öhman och Mimmi Paulsson Febo stod varsin halvlek. Utespelare: Emma Östlund, Cajsa Åkerberg, Frida Abrahamsson, Elli Pikkujämsä, Nellie Lilja, Nathalie Hoff Persson, Sara Lilja Vidlund, Elin Bengtsson, Karin Lundin och Heidi Kollanen. Inhoppare: Maja Regnås, Emilia Pelgander, Ida Adamsson, Freja Olofsson, Cali Farquharson och Frida Skogman. Text: Jan Holgersson Foto: Rasmus Ohlsson A-lag 28 mar 2020 1kommentar
  • Visa fler nyheter