Förlust borta mot FC Rosengård för F19
KIF Örebros F19 spelade i söndags den 1 september bortamatch på Malmö IP mot Rosengård, ett lag som visade sig vara ett nummer för stort för KIF som förlorade matchen med 5-0. KIF Örebros F19-lag lämnade Örebro tidigt på söndagsmorgonen för färd mot Malmö och bortamatch mot Rosengård. – Vi hade vårt förberedande taktiksnack i bussen, så när vi var framme behövdes endast en sammanfattning innan uppvärmningen drog igång. Allt kändes bra och spelarna var taggade, berättar F19:s tränare Mats Lindström. KIF ställdes mot ett starkt Rosengård, men bland annat tidigare A-landslagsspelaren Jessica Samuelsson i startfältet. Det var också Rosengård som började matchen starkt, med mycket bollinnehav och ett snabbt och rörligt passningsspel. – Våra spelare fick koncentrera sig mycket på försvarsspel, vilket vi till en början gjorde riktigt bra med några försök till omställningar, säger Mats Lindström. Dock var det hemmalaget Rosengård som skapade de heta målchanserna, och KIF Örebros målvakt Ann-Sofie Gripenberg fick göra några kvalificerade räddningar. Men så i den 27:e spelminuten kom 1-0 för Rosengård, en inlägg som nickades in till ledningsmålet. 1-0 stod sig också till halvtidsvilan. – I halvlek pratade vi om att bli aggressivare i försvarsspelet samt spela lite snabbare. Vi började andra halvlek med mycket energi och löpte mycket, säger Mats Lindström. Men det vad ändå Rosengård som tog tag i taktpinnen i matchen, och kunde öka på målskörden ytterlige. – Matchen slutar 5-0. Rosengård är bättre, men jag tycker att det är några mål för stor seger för att spegla matchen helt, analyserar Mats Lindström. Vi coacher känner dock att det här ger oss energi, att vi vill bli ännu bättre och att det sporrar till utveckling. Vi knyter näven i fickan och tar nya tag till veckan, avslutar Mats. FC Rosengård F19 - KIF Örebro F19, 5-0 (1-0) Foto: Rasmus Ohlsson
F19
2 sep 2019
0kommentarer
Lägeskoll med Ärnsved: "Vi vill ta poäng i alla matcher!"
Under det korta uppehållet i seriespelet passar vi på att kolla läget med Stefan Ärnsved. Hur går dina tankar så här med lite distans till förlusten mot LB07? – Vi gör en helt okej insats i första halvlek. Däremot är vi missnöjda med vår prestation i andra halvlek. Vi måste jobba vidare med att hitta lösningar för att ta oss igenom lag som spelar lågt försvarsspel, samt att inte stressa upp oss och släppa tron på vår spelidé, säger Stefan Ärnsved. Våra resultat har överraskat fotbolls-Sverige. Är du överraskad över att det gått så bra? – Jag vet inte om jag tycker att vi gjort så väldigt bra resultat. Vi har ändå förlorat tre av de sista fem matcherna. Vi vill ta poäng i alla matcher! Var uppehållet på två veckor välkommet för oss? – Uppehåll vet jag inte om det är. Vi har fem spelare som är iväg på landslagsuppdrag. De belastas ganska hårt i de miljöerna, så det kommer tvärtom att bli en utmaning att få alla hundra procent fräscha till matchen mot Kristianstad, funderar Ärnsved. Är det något som ni gnuggar särskilt på? – Ja. Vi kommer jobba med vårt anfallsspel med de spelare som är hemma. Vad vill du se från KIF när serien återstartar igen till helgen? – Jag vill självklart se en förbättring på den punkten, alltså anfallsspelet, i nästa match, jämfört med matchen mot LB07, avslutar Stefan Ärnsved. KIF Örebro spelar nästa match på lördag den lördag den 7 september, då Kristianstads DFF besöker Behrn Arena. Avspark klockan 14.00! Text: Jan Holgersson Foto: Rasmus Ohlsson
A-lag
2 sep 2019
0kommentarer
Uttalande från Stefan Ärnsved om disciplinnämndsärendet
Efter KIF Örebros hemmamatch mot Göteborg den 14 augusti gjordes en anmälan till SvFFs disciplinnämnd, efter att fjärdedomaren upplevt att hon utsatts för ett kränkande tillmäle i samband med en situation i matchen där KIF drabbades av en utebliven straff. KIF Örebros Stefan Ärnsved har avvaktat ärendet och beslut från förbundet innan han velat uttala sig. Besked kom igår att ärendet ej tas upp och att Ärnsved frias. Såhär kommenterar Stefan Ärnsved händelsen och förbundets beslut: – Jag var irriterad över att vi inte fick straffen, och skrek därför ”Hur kan det där inte vara straff?” till domaren. Fjärdedomaren reagerade då väldigt starkt tillbaka, och sprang fram till mig och skrek åt mig att inte skrika. Vilket förstås var helt korrekt, jag borde inte skrika. I det läget, när hon några centimeter från mitt ansikte skriker att jag ska sluta skrika, säger jag till henne "Lilla vän, skrik mig inte i ansiktet". Hon kallar då dit huvuddomaren, och pekar på mitt ordval. Jag ber omedelbart om ursäkt för det, till båda domarna, och de säger åt mig att sätta mig på bänken igen. I efterspelet kommenterar domaren i riksmedia att Stefan Ärnsved kallat fjärdedomaren ”lilla gumman”. Detta är felaktiga uppgifter. – Jag inser att skillnaden inte är så stor, och jag borde givetvis inte ha sagt så heller. Det jag tycker är tråkigt är att domarna går ut i media, och dessutom med felaktiga uppgifter vad gäller ordvalet, innan saken är utredd. I mitt svar till nämnden skickade jag med ett klipp från TV-sändningen, där det tydligt hörs att fjärdedomaren skriker åt mig att inte kalla henne lilla vän. – Tyvärr kan jag inte göra det ogjort. Ibland, i stridens hetta, kan det vara svårt att kontrollera exakt vad man säger, det kan komma grodor ur munnen. I det här fallet gjorde det just det, och jag bad omedelbart de båda domarna om ursäkt. Hur man än vänder på det var det såklart fel av mig, och det enda jag kan göra med det i efterhand är ett se till att det inte händer igen. – Jag jobbar varje dag för att tjejerna ska få bättre villkor, för att jämna ut det man kan se som orättvisor inom fotbollen och idrotten. Att då bli utmålad som någon jag inte tycker att jag är, det har varit jobbigt. Många har hört av sig. Samtidigt har det var viktigt att avvakta ärendet, då jag i grunden tycker det är viktigt att förbundets process får ha sin gång innan vi kommenterar saker i media. Just för att undvika felaktigheter. KIF Örebros ordförande Fredrik Stengarn kommenterar händelsen såhär: – Precis som jag sa i kommentarerna efter incidenten så ska vi ha respekt för varandra och inte uttrycka oss på sätt som är eller kan upplevas som kränkande. Det är inget klubben står bakom. Stefan är själv ångerfull. Vi tycker också det är viktigt att förbundets process får ha sin gång för att undvika felaktigheter i media. Det är olyckligt när felaktigheter rapporteras i riksmedia, som i detta fallet skett. Vi har pratat om händelsen internt och Stefan själv resonerar klokt kring det inträffade. Vi ser detta som avhandlat, och nu går vi vidare. I Nerikes Allehanda kan du läsa en längre intervju med Stefan>
KIF Örebro DFF
28 aug 2019
0kommentarer
45 Örebrotjejer deltog på KIF Örebro Training Camp
Under vecka 33 gick det första KIF Örebro Training Camp av stapeln. Fyra dagar av fotbollsglädje, där KIF Örebro gav alla fotbollsmotiverade Örebrotjejer möjligheten att spela och träna med eliten. Totalt deltog 45 fotbollsmotiverade tjejer, 12-16 år, som under dagarna fick hänga med spelare ur A-laget samt ledare ur A- och talanglaget. KIF Örebro summerar dagarna som mycket lyckade. Träning, matchspel och inspirerande föreläsningar; det var några av aktiviteterna som deltagarna fick testa på under veckans KIF Örebro Training Camp. – Syftet med att arrangera ett Training Camp är att få fler tjejer att fortsätta spela fotboll längre upp i åldrarna. Idag ser vi att många lägger av vid just 12 års ålder. Så kan vi inte ha det, förklarar KIF Örebros klubbchef Björn Andersson, och fortsätter: – Vi ser att det finns mycket att göra för att förändra detta. En viktig väg fram är att skapa förebilder och det tror vi att vi gör bäst genom att låta de här tjejerna få spela och träna tillsammans med våra elitspelare. KIF Örebro Training Camp är några första steg i detta arbete. Under veckan har deltagarna fått hänga på Rosta gärde och Behrn Arena, där det pågått både träningspass och matchspel. Utöver det har de fått delta på ett fyspass samt – tillsammans med sina föräldrar – fått information om hur elitfotbollen ser ut i Sverige och vad de som vill satsa kan förvänta sig. Dessutom bjöds samtliga på toppfotboll när KIF Örebro tog emot Göteborg på hemmaplan. Självklart fick Training Camp-tjejerna både professionell matchgenomgång inför och även uppföljning efter matchen. På matchen fick de dessutom göra line-up inför publiken! – Vi tror att det är viktigt att vi ger dem en rättvisande bild av vad ett elitliv inom fotbollen innebär. Samtidigt ska dessa dagar vara kul och inspirerande, då det inte handlar om något elitläger. Vi hoppas tjejerna får med sig ny kunskap och glädje att ta med sig ut till sina respektive klubblag, säger Björn Andersson. Inspirerande föreläsningar av spelare Tre A-lagsspelare delade med sig av sina fotbollsliv. Emma Östlund berättade om hur hennes karriär sett ut och hur det var att jobba sig tillbaka efter en tung korsbandsskada. Jenna Hellstrom berättade om sin VM-upplevelse i somras. Och Kayla Braffet om hur det är att spela fotboll i USA och idag vara proffs i Sverige. Det blev många kluriga och intressanta frågor från deltagarna. – Det märks att de här tjejerna älskar fotboll. De har verkligen gett allt! Det är fantastiskt att ta del av tjejernas glädje under de här dagarna. Jag tror vi som klubb fått tillbaka minst lika mycket som de har fått av oss. Vi ser redan fram emot nästa år. Responsen har varit bra och vi tror vi kan göra allt lite bättre nästa gång, säger Tina Sikh, sportadmin och samordnare för KIF Örebro Training Camp. ”Det handlar om att ge tillbaka” KIF Örebros målvakt Danielle Rice, som varit en av A-lagsspelarna som hängt med tjejerna, kommenterar KIF Örebro Training Camp såhär: – Det är helt fantastiskt att få träna med unga tjejer som delar samma passion för fotboll som jag själv gör. Att kunna variera mellan att seriöst prata om konkreta situationer och scenarios på planen, för att sedan dela ett skratt med varandra är fantastiskt. De här tjejerna har gett allt, säger hon, och fortsätter: – Det är viktigt att vi som spelar fotboll på elitnivå ger tillbaka till de här yngre tjejerna, precis som andra spelare gjorde för mig när jag var yngre. Flick- och damfotbollen är en enda stor gemenskap där vi lyfter varandra och stärker varje ny generation som kommer. Inbjudan till nästa års Traning Camp är planerad att gå ut i mars nästa år. Sportfotografen Daniel Lübner var på plats och dokumenterade, missa inte hans foton från KIF Örebro Training Camp. Du hittar hans foton här> Foto: Daniel Lübner
KIF Örebro DFF
27 aug 2019
0kommentarer
Oavgjort för F19 borta mot Asarum
I lördags den 24 augusti spelade KIF Örebro F19 bortamatch mot Asarums IF FK F19. En match som slutade oavgjort 2-2 och där KIF Örebro tog ytterligare en poäng i Svenska Spel F19 Södra. Det var Asarum som tog ledningen i matchen, redan i den sjunde minuten satte hemmalaget 1-0 via Nora Johansson. Men innan halvtidsvilan kvitterade KIF till 1-1 efter mål från Nova Söderström, ett distinkt skott vid den bortre stolpen efter ett inspel i straffområdet. – Det var extra kul att Nova gjorde sitt första mål i sin första seriematch tillsammans med oss, kommenterar tränare Sandra Johansson. Tidigt efter paus var det dags igen, och KIF satte 1-2 genom Ida Lilja. Målet föranleddes av ett fint samarbete mellan Ida Lilja och Ida Adamsson, där Adamsson fann en lucka i Asarums backlinje och med en fin passning friställdes Lilja som säkert satte bollen i mål. Men så i den 57:e minuten satte även Asarum sitt andra mål, och kvitterade till 2-2 genom Ellen Sunesson. – Vi sliter och försöker, tjejerna gick verkligen för vinst. De växlade upp och ville vinna istället för att försvara en poäng och det gillar jag att se, säger Sandra Johansson. KIF skapade tillräckligt med chanser för att kunna vinna matchen, men tyvärr gick inte bollen in i mål. Matchen slutade istället 2-2 och KIF fick med sig en poäng hem till Örebro. – Vi gör en helt okej match, men spelar ibland lite för svårt med små marginaler. Även om vi inte spelar vårt bästa spel så skapar vi ändå många chanser och det är en styrka. Det får vi ta med oss, avslutar Sandra Johansson. Asarums IF FK F19 - KIF Örebro F19 2-2 (1-1) Målskyttar KIF Örebro: Nova Söderström (35), Ida Lilja (42) Så här spelade KIF Örebro: Ann-Sofie Gripenberg Clara Heiche, Ebba Lundkvist, Elin Sjösten, Alexandra Amin (ut 65), Rebecka Mannström, Ida Adamsson (ut 75), Alicia Reyes Burgos Hiis, Ebba Mannfolk, Ida Lilja, Nova Söderström (ut 80) Ersättare: Mikaela Thörnquist (in 65), Zelda Stadsdahl (in 75), Josefine Eklund (in 80) Foto: Rasmus Ohlsson
F19
26 aug 2019
0kommentarer
Sara Lilja Vidlund blixtinkallad till landslaget
Efter slutsignalen igår mellan KIF Örebro - LB07 i OBOS Damallsvenskan fick Sara Lilja Vidlund veta att hon blixinkallas till landslaget, för att delta i en trenationsturernig i Norrbotten. Beskedet innebär att även Lilja Vidlund representerar sitt land under kommande veckan. Inför trenationsturneringen, som startar mot Island på omsdag 28 augusti i Boden, stod Sara Lilja Vidlund på reservlistan. När Djurgårdens Tilde Lindwall ådrog sig en skada i deras match mot Kristianstad stod det klart att F18-landslaget behövdd plocka in en ersättare. Förbundskaptenens val? Sara Lilja Vidlund i KIF Örebro. – De kom som en överraskning efter matchen. Vart väldigt chockad, men samtligt också väldigt glad. Ska bli kul att få åka dit och visa vad jag går för, säger en glad Sara Lilja Vidlund, på väg för att ansluta till landslagssamlingen. Beskedet på söndagskvällen innebar tidig uppstigning på måndagen och resa till Arlanda, för avfärd. Utöver Island möter Sverige även Norge. KIF Örebros huvudtränare Stefan Ärnsved kommenterar beskedet såhär: – Sara har tagit stora kliv i sin utveckling som fotbollsspelare, inte minst i år. Det syns framförallt i det felvända spelet som forward. Jag tycker det är jättekul för henne att hon nu får prova ytterligare en forbollsmiljö där hon kan ta till sig nya erfarenheter som fortsätter utveckla henne som fotbollsspelare. Matcherna i turneringen aänds på Sportkanalen. 28 augusti 18.00 Sverige-Island på Björknäsvallen i Boden. 30 augusti 18.00 Island-Norge på Gammelstads IP i Gammelstad. 1 september 13.00 Sverige-Norge på LF Arena i Piteå. Läs mer och se hela truppen på SvFFs hemsida: https://www.svenskfotboll.se/nyheter/landslag/2019/8/f18-trupp-till-trenations/ KIF har totalt fem spelare på landslagsuppdrag kommande dagarna: Emma Kullberg (svenska A-landslaget, EM-kval), Heidi Kollanen (finska A-landslaget, EM-kval), Eveliina Summanen (finska A-landslaget, EM-kval), Maja Regnås (svenska U23-landslaget, trenationsturnering i England) och Sara Lilja Vidlund (F18-landslaget, trenationsturnering i Norrbotten). Kanada har ingen landslagssamling i detta upphåll vilket betyder att Jenna Hellstrom och övriga KIF-truppen får ladda batteriern tills omstarten den 7/9, hemma mot Kristianstad.
A-lag
26 aug 2019
0kommentarer
Förlust mot Limhamn Bunkeflo
KIF förlorade hemmamatchen mot Limhamn Bunkeflo med 0-1 inför hela 1304 åskådare på Behrn Arena. KIF dominerade spelet från början till slut, men lyckades inte dyrka upp LB07:s täta försvar. KIF dominerade bollinnehavet och spelet stort matchen igenom, och pressade LB07 hårt periodvis, men hade förtvivlat svårt att omsätta övertaget och alla fasta situationer till farliga målchanser. LB07 gjorde mål redan efter 17 minuter då man skickligt utnyttjade en fast situation, en hörna, som man nickade i mål. Det återstod därmed väldigt mycket tid att kvittera, men KIF hade ikväll inte den precision och den energi som hade behövts mot ett urstarkt försvarande LB07. Man kan invända att KIF definitivt borde haft minst en straff, till exempel efter en väldigt tydlig handboll i straffområdet, men det är samtidigt orättvist att ta något ifrån LB07, som presterade ett försvarsspel långt bättre än deras tabellsituation tyder på. Det är bara att bita i det sura äpplet, glömma matchen och ladda om inför kommande match, mot Kristianstad på Behrn Arena den 7 september. Det är alltså två veckor till matchen, vilket ger KIF en välkommen möjlighet att slicka såren och fylla på energidepåerna ordentligt. Innan vi stänger butiken för ikväll bör det delas ut stort beröm till publiken, som trots tidigt underläge och så småningom förlust stöttade laget från början till slut. KIF Örebro DFF – Limhamn Bunkeflo 0-1 (0-1) Målskytt Bunkeflo: Erin Gunther Publik: 1 304 personer Matchens lirare: Ellen Karlsson, KIF och Erin Gunther, LB07 Så här spelade KIF Örebro: Mimmi Paulsson Febo Maja Regnås, Emma Kullberg, Frida Abrahamsson Kayla Braffet (ut 78), Eveliina Summanen, Jonna Dahlberg (ut 58), Ellen Karlsson, Jenna Hellstrom Heidi Kollanen, Heather Williams Ersättare: Elin Rombing (in 58), Sejde Abrahamsson (in 78) Text: Jan Holgersson Foto: Rasmus Ohlsson
A-lag
25 aug 2019
0kommentarer
Vi firar Flick- & damfotbollens dag när LB07 kommer på besök
OBOS damallsvenskan närmar sig slutspurten och vi snackar upp omgång 15 (av 22). På programmet för våra röda favoriter KIF Örebro står hemmamatch mot allsvenskans sydligaste lag, Limhamn Bunkeflo 07. LB07 har haft en tung säsong så här långt och ligger näst sist i tabellen och är därför i stort poängbehov. Senaste matchen var dock en framgång för LB07 då man lyckades vinna bottenmötet hemma mot Kungsbacka med 2-0. Det gör att LB07 nu har häng på Djurgården som ligger närmast ovanför strecket i tabellen. KIF kommer från en säker seger över Djurgården på Stockholms stadion och har övertygat efter uppehållet med 13 inspelade poäng på sju matcher. KIF får därför finna sig i att vara klara favoriter på söndag. Det står dock alltid 0-0 när matchen börjar och det har i fotbollens underbara värld hänt betydligt större överraskningar än att LB07 skulle vinna på söndag. Det är därför viktigt att så många som möjligt kommer ned till Behrn Arena på söndag och från läktaren hjälper laget till nya framgångar. Vi firar Flick- och damfotbollens dag Tillsammans med ÖLFF firar vi Flick- och damfotbollens dag på Behrn Arena. Matchen börjar klockan 17.00, men grindarna öppnar redan klockan 15.00 för aktiviteter. Det blir bland annat speedshooting, ansiktsmålnng och tremanna-spel. På plats finns också kvinnliga inspiratörer och ledarfigurer inom fotbollen (spelare, ledare, domare med mera) för att inspirera fler tjejer och kvinnor att engagera sig inom fotbollen. Matchen betyder också lite extra mycket. Ett antal företag går in med 3, 5 eller 10 kronor per åskådare. Det betyder att din närvaro är viktig. Pengarna går till att säkra och utveckla KIF Örebros arbete för att få fler flickor att vilja spela och stanna längre inom fotbollen. Tillsammans stärker vi flick- och damfotbollen i Örebro. Vill du också vara med och bidra? Läs mer här. Vi kör dessutom valfri entrepeng – lägg så mycket eller lite du vill. Välkomna till Behrn Arena från klockan 15.00 på söndag! Text: Jan Holgersson Foto: Rasmus Ohlsson
A-lag
23 aug 2019
1kommentar
Summanen och Kollanen uttagna i finska EM-kvaltruppen
I veckan kom beskedet att KIF Örebros Eveliina Summanen och Heidi Kollanen är uttagna i finska EM-kvaltruppen som möter Albanien den 2 september. KIF Örebros mittfältare Eveliina Summanen och anfallare Heidi Kollanen har tagits ut i finska förbundskaptenen Anna Signeuls EM-kvaltrupp, som ska försöka ta de första poängen i jakten på EM-slutspelet i England 2021. Eveliina Summanen är både stolt och glad: – Jag känner mig hedrad och ser fram emot det här. Dessutom är jag jätteglad för Heidi också. Det här är en superviktig match, eftersom det är den första matchen i kvalificeringen till EM. Det är den här typen av matcher man ser fram emot! Heidi Kollanen ser också fram emot EM-valet: – Det känns fantastiskt att få åka och representera Finland i EM-kvalet! Jag ser fram emot att få visa vad vi går för, och att jag och Eveliina kan ta med oss det fina spel vi har i KIF. Första matchen i ett kval är alltid tuff, men nu längtar jag tills gruppspelet kommer igång. Ärnsved: "Inte förvånad" KIF Örebros huvudtränare Stefan Ärnsved är inte förvånad att finska förbundskaptenen vill ha med KIF Örebros två finska spelare i landslaget: – Inte förvånad! Båda har visat bra form i OBOS Damallsvenskan, så det är enligt mig nästan självklart att de ska vara aktuella-. Båda jobbar stenhårt dag ut och dag in för att bli bättre som fotbollsspelare. Därför är det jätteroligt att de får möjligheten till internationella erfarenheter i finska landslaget. Såklart också kul för oss i KIF Örebro att vi får vara med och utveckla både finska, svenska och kanadensiska landslagsspelare i vår trupp. Utöver Albanien möter Finland även Skottland, Portugal och Cypern i sin EM-kvalgrupp. För den som kan finska så kan man läsa mer på finska fotbollsförbundets hemsida och se EM-truppen i sin helhet>
A-lag
23 aug 2019
2kommentarer
Seger över Djurgården!
KIF Örebro hämtade sig snabbt efter förlusten mot Göteborg och manövrerade säkert ut Djurgårdens IF på bortaplan med 1-4. Första halvleken var jämn spelmässigt och båda lagen hade varsin farlig chans och varsitt mål. KIF tog ledningen på straff då Jenna Hellstrom fälldes av Djurgårdens målvakt i en snabb spelvändning från KIF. Heather Williams satte säkert straffen i målvaktens vänstra hörn. Glädjen blev kortvarig då Djurgården ett par minuter senare kvitterade då Alexandra Lindberg nickade in en hörna. Lagen gick till pausvila med 1-1 på tavlan och vi som sett KIF mycket i år anande att KIF kan bättre än vad man visade upp i halvleken. I andra halvlek drog KIF upp tempot rejält från start och Djurgården fick genast problem att hänga med i markeringen. 1-2 kom redan efter fem minuter då Jenna Hellstrom slog en perfekt hörna som Maja Regnås nickade i mål. KIF ångade på och redan fem minuter senare var det dags igen. Djurgårdens målvakt boxade ut en frispark. Heather Williams tog emot och sköt ett långskott som touchade en djurgårdsspelare i trängseln framför mål, och skottet rann in vid stolpen. Trots att det återstod mycket tid att spela kändes matchen avgjord. KIF säkrade hemåt och höll skickligt bollen inom laget när man vann den. Det var inte utan att man led med djurgårdsspelarna som helt utan självförtroende tappade geisten och såg lite uppgivna ut när motgångarna kom. Tiden gick och innan domaren blåst för slutsignal hann KIF göra 1-4 i ett finskt samarbete mellan Heidi Kollanen och Eveliina Summanen. Kollanen var sist på bollen. Matchen slutade därmed på samma sätt som när lagen möttes på Behrn Arena, alltså med en säker seger för KIF. Nu firar vi segern ordenligt och hoppas att få se DIG på läktaren på Behrn Arena på söndag när vi tar emot LB07. Vi firar dam- och flickfotbollens dag och har valfri entréavgift! Du lägger precis så mycket eller lite som du själv vill. Är du med? Djurgårdens IF – KIF Örebro DFF 1-4 (1-1) Målskytt Djurgården: Alexandra Lindberg Målskyttar KIF Örebro: Heather Williams 2, Maja Regnås, Heidi Kollanen Publik: 676 Matchens lirare: Alexandra Lindberg, Djurgården och Heather Williams, KIF Örebro Så här spelade KIF Örebro: Mimmi Paulsson Febo Maja Regnås, Emma Kullberg, Frida Abrahamsson (ut 80) Kayla Braffet, Eveliina Summanen, Jonna Dahlberg (ut 70), Ellen Karlsson, Jenna Hellstrom (ut 61) Heidi Kollanen, Heather Williams Ersättare: Sejde Abrahamsson (in 61), Elin Rombing (in 70), Emma Östlund (in 80) Text: Jan Holgersson Foto: Daniel Lubner
A-lag
21 aug 2019
1kommentar
Visa fler nyheter