• Inbjudan till KIF Örebros Fotbollsskola 2019

    KIF Örebro bjuder in till fotbollsskola vecka 25, måndag 17 juni–torsdag 20 juni på Rosta Gärde. Nu är det dags att anmäla sig till KIF Örebros fotbollsskola 2019! Fotbollsskolan är öppen för alla tjejer mellan 5–11 år (födda 2014–2008) oavsett om man spelar fotboll hos oss eller inte. För flickor födda 2013–2014 arrangerar vi fotbollslekis varje förmiddag mellan klockan 10.00–12.00. För övriga åldersgrupper gäller klockan 10.00-14.00. Deltagaravgiften är 500 kr för fotbollslekis och 650 kr för övriga. I avgiften ingår t-shirt i funktionsmaterial, vattenflaska, boll, frukt och lunch till alla anmälda. Anmälan och inbetalning 1. Anmälan görs via mejl till tina.sikh@kiforebro.se. Ange namn och ålder på barnet och kontaktuppgifter till förälder i anmälan. 2. Betala in deltagaravgiften till BG 887-1840. Ange ”fotbollsskola + deltagarens namn" i inbetalningen. Sista dag för anmälan är fredag den 7 juni. Har du frågor är du välkommen att kontakta Tina Sikh på tina.sikh@kiforebro.se. Vi är övertygade om att det blir en rolig vecka så anmäl er så snart ni kan! Alla som deltar kommer även att få träffa A-lagsspelare som är med under veckan. KIF Örebro DFF 15 maj 2019 0kommentarer
  • Stefan Ärnsved inför bortamatchen mot Eskilstuna

    OBOS Damallsvenskan rullar på med täta matcher. Efter den sköna segern över Växjö är det redan på onsdag dags för nästa match då KIF Örebro möter Eskilstuna på borta på Tunavallen. Vi lyssnar med Stefan Ärnsved. Efter två förluster, hur viktigt var det att vinna över Växjö i lördags? - Det är alltid viktigt att vinna matcher! Men vi tar en match i taget och går alltid ut till match för att vinna den, utropar Stefan Ärnsved. Vilken av de fem spelade matcherna är du mest nöjd med? - Matchen mot Vittsjö. Det är den som jag är mest nöjd med än så länge. De första 30 minuterna i den matchen håller vi högsta allsvenska kvalitét och vi tror verkligen på vår spelidé då, beskriver Ärnsved. På onsdag möter vi Eskilstuna borta. Vad tror du om den matchen? - Eskilstuna har ett riktigt bra lag så det kommer bli en tuff fight. Men, som sagt, vi kommer att gå in även till den matchen för att ta tre poäng. Vi vann senast vi mötte dem och har fler poäng än vad de har. Betyder det något nu? - Varje match lever sitt liv så det gäller att vara här och nu på onsdag. Det gäller att vinna dueller och hålla huvudet kallt i matchen, informerar Stefan Ärnsved. Matchen är lite av ett derby. Hur påverkar det matchen? - Inte alls. Vi fokuserar inte på det utan tar den som en av de 22 matcher vi ska spela i OBOS damallsvenskan. Vad vill du se från KIF Örebro på onsdag? - Jag vill se att vi fortsätter vara kompakta i försvarsspelet och att vi är aggressiva i duellspelet. Jag vill också se att vi tror på våra omställningar, säger Ärnsved. Då önskar vi lycka till på onsdag! - Man tackar, avslutar Stefan Ärnsved. Eskilstuna United - KIF Örebro, onsdag 15 maj kl. 19.00, Tunavallen Eskilstuna Uniteds sponsorer bjuder på entrén till onsdagens match, så det är fritt inträde för alla besökare! Vi hoppas att du som vill kan komma och heja fram KIF Örebro! Kan du inte vara på plats på Tunavallen? Se matchen live på Pitchers Örebro! Boka bord i förväg på telefonnummer 019-25 30 40, glöm inte att uppge att ni vill se KIF Örebro. Läs mer här. A-lag 14 maj 2019 1kommentar
  • Klart: Tina Sikh blir KIF Örebros nya sportadministratör

    KIF Örebros lagledare Tina Sikh utökar sitt engagemang i klubben. Nu är det klart att hon tillträder deltidstjänsten som sportadministratör, som varit vakant sedan årsskiftet. Sikh kommer också fortsätta som lagledare för KIF Örebros A-lag. Rollen som sportadministratör har varit vakant sedan årsskiftet, då Martin Skogman som innehade rollen under 2018 lämnade klubben för arbete i Eskilstuna United. Rekryteringen har, som en följd av klubbens ekonomiska situation, dröjt. Nu står det dock klart att i konkurrens med flera sökanden det blir A-lagets lagledare Tina Sikh som utökar sitt uppdrag för KIF genom att också axla rollen som sportadministratör, i vilken hon kommer ha huvudansvar för klubbens ungdomsverksamhet. – Det känns skönt att vi äntligen har en ny sportadministratör på plats och extra bra att det blir Tina som tillträder rollen. Tina gör redan idag ett viktigt jobb för vårt A-lag i uppdraget som lagledare och jag är övertygad om att hon kommer kunna bidra ännu mer till klubben i sin roll som sportadministratör, säger KIF Örebros klubbchef Björn Andersson, och fortsätter: – Som sportadministratör blir hon den viktiga länken mellan våra ungdomslag, kansliet och också A-, samt F19-lag. Jag skulle säga att Tina får lite av en nyckelroll i klubben. Hon är som klippt och skuren för den här tjänsten. Tina Sikh kommenterar sin nya tjänst såhär: – Det känns fantastiskt kul att kunna fördjupa mitt engagemang i KIF. Den här klubben är viktig för Örebro och för flick- och damfotbollen i stan. Ser fram emot att sätta mig in i våra ungdomslags verklighet och att avlasta Björn på kansliet. Nödvändig prioritering Att rekryteringen dröjt beror främst på tuffa prioriteringar utifrån klubbens ekonomiska situation. Fredrik Stengarn, ordförande i KIF Örebro utvecklar: – Vi gick med ett litet plus 2018 och vi har varit väldigt noggranna med att inte dra på oss för stora kanslikostnader i början av året och hållit bemanningen på kansliet till 1,25 tjänster. Det är inte optimalt men vi måste prioritera ansvarsfullt. Därför har rekryteringen dröjt, men det var aldrig ett alternativ att låta tjänsten förbli vakant. Den är för viktig för vår verksamhet. Nu är i alla fall Tina på plats och jag vill verkligen hälsa henne välkommen till kansliet! Tina Sikh tillträder deltidstjänsten så snart som möjligt och kommer kombinera den med annat jobb samt uppdraget som lagledare för A-laget. KIF Örebro DFF 13 maj 2019 0kommentarer
  • SvFF har fattat delbeslut om KIF Örebros elitlicens 2020

    Svenska fotbollsförbundet har fattat delbeslut i KIF Örebros elitlicensprövning inför säsongen 2020. Förbundets elitlicensnämnd finner KIF Örebros handlingsplan realistisk och kan därför godkänna att klubben jobbar enligt den, för att säkerställa ett positivt eget kapital till 2020. Ett beslut som ger KIF arbetsro i arbetet med att stärka ekonomin. KIF Örebro lämnade 2018 med en andraplats i Elitettan och med ett plusresultat för årets verksamhet på cirka 140 000 SEK, samtidigt tog klubben klivet upp i OBOS Damallsvenskan med ett negativt eget kapital på cirka 1,5 miljoner kronor. Därför behövde klubben lämna in en realistisk handlingsplan med åtgärder som syftar till att stärka det egna kapitalet. SvFFs licensnämnd meddelade den 10 maj att de delbeslutat om KIF Örebros elitlicens för 2020. Såhär skriver förbundet: ”Samtliga klubbar i Allsvenskan, Superettan och Damallsvenskan som ska licensprövas inför säsongen 2020 har under våren licensprövats med anledning av det egna kapitalets storlek per den 31 december 2018. Licensnämnden har därvid funnit att handlingsplanerna för att återställa det egna kapitalet till minst noll vid innevarande års utgång inte är orealistiska för klubbarna IK Frej Täby, Mjällby AIF, Eskilstuna United DFF och KIF Örebro DFF. Ärendena gällande Linköpings FC, Kungsbacka DFF och Växjö DFF är bordlagda.” Detta betyder att förbundet kommer fatta slutgiltigt beslut om elitlicens 2020 efter att de klubbar som berörs lämnat in ett periodiserat bokslut per den 31 augusti 2019, i vilket det ska framgå att klubben betalar sina skatter etc. Kan klubben styrka detta beviljas elitlicens för 2020. Det egna kapitalet kontrolleras igen vid årets utgång. – Det här är ett mycket bra beslut för oss, och visar på att licensnämnden tagit fasta på den handlingsplan vi jobbar efter samt bedömer den som trovärdig. Vi har varit väldigt tydliga i vår dialog med nämnden kring den resa vi påbörjade redan 2017 och de åtgärder vi under senaste åren genomfört för att sänka kostnaderna och parallellt stärka intäkterna. En resa som nämnden gav oss ett erkännande för i det möte vi hade med dem i Stockholm i slutet av april, säger Fredrik Stengarn, ordförande KIF Örebro DFF, och fortsätter: – Det har varit riktigt tuffa beslut och medvetna ansvarsfulla prioriteringar förra året och för verksamhetsåret 2019. Allt från att inte dra iväg i spelar- och ledarbudgetar till att genomgående i alla klubbens lag vara kostnadsmedvetna kring material etc Fortsatt hårt arbete och ökat engagemang krävs För att eliminera det negativa egna kapitalet behöver KIF Örebro göra ett plusresultat på cirka 1,5 miljoner kronor 2019. – Vi följer vår tajta kostnadsbudget väl och lägger därutöver mycket krut på intäktssidan. Det pågår flera aktiviteter för att stärka ekonomin. Vi har de senaste året fått verksamheten att gå runt och nu ska vi ta ikapp det vi förlorat tidigare år. Utan våra partners är detta inte möjligt. De ser värdet i KIF Örebro och i förlängningen en stark flick- och damfotboll i Örebro. Men vi behöver bli fler, säger Björn Andersson, klubbchef i KIF Örebro. Fredrik Stengarn fyller på: – Björn gör ett jättejobb i detta, och som han också säger så behöver vi fler partners och fortsatt engagemang kring klubben. Exempelvis att örebroarna kommer på våra matcher och att de företag som går i tankar att lyfta flickors möjligheter inom fotbollen, men som vi inte hunnit kontakta ännu hör av sig till oss. Då vore vi oerhört glada. Läs hela SvFFs kommunikation kring beslutet här> Läs Nerikes Allehandas intervju med Fredrik Stengarn här> KIF Örebro DFF 13 maj 2019 0kommentarer
  • Seger hemma mot Växjö – tre nya värdefulla poäng

    På lördagseftermiddagen den 11 maj tog KIF Örebro DFF emot Växjö DFF hemma på Behrn Arena, i omgång fem av OBOS Damallsvenskan. En jämn match, där KIF sett över 90 minuter hade kontroll på gästerna. När segermålet kom i matchens slutskede blev det desto nervösare. Tillslut höll KIF undan och kunde ro hem 1-0-segern över Växjö. – Det här är en match som hade kunnat sluta lite hur som helst, men det känns skönt att vi står på rätta sida av resultatet idag, säger Fredrik Biörs, assisterande tränare i KIF Örebro Lagom till matchstart sprack himmeln upp över Örebro. 378 åskådare fick se KIF Örebro och Växjö i en jämn drabbning. Första halvlek bjöd på några halvchanser, och en hel del offsidesituationer när KIF-anfallet försökte ta sig förbi Växjös backlinje. Steiner och Williams slet på och kom till några avslut, men inget riktigt farligt. Det skulle dröja till slutminuten av första halvlek innan KIF lyckades spräcka nollan – iaf trodde alla det. På en hörna kunde KIF peta in bollen bakom Växjö-målvakten, men målet dömdes bort eftersom domare Linn Andersson tyckte att KIF Örebros Eveliina Summanen störde målvakten i situationen. Ett beslut många inte höll med om. Med ett inte helt fungerande spel och bortdömt mål gick KIF till halvtidsvilan med 0-0 på resultattavlan. Självmål avgjorde Den andra halvleken blev desto farligare. KIF Örebro pressade på och ville ta revansch för det bortdömda målet i slutet av första halvlek. Hemmalaget skapade flera farliga målchanser. KIF såg ut att ha kontroll, när Växjö i den 69 minuten plockar åt sig bollen och får en mycket farlig kontring, i vilken Jenna Hellstrom nödgas riva ned Växjöspelaren och därmed tilldelas matchens enda varning. KIF Örebros anfallsförsök fortsatte. Ett antal hörnor senare skulle de ge frukt. I den 82 matchminuten kom segermålet på just hörna, genom en rörig situation, när bollen studsade upp i nättaket via en Växjö spelare. Målet tillskrevs först Heather Williams, men blev sedan rubricerat som självmål. Ändå en rättvis KIF Örebro-ledning efter en period där det kändes som att ett mål hängde i luften för de röda. Matchbilden ändrades dock något i och med ledningsmålet. Växjö tryckte på och KIF sjönk allt djupare. Något som möjliggjorde ett par tre farliga målchanser för bortalaget. Och om det inte vore för några svettiga räddningar av en mycket alert Mimmi Paulsson-Febo i KIF-målet hade matchen kunnat sluta oavgjort. – Vi lyckas tyvärr inte stänga ned Växjö på slutet. De får skapa någon halvchans och ett jätteläge där Mimmi definitivt räddar oss från tappade poäng idag, säger Fredrik Biörs, assisterande tränare i KIF Örebro. KIF höll undan och kunde inkassera säsongens tredje trepoängare av fem möjliga. Till matchens lirare i KIF Örebro utsågs Emma Kullberg, som tillsammans med Frida Abrahamsson och Maja Regnås såg till att hålla bla Växjös landslagsstjärna Anna Anvegård på mattan matchen igenom. – En jätteskön seger mot ett lag som uttalat ska ta guld 2020. Så det känns bra att vi kan mäta oss med de här lagen. Det här är en match där båda lagen nog kände att de var bäst på planen. Jämnt i fasta situationer, bollinnehav, fysiskt spel och så vidare. Idag tar vi tre värdefulla poäng, säger Fredrik Biörs. Se höjdpunkter från matchen här> Se presskonferensen efter matchen här> KIF Örebro DFF – Växjö DFF 1–0 (0–0) Mål: självmål (82) Varningar: Jenna Hellstrom (69) KIFs startelva: Mimmi Paulsson-Febo Frida Abrahamsson (K), Emma Kullberg, Maja Regnås Kayla Braffet, Eveliina Summanen, Ellen Karlsson, Elin Rombing (ut 70), Emma Lindén (ut 52) Heather Williams, Addison Steiner (ut 76) Inhoppare i KIF: Jenna Hellstrom (in 52) Jonna Dahlberg (in 70) Sara Lilja Vidlund (in 76) Foto: Rasmus Ohlsson A-lag 12 maj 2019 2kommentarer
  • Hemmamatch mot Växjö

    Det är nu dags för femte omgången av OBOS Damallsvenskan när KIF Örebro tar emot Växjö DFF på Behrn Arena på lördag eftermiddag. Växjö DFF bildades först 2014. Utvecklingen för klubben har sedan dess varit minst sagt stark då man 2015 tog steget upp i Elitettan och två år senare, 2017, gick Växjö upp i allsvenskan på ett övertygande sätt och hängde utan större problem kvar där då man slutade sjua i tabellen i fjol. Några inbördes möten mellan klubbarna att hänvisa till finns såvitt jag vet inte, så Växjö DFF blir en ny bekantskap för oss närkingar på lördag. KIF Örebro och Växjö har startat allsvenskan på liknande sätt, men KIF ligger en poäng före i tabellen. KIF kommer från två raka förluster, mot Rosengård och Linköping. Inte mycket att säga om det, men räkna med att det är ett rejält revanschsuget KIF Örebro som springer in på Behrn Arena på lördag. Missa inte den matchen! Matchstart lördag kl 14.00 på Behrn Arena. Text: Jan Holgersson Foto: Rasmus Ohlsson A-lag 9 maj 2019 1kommentar
  • Förlust borta mot Linköping

    KIF Örebro kunde inte ta någon poäng i den supersvåra bortamatchen mot Linköpings FC, utan förlorade med 4-1. Vi kollar med tränare Fredrik Biörs hur matchen var. Hur vill du beskriva matchen? - En ojämn insats från vår sida. Stundtals är vi riktigt bra, stundtals gör vi misstag som de straffar oss hårt på. Vi måste vara ”äckligt diciplinerade” och följa vår gameplan perfekt om vi ska kunna ta poäng i en sådan här match, beskriver Fredrik Biörs. Det var väl få som trodde att vi skulle kunna ta några poäng borta mot Linköping. Var det en ”okej förlust”? - Det finns inga okej förluster!!! Men man vill se en utveckling när man förlorar. Vi gjorde ett riktigt bra mål och spelade riktigt bra i slutet av första och början av andra halvlek, men deras 3-1-mål förstörde kvällen för oss. Vad var det som avgjorde till Linköpings fördel? - Det var när vi gick ned i svackor, då är de lite för bra och straffar oss hårt när vi missar lite, funderar Biörs. Vad var bra som vi kan bygga vidare på nästa match? - Vi försvarade oss bra i fasta situationer och i delar av matchen spelade vi bra försvars- och anfallsspel. Vad är viktigast att förbättra? - Det är att jobba bort misstagen, säger Fredrik Biörs. Hur ladda om till nästa match? - Inga problem. Vi kommer att deppa i bussen hem, men i morgon kommer vi att träna bra, ställa krav på varandra och ge oss f-n på att vi ska slå Växjö på lördag. I den här situationen är det är en fördel att det är kort tid till nästa match, avslutar Fredrik Biörs. Linköpings FC – KIF Örebro DFF 4-1 (2-1) Målskyttar Linköping: Lina Hurtig 2, Stina Blackstenius, Emma Lennartsson Målskytt KIF Örebro: Maja Regnås Så här spelade KIF Örebro: Danielle Rice Frida Abrahamsson, Linnea Svensson (ut 37), Maja Regnås Kayla Braffet (ut 82), Elin Rombing, Eveliina Summanen, Ellen Karlsson (ut 67), Emma Kullberg Heather Williams, Addison Steiner Inhoppare: Jonna Dahlberg (in 37), Sara Lilja Vidlund (in 67), Jenna Hellstrom (in 82) Text: Jan Holgersson Foto: Rasmus Ohlsson A-lag 6 maj 2019 1kommentar
  • Målkalas för F19 mot Asarum

    På söndagen mötte KIF Örebros talanglag F19 Asarums F19-lag på Sörbyvallen i Örebro. Matchen slutade hela 9-0 till KIF Örebro. Efter knappa tio min så tar KIF Örebro ledningen genom ett fint finskt samarbete, Rebecka Mannström gör en vältajmad löpning från mitten och Ida Adamsson slår en väl avvägd passning som friställer Rebecka, som säkert sätter bollen i nät. KIF Örebro fortsätter producera i första halvlek. 2-0 genom Ida Adamsson och 3-0 genom en kanon (!) i kryssen från Izabella Hurtig. – Idag gör vi en riktigt bra match! Vi tar tag i taktpinnen från start, vi har mycket boll och bra rörelse. Till skillnad från förra matchen så är vi lite mer varierade i uppspelen, vi går inte bara genom mitten utan vi får även med våra wingbacks från start, säger Sandra Johansson, tränare i KIF Örebro F19. Planen för andra halvlek är att få upp bolltempot och variera spelet ännu mer med ett lite rakare spel ibland för att kunna ta sig igenom Asarums lagdelar snabbare. I andra halvlek smäller det inte mindre än sexgånger. Rebecka Mannström sätter ytterligare ett mål och även Elin Sjösten och Ida Lilja. Som grädde på målkalaset passade en annan Lilja – Sara Lilja Vidlund – som byttes in i halvtid, på att göra ett regelrätt hattrick. – I andra halvlek fortsätter vi ha mycket boll och vi skapar många chanser, vi har många spelsugna spelare vilket är kul att se. Extra kul för Sara att få göra ett hattrick, säger Sandra Johansson. KIF Örebro gör ett bra försvarsspel match igenom, Asarum tillåts inte skapa speciellt mycket. De få chanser som Asarum skapade hade målvakt Ann-Sofie Gripenberg kontroll på. Vid ett tillfälle nyttjade Gripenberg fötterna: – Inte ofta man ser målvakter dribbla, man blir ju lite nervös som tränare men samtidigt glad att hon löser situationen på ett lugnt sätt, säger Sandra Johansson, och fortsätter: – Kul att se att vi skapar chanser och gör mål på flera olika sätt idag. Vi gör mål på djupledsspel, skott utifrån, inspel från kant och även ett mål på hörna. Och jag tycker alla är delaktiga i det offensiva och i det defensiva spelet, vi jobbar som ett lag! Målskyttar: Rebecka Mannström x2 Ida Adamsson Izabella Hurtig Elin Sjösten Sara Lilja Vidlund x3 Ida Lilja KIF Örebro startelva: Ann-Sofie Gripenberg Clara Heiche, Ebba Lundkvist (ut 55), Elin Sjösten Ebba Mannfolk, Alicia Hiis (ut 72), Rebecka Mannström, Ida Adamsson, Elin Bengtsson Ida Lilja, Izabella Hurtig (ut 45) Inhoppare: Sara Lilja Vidlund (in 45) Alexandra Amin (in 72), Michela Thörnquist (in 55) Foto: Rasmus Ohlsson F19 6 maj 2019 0kommentarer
  • Inför bortamatch mot Linköpings FC

    På måndag är det dags för den fjärde matchen i OBOS Damallsvenskan då KIF Örebro rullar söderut för att möta Linköpings FC. Senaste drabbningarna var under 2017 då Linköping vann båda matcherna. KIF Örebro är som nykomlingar i OBOS Damallsvenskan långt ifrån favoriter på måndag, tvärtom är stjärnspäckade Linköping storfavoriter. KIF Örebro kan därför spela utan större press på sig, vilket aldrig är fel. Både Linköping och KIF har startat allsvenskan med två segrar och en förlust, vilket ger sex inspelade poäng. Båda lagen förlorade också senaste matchen, KIF Örebro mot Rosengård och Linköping mot Vittsjö, så det lär vara två revanschsugna lag som möts. Vi önskar laget lycka till på måndag. Matchstart 19.00. Missa inte att följa matchen! Så här följer du KIF Örebro på bortaplan. Linköpings FC - KIF Örebro, måndag 6 maj kl. 19.00, Linköping Arena Text: Jan Holgersson Foto: Rasmus Ohlsson A-lag 3 maj 2019 1kommentar
  • Oavgjort borta mot Kopparbergs/Göteborg FC för F19

    På valborgsmässoafton spelade KIF Örebro F19 bortamatch mot Kopparbergs/Göteborg FC. Vi kollar av tankarna efter matchen med tränare Sandra Johansson. Hur går dina tankar kring matchen? Vi gör en bra match mot ett bra motstånd! I första halvlek startar vi starkt genom att hitta in fint på mitten för att ta oss framåt. Vi skapar inga klockrena målchanser men tendenserna finns där. Efter ett tag så blir Göteborg mer aggressiva och kan då sno bollen av oss några gånger som resulterar i farligheter. Men genom ett bra jobb av backlinjen och ett par fina räddningar av Ann-Sofie Gripenberg så håller vi tätt, berättar Sandra Johansson. Hur såg matchbilden ut? Göteborg får lite mer bollinnehav, utan att för den skull dominera för det var ändå ett ganska jämt spel. Men Göteborg kommer förbi oss i djupet på kanterna och får till ganska många inlägg, vi gör dock ett fantastiskt bra jobb i boxen och kan rensa undan samtliga. Vi har en del boll, det är bra att vi vill spela oss fram och rulla boll, men vi är kanske lite för ensvisa med att spela igenom mitten där det var väldigt trångt istället för att få med kanterna och trycka mer i djupet. När vi varierar spelet så blir vi farligare, säger Sandra Johansson. Berätta om andra halvlek? I andra halvlek är spelet väldigt böljande. Men jag tycker att vi har det bättre spelet i första halvan av andra. Vi börjar starkt och får ett mer strukturerat anfallsspel, och redan fem minuter in i andra halvlek gör vi 0-1 genom Manne, Ebba Mannfolk, efter fint förarbete på kanten av Rebecka Mannström och Emma Lindén. Efter det fortsatte vi att trycka på och använde oss mer av våra wingbacks medans Emma Lindén och Ida Lilja fortsatt hotade framåt. Göteborg är dock inte ofarliga och kunde kvittera till 1-1 på en kontring, berättar Sandra Johansson. Vad gör vi efter att Göteborg kvitterat? Efter kvitteringen fortsatte vårt mittfält att ha mycket boll. I minut 61 hittar vi in till Jonna Dahlberg som kunde sätta 1-2 med ett långskott. Men det var som sagt ett svängigt spel och efter ytterligare 10 minuter kvitterade Göteborg återigen. Sista halvlek bestod av lite hawaiispel från båda lagen, vi bytte boll och målchanser med varandra, men inget lag lyckades göra något mer mål. Vad säger du om slutresultatet? Det känns såklart surt att vi inte får med oss tre pinnar när vi tar ledningen två gånger, men sett till bollinnehav och målchanser är 2-2 ett rättvist resultat, avslutar Sandra Johansson. Kopparbergs/Göteborg FC - KIF Örebro 2-2 (0-0) Målskyttar: Ebba Mannfolk (min 50), Jonna Dahlberg (min 61) Startelva: Ann-Sofie Gripenberg Ebba Mannfolk, Ebba Lundkvist, Elin Sjösten Izabella Hurtig (ut 46), Alicia Hiis, Jonna Dahlberg, Ida Adamsson (ut 81), Emma Lindén Ida Lilja, Rebecka Mannström (ut 74) Inhoppare: Clara Heiche (in 46), Alexandra Amin (in 74), Michela Thörnquist (in 81) Foto: Rasmus Ohlsson F19 2 maj 2019 0kommentarer
  • Visa fler nyheter