• Seger i premiären!

    KIF Örebro inledde comebacken i OBOS damallsvenskan på bästa möjliga sätt med stabilt spel och seger mot Vittsjö GIK på Behrn Arena. KIF tog kommandot direkt med inspirerat spel och var inte minsta tagna av stundens allvar. Vid flera tillfällen rullade man upp Vittsjö med varierat djupledsspel. 1-0 kom efter 26 minuter då Jenna Hellstrom drev upp bollen på högerkanten och slog en passning in i mitten. Där vann Heather Williams bollen och rullade in den vid målvaktens högra stolpe. Efter 35 minuter var KIF nära att utöka när Eveliina Summanen hittade framrusande Jenna Hellstrom, men målvakten hann imellan. Vittsjö hade ett skott mitt på Mimmi Paulsson Febo i målet, men hade annars svårt att hitta vägar genom KIFs kompakta försvar. I andra halvlek jämnades spelet ut. Vittsjö var ju tvungna att gå framåt, vilket gav KIF ett antal kontringslägen och KIF skapade halvlekens bästa chanser främst genom Addison Steiner och Jenna Hellstrom. Vittsjö stod för en skaplig forcering sista kvarten, men utan att skapa annat än några halvchanser mot ett välorganiserat och stenhårt jobbande KIF. Tiden gick och KIF höll utan större problem undan till en skön premiärseger där sifforna var i underkant. KIF inledde därmed OBOS damallsvenskan på bästa möjliga sätt med en stabil trepoängare. - En riktigt bra premiärmatch av oss. Vi jobbade hårt och följde vår gameplan på ett bra sätt. Visst var vi nervösa innan, men hanterade det på ett bra sätt och visade inspiration. Jag tror att matchen mot Göteborg var bra för oss, för självförtroendet men också för att testa att spela mot det motstånd vi mötte nu, kommenterar matchens lirare Jenna Hellstrom. KIF Örebro DFF – Vittsjö GIK 1-0 (1-0) Målskytt KIF Örebro: Heather Williams Så här spelade KIF Örebro: Mimmi Paulsson Febo Frida Abrahamsson, Linnea Svensson, Maja Regnås Kayla Braffet, Elin Rombing, Eveliina Summanen, Ellen Karlsson (ut 54), Jenna Hellstrom (ut 85) Heather Williams, Addison Steiner Inhoppare: Emma Kullberg (in 54), Jonna Dahlberg (in 85) Text: Jan Holgersson Foto: Rasmus Ohlsson A-lag 14 apr 2019 1kommentar
  • Så är känslan i klubben på premiärdagen

    Idag är det premiär av OBOS Damallsvenskan, vi tar tempen på ett gäng i klubben för att se hur de känner. Frågan lyder: hur känns det inför damallsvenska premiären idag mot Vittsjö? Mimmi Paulsson-Febo, målvakt: – Det känns så himla roligt att premiären äntligen är här. Nu är det dags för det alla längtat efter, att tävla på riktigt. Vi har en väldigt bra känsla i laget och känner oss sjukt redo. Stefan Ärnsved, huvudtränare: – Det känns bra. Vi har jobbat hårt in i det sista, och är i detta nu på upploppet med förberedelserna inför matchen i eftermiddag. Nu är det bara att köra. Laget känns förberett för uppgiften. Nu ser vi fram emot avspark l 16.00! Frida Abrahamsson, back och lagkapten: – Det känns grymt bra att det äntligen är premiär! Vi har jobbat stenhårt inför att säsongen ska dra igång, så vi är redo. Alla är otroligt laddade. Det ska kort sagt bli sjukt roligt. Hoppas vi ses på Behrn! Fredrik Biörs, assisterande tränare: – Det känns kul att det äntligen drar igång! Klart att det är nervöst, men det ska det vara. Jag tror vi kan spela bra fotboll och jag hoppas och tror att vi kommer göra en riktigt bra prestation idag. Maja Regnås, back: – Det känns nervöst men väldigt kul! Det är ju det här man väntat på sen truppen träffades i januari. Vi hoppas på stor uppslutning på läktarna så ska vi se till att bjuda på härlig fotboll! Fredrik Stengarn, ordförande: – Det känns nervöst. Det känns magiskt. Och framförallt känns det som att det inte är en dag för sent för premiär. Som vi har längtat. Detta är på många sätt belöningen efter förra årets slit i Elitettan. Våra spelare, ledare och supporters är grymt värda dessa premiärkänslor. Nu kör vi! Jenna Hellstrom, yttermittfältare: – Jag känner mig otroligt upprymd inför dagens match och för säsongsstarten! Vi har blivit bättre och bättre för varje vecka som gått under försäsongen och vi har visat att vi kan utmana damallsvenskt motstånd. Vi måste ha gjort vårt bästa när vi kliver av planen efter 90 minuter, i varje match i år. Jag tror vi kommer känna oss stolta efter den här säsongen! Björn Andersson, klubbchef: – Det är spännande och pirrigt i magen, faktiskt. Det ska bli kul att se hur vi står oss i OBOS Damallsvenskan. Och för min del så är det också fullt fokus på alla matchförberedelser, så vi kan bjuda publiken och inte minst spelarna på en riktigt bra premiär! Tina Sikh, lagledare: – Det känna fantastisk kul att det idag är dagen vi väntat på! Som vi längtat! Matchen mot Vittsjö hemma på Behrn Arena börjar klockan 16.00. Foto: Rasmus Ohlsson A-lag 14 apr 2019 0kommentarer
  • Inför seriepremiären av OBOS Damallsvenskan!

    Idag söndag den 14 april är vi framme vid det som vi kämpade för hela förra året. Det är dags för seriepremiären i OBOS Damallsvenskan! KIF Örebro tar emot skånska Vittsjö GIK på hemma på Behrn Arena. Vittsjö har spelat i högsta ligan sedan 2011, och de senaste två åren har laget varit nära nedflyttning men klarat sig kvar i slutstriden båda gångerna. 2018 mötte laget Hammarby i sista omgången, där Vittsjö vann med 3-0 och knep en plats kvar i OBOS Damallsvenskan medan Hammarby åkte ur. I år blickar laget lite högre upp i tabellen och hoppas sluta på en bättre plats när säsongen är slut. I Vittsjö spelar bland annat den tidigare KIF Örebrospelaren Michelle de Jongh. Laget har också värvat flera nya spelare inför säsongen, bland annat Tove Almqvist från Linköpings FC. Båda två meriterade spelare uttagna i Sveriges U23-landslag. Det blir helt klart en spännande start på serien och vi hoppas att vi får uppleva premiären tillsammans med dig. ALLA TILL BEHRN! KIF Örebro - Vittsjö GIK Idag söndag den 14 april kl. 16.00, Behrn Arena Du som inte kan vara på plats på Behrn Arena har möjlighet att streama samtliga matcher live och i efterhand via damallsvenskan.tv. A-lag 14 apr 2019 0kommentarer
  • A-lagets matchtröja för säsongen 2019 är här

    KIF Örebros matchtröja för säsongen 2019 är klar lagom till premiären. Precis som förra året är det en Nike-tröja som KIF Örebros A-lag kommer spela i. A-lagets Frida Abrahamsson premiärade matchtröjan på OBOS Damallsvenskans upptaktsträff som arrangerades i Stockholm den 11 april. På vårt Instagram-konto kan du se alla damallsvenska lags matchtröjor> Du kan nu också rösta på SVT.se om årets snyggaste matchtröja> Hemmastället är helrött och bortastället är helblått. Totalt har 19 företag tagit plats KIF Örebros tröja och shorts säsongen 2019. På tröjan: Svenska Spel, ÖBO, Malmbergs, Epiroc, Garantitak, Hyrcenter, Assemblin, Loxia Group, Görtz Fastigheter, Knowit, Stadium, Korvbrödsbagarn, Nordic Wellness, Rätt bemanning & Rekrytering (även på strumporna) och Structor. På shortsen: NA, McDonalds, Länsförsäkringar, Elgruppen Utöver dessa kan det tillkomma spelarunika sponsorer, som endast syns på individuella spelare. A-lag 12 apr 2019 1kommentar
  • Fotbollssnack med Ellen Karlsson

    Premiären närmar sig och vi pratar med Ellen Karlsson om att vara tillbaka i KIF Örebro, att ta klivet upp till OBOS Damallsvenskan och annat fotbollssnack. Du gjorde comeback i KIF mitt under säsongen i fjol. Hur kändes det att komma tillbaka till KIF? - När jag gick in till omklädningsrummet i somras på Behrn Arena kändes det som att komma hem igen. KIF Örebro känns verkligen som min moderklubb då jag mellan åren 2007 och 2014 successivt flyttades upp från flicklag, till ungdomslag och till A-lag, samt att jag spelade i KIF 2016. Många spelare och folk runtomkring var ännu kvar i klubben när jag kom, berättar Ellen Karlsson. Din återkomst blev extra viktig då vi drabbades av skador. Kände du press på dig då? - Jag hade varit startspelare i Elitettan i ungefär fyra säsonger innan jag kom till KIF nu senast, så jag visste ju med mig att jag dels hade erfarenhet men också kunskap att vara startspelare i den här serien. Press är nog fel ord att använda, jag kände i så fall mer ära och glädje över att få förtroende att spela, beskriver Karlsson.  Hur roligt var det att ta klivet upp i allsvenskan? - Det är en av de mäktigaste sakerna jag upplevt! Nu ska jag inte ta åt mig så mycket beröm då jag bara var med andra halvan av säsongen, all beröm till laget för allt slit de lade ned under hela året och det var otroligt kul att vara med på hösten och tillföra det jag kunde. Vi närmar oss säsongspremiär. Hur upplever du din form? - Jag fick en smäll i träningsmatchen mot BP i början på februari. Den gjorde att i stort sett hela den månaden blev lite dimmig. Just nu känner jag mig helt återställd och i bra form, men jag hade såklart önskat att jag kunnat träna kontinuerligt sen januari utan avbrott, säger Ellen Karlsson. Vilka delar av spelet tror du vi kan utveckla mest jämfört med förra årets spel? - Vi vill utveckla alla delar jämfört med förra året. Dock vet vi ju att det vi gjorde då fungerar, så vi ska jobba vidare på samma spår. Något som vi kanske måste vara noggrannare med i år är spelet i boxarna. Det kommer bli tufft i Allsvenskan om vi inte sätter våra lägen eller försvarar målet med allt vad vi har, funderar Ellen Karlsson och fortsätter, det kanske är det vi behöver utveckla mest, eller iallafall vara medvetna om. Är vi inte noggranna i allt vi gör kommer vi straffas hårdare nu än vi gjorde i Elitettan. Vad känner du är dina starka sidor som fotbollsspelare? - Jag har i alla år sagt att jag är en fotbollsspelare med bra spelförståelse och bra passningsfot och jag håller fast vid det. Jag gillar att spela ”enkel” fotboll på ett strukturerat och ordentligt sätt, förklarar Karlsson. Om det fanns matcher i tvåmannafotboll, vem i KIF skulle du välja att spela ihop med då? - Mimmi Paulsson Febo helt klart! Hennes fötter är bättre än mina och hon är ju även en fantastisk målvakt. Om hon håller tätt bakåt och levererar fina bollar till mig, kanske jag kan lyckas sätta någon i nät. Det låter väl som ett vinnande koncept!, skrattar Ellen Karlsson. Text: Jan Holgersson Foto: Rasmus Ohlsson A-lag 11 apr 2019 0kommentarer
  • KIF Örebros nyvalda ordförandepar: ”Vi ska hänga kvar”

    På årsmötet den 21 mars valdes Fredrik Stengarn till ny ordförande för KIF Örebro DFF. På efterföljande konstituerande styrelsemöte valdes Karin Nordmark till vice ordförande för KIF Örebro DFF. Här reflekterar de över året som gick – och blickar framåt . När säsongen 2017 var klar stod det klart att KIF Örebro skulle spendera 2018 i Elitettan. Vi fick många frågor om hur det kunde bli som det blev, men också många som frågade hur det kändes att åka ur OBOS Damallsvenskan. Den senare kändes så definitiv. Som att det var över. Samtidigt var det inte över. Inte på långa vägar. När vi klev in i 2018 hade vi ett enda klart mål framför oss: KIF Örebro elitlag ska spela i OBOS Damallsvenskan igen 2019. Och vi klarade det! Det var inte bara nödvändigt för hela föreningen (ekonomiskt och sportsligt) men också bra för Örebro. Örebros fotbollstjejer förtjänar förebilder i Sveriges högsta serie På planen har spelarna tillsammans med ledarstab gjort årets bragd. Vid sidan av planen var vi många som jobbade hårt och intensivt inom KIF (från kansli, styrelse och ledare till ideella hjältar) för att skapa så bra förutsättningar som möjligt, i en mycket tuff period i klubbens historia. Runt klubben fanns dessutom de som på många sätt gjort störst skillnad: våra fantastiska supporters, modiga partners och engagerade örebroare. Utan er hade vi inte klarat detta. Det är ingen hemlighet att vi hade det tufft ekonomiskt 2018. Särskilt likviditeten tog sig en törn av degraderingen. Halverat marknadsbidrag från Örebro kommun, i kombination med minskade partnerintäkter satte kniven mot strupen tidigt på säsongen. Det har dock hela tiden varit viktigt gör oss – trots den tuffa situationen som inneburit många svåra beslut – att ansvarsfullt fortsätta hålla igång verksamheten. A-lag, vårt talanglag F19 och säkerställa driften av vår ungdomsverksamhet. På ungdomssidan har våra fantastiska ledare jobbat på för att ge våra ungdomar så goda möjligheter som möjligt, givet klubbens ekonomiska situation. Allt från att hålla i träningar, till att leda ungdomarna i matchspel och individuell utveckling. Ungdomarna är en stor del av drivkraften i KIF Örebro. Som klubb jobbar vi för att skapa förutsättningar för att tjejer i Örebro med omnejd ska kunna spela och utvecklas inom fotboll – från barnsben till elitnivå. Utan KIF tror vi att Örebro är en fattigare idrottsstad för flickor, och det finns mycket kvar att göra i arbetet för jämställd och jämlik fotboll. Under 2018 har vi också konsekvent jobbat med insatser för att stärka ekonomin på kort och lång sikt. När det var som tuffast under hösten valde vi transparens. Fram klev flera supporters som drog igång en Swish-kampanj som samlade in 100 000 kronor. Och på det klev flera lokala företag in med 100 000 kronor. Tack för detta! Ekonomiskt lämnar KIF Örebro 2018 med ett plusresultat på ca 140 000 kronor. Att jämföra med två år av minusresultat 2016 och 2017. En stor applåd till alla som bidragit till att detta blev möjligt! Samtidigt kliver vi in i 2019 med fortsatt negativt eget kapital som vi måste eliminera. Målsättningen för elitverksamheten 2019 är därför glasklar: KIF Örebro ska stanna kvar i OBOS Damallsvenskan. Det är av yttersta vikt för att vi ska klara den ekonomiska utmaningen. Samtidigt kommer det inte ske till vilket pris som helst. Vi ska bygga vidare på de goda insatser som vi påbörjade i Elitettan under 2018. Det handlar om att ta ansvar för klubbens ekonomi – på kort och lång sikt. Vi har ett mycket starkt förtroende för vår huvudtränare Stefan Ärnsved och hans team (assisterande tränarna Fredrik Biörs och Mikael Kindgren, samt lagledare Tina Sikh och målvaktstränare Simon Johansson). Förra årets välmående A-lag var ingen slump, det är ledarteamets förtjänst. Vi kommer också stärka fokus på F19 i år. Vi har plockat in Sandra Johansson som tillsammans med rutinerade Mats Lindström kommer fortsätta utveckla och leda våra talanger. Det känns mycket bra. Vi skruvar paralellt upp kommunikationen runt F19-matcherna. På det kommer vi självklart fortsatt jobba vidare för att stärka ungdomslagen och deras förutsättningar. Ett arbete som pågått över en längre tid, men mycket är kvar att göra. Det är vi medvetna om, och vill jobba med. För oss blir 2019 en nystart som bygger vidare på det gedigna arbete som inleddes 2018. Våra huvudfokus 2019: • Fortsätta stärka ekonomin och ansvarsfullt utveckla klubben • A-laget ska hänga kvar i OBOS Damallsvenskan • Att i ett större perspektiv jobba för att säkerställa flick- och damfotbollens fortsatta utveckling och existens i Örebro Örebro ska vara en plats som ger tjejer förutsättningar att lyckas och utvecklas inom fotbollen. För att klara detta behöver vi bli fler som jobbar med frågan, därför hoppas vi på ännu större uppslutning från Örebroarna. Vi vill också passa på att särskilt tacka Charlotta Nordenberg för hennes ovärderliga insatser för KIF Örebro och damfotbollen i Örebro. Tack! F19-serien har redan börjat och OBOS Damallsvenskan börjar nu på söndag hemma mot Vittsjö. Och ungdomslagen ska snart springa ut på gräsplanerna. Nu börjar kort sagt den bästa tiden på året. Vi ses på Behrn Arena och Rosta Gärde under 2019! Fredrik Stengarn Karin Nordmark Ordförande Vice ordförande Med styrelse: Pernilla Saf, Jonas Karlberg, Sandra Norling, Krister Andreasen Hildingsson, Emily Öjdemark och Linda Holmquist KIF Örebro DFF 11 apr 2019 3kommentarer
  • Hej Görtz Fastigheter - partner till KIF Örebro!

    Vi vill stolt presentera vår samarbetspartner, Görtz Fastigheter! Det är våra samarbetspartners som gör hela skillnaden för oss som klubb, och framförallt för spelarna. Så här säger Louise Görtz på Görtz Fastigheter om samarbetet med KIF Örebro: "Vi på Görtz Fastigheter stöttar den lokala idrotten då vi vet hur viktig idrott är, för tjejer och killar i alla åldrar. KIF Örebro, och damidrott överlag, ligger speciellt oss systrar varmt om hjärtat då vi är före detta elitidrottare inom innebandyn. Vi vet hur extremt viktiga sponsorer och ideella engagemang är. Görtz Fastigheter önskar KIF Örebro ett stort lycka till denna säsong, nu är ni åter på den plats där ni hör hemma.” Tack Görtz Fastigheter! KIF Örebro DFF 10 apr 2019 0kommentarer
  • Stefan Ärnsved inför seriepremiären på söndag

    Vi snackar försäsong och seriepremiär med vår huvudtränare Stefan Ärnsved. Hur vill du summera försäsongen? - Ganska enkelt. Vi startade sämre än förväntat och avslutade bättre än förväntat! Vilka moment har gått bäst att få till? - Det är vårt omställningsspel. Det är det vi lyckats bäst med. Tjejerna har på ett bra sätt förstått hur de ska slå passningarna för att sätta varann i bra lägen, beskriver Stefan Ärnsved. Vad har varit svårast? - Att få till ett kompakt försvarsspel. De första tre matcherna var vi väldigt instabila, men har fått allt bättre ordning på det och nu faktiskt bara släppt in ett enda mål på sex matcher, säger Ärnsved. Hur färdiga för seriepremiär är vi? - I den här sporten blir man aldrig färdig! Det finns alltid saker att utveckla. Men utifrån försäsongen vi haft är vi så väl förberedda som man överhuvudtaget kan vara. Vad gäller på seriepremiären på söndag? - Som i alla andra matcher ska vi vara kompakta och aggressiva i försvarsspelet, samt fortsätta tro på vårt omställningsspel, informerar Stefan Ärnsved. Finns det risk att drabbas av premiärnerver? - Självklart finns det en risk för det. Det handlar då om att fokusera mer på prestationer ute på banan och mindre på känslor. Viss mängd nervositet kan också vara positivt, funderar Ärnsved. Vad kommer att avgöra söndagens match mot Vittsjö? - Noggrannheten! Det är en match mellan två lag som jag på förhand bedömer som ganska jämna, så noggrannheten i detaljer kan bli det som avgör hur matchen går. Lycka till på söndag! – Det tackar vi för, avslutar Stefan Ärnsved. Matchstart och säsongspremiär söndag kl 16.00 på Behrn Arena, då vi alltså tar emot Vittsjö. Text: Jan Holgersson Foto: Daniel Lübner A-lag 10 apr 2019 1kommentar
  • KIF Örebro söker ideell kraft inom kommunikation/PR/media

    KIF Örebro DFF är tillbaka i OBOS Damallsvenskan 2019. Förberedelserna är i full gång och inte minst planering och genomförande av klubbens kommunikations-, press- och mediaarbete. Nu söker vi efter en driven student inom medie- och kommunikationsvetenskap som är intresserad av att engagera sig idellt i klubben med särskilt fokus på ovan arbete. En möjlighet att få praktisk erfarenhet vid sidan om studierna. Vi ser att engagemanget primärt sker under vårterminen, till och med terminens slut, om inte annan överrenskommelse sker. Du som söker kommer jobba nära klubbchef, kommunikationsansvarig och såklart också klubbens fotbollslag (Ungdomslag, F19-lag och A-lag). Eftersom KIF Örebro DFF är en ungdoms- och elitförening kommer inblicken ske i samtliga delar. Vi ser att du som söker: – Pluggar media, kommunikation, PR – Är driven och ambitiös – Gillar kommunikation – Har ett intresse för fotboll (men behöver inte vara så) Under praktiktiden kommer du bla få inblick i följande: Kommunikationsarbetet i en damallsvensk klubb Fotbollsverksamhet på elitnivå Fotbollsverksamhet på ungdomslagsnivå Att arbeta med PR för och kring matcharrangemang i OBOS Damallsvenskan Arbete med att möta och hantera media (pressrum, pressvärdsarbete, etc) Intresseanmälan sker till fredrik.stengarn@kiforebro.se senast 16 april. Bifogas CV och personligt brev. Det är nödvändigt att du har tillgång till egen bärbar dator för att kunna engagera dig. KIF Örebro DFF 9 apr 2019 0kommentarer
  • Oavgjort borta mot Lidköping för F19

    Årets första bortamatch för talanglaget F19 var mot Lidköping på söndagseftermiddagen. Matchen slutade 2-2 vilket innebar delad pott för de båda lagen. KIF Örebro startade matchen lite trevande, var lite stillastående och fick inte igång spelet, men lyckades ändå skapa några målchanser, i 11:e minuten hade Filippa Johansson ett skott i ribban och där Rebecka Mannström sånär kan slå in returen men bollen går utanför. Första målet i matchen kommer dock efter drygt 35 minuten, när KIF slår en frispark som Lidköping bryter – och kontrar in 1-0 på. Hemmalagets andra målchans så långt. Försök till snabb replik i den 38:e minuten när Ida Adamsson slår en frispark i stolpen, men Alicia Hiis lyckas inte få returen på mål. – Vi går till halvtidsvila och är inte helt nöjda. Vi började lite svagt men blev bättre och bättre. Lite surt med ett underläge trots flertalet målchanser, säger Mats Lindström, tränare i F19, och fortsätter: – Vi pratade i pausen om att vi måste vara noggrannare och sätta högre press i andra halvlek. Vi ändrade därför och gick över till att spela med tre forwards till i andra halvlek. Martina Myrberg (inlånad från Rynninge) gör en mycket bra första halvlek men ramlar olyckligt i slutet av halvleken och får handen under sig lite illa och tvingades till byte i halvtidspaus. Alexandra Amin byts in istället. Det dröjer bara sju minuter innan KIF också fått igång sitt målskytte. I den 52:a minuten spelar sig KIF igenom Lidköoings-försvaret och Rebecka Mannström kunde rulla in 1-1. Lidköping blir dock det lag som åter tar ledningen via en frispark i 64:e minuten. 2-1 och fördel Lidköping. I 68:e minuten får KIF ännu en hörna som Alicia Hiis slår perfekt mot Elin Sjöstens panna – 2-2 på nick. – Vår andra halvlek är fantastisk bra spelmässigt, vi dominerar totalt. Lidköpings enda chans i den halvleken är frisparken som de gör mål på, säger Mats Lindström. Strax efter målet byts Izabella Hurtig in och Michaela Törnquist går ut. KIF fortsätter att skapa chanser. Ida Lilja skjuter ett skott i ribban, returen går ut till Hurtig som skjuter bollen i stolpen. Något som också var signifikativt för matchen, som slutar 2-2. – Tyvärr lite stolpe ut idag. Men all eloge till tjejerna som gör en mycket bra match spelmässigt och vänder två underlägen till oavgjort. Vi viker inte ner oss och ger aldrig upp. Bra inställning, konstaterar Mats Lindström, och fortsätter: – Mycket tråkigt med Martinas skada, nu vi håller tummarna för att det går bra med henne! KIF Örebro F19 – laguppställning: Ann-Sofie Gripenberg Michaela Thörnquist (ut 70), Clara Heiche, Elin sjösten Filippa Johansson, Ebba Lundkvist, Alicia Hiis, Ida Adamsson, Rebecka Mannström Martina Myrberg (ut 45), Ida Lilja Alexandra Amin (in 45), Izabella Hurtig (70 in), Ebba Mannfolk Målskyttar KIF: Rebecka Mannström, Elin Sjösten F19 7 apr 2019 0kommentarer
  • Visa fler nyheter