• God jul & Gott nytt år!

    Det närmar sig julafton vi vill därför passa på att önska er alla en riktigt god jul och ett gott nytt år. 2017 blev inte riktigt som vi tänkt oss. Säsongen 2018 spelar vi i Elitettan med ett enda mål; att vara tillbaka i Damallsvenskan 2019. Arbetet för att ta oss dit är redan i full gång. Vi vill också rikta ett stort tack till ALLA som stöttar oss längs vägen. Ni är alla viktiga och behövs för att vi ska lyckas med vårt mål. Vi ses igen på Behrn Arena nästa år! (Faktiskt redan i januari, då vi spelar svenska cupen hemma mot Piteå.) Från oss alla, till er alla - TACK. KIF Örebro DFF 22 dec 2017 0kommentarer
  • ÖBO skriver på för ytterligare två år

    ÖBO skriver på för ytterligare två år som partner till KIF Örebro – tar plats i klubbens Drömelva i resan tillbaka till Damallsvenskan. Bostadsbolaget ÖrebroBostäder AB fortsätter stötta KIF Örebro DFF säsongerna 2018 och 2019. Det står klart efter att ÖBO:s VD Ulf Rohlén skrivit på ett avtal för ytterligare två år som huvudparter till KIF Örebro. ÖBO är en viktig spelare i KIF Örebros resa tillbaka till Damallsvenskan och en viktig pusselbit i klubbens arbete för att skapa långsiktiga förutsättningar för örebrotjejer att kunna spela fotboll från barnsben till elitnivå. ÖBO kommenterar beslutet att stötta KIF Örebro såhär: – Med drygt 43 000 hyresgäster är ÖBO en stor aktör i Örebro och för oss är det självklart att vi ska ta vårt samhällsansvar, även när det gäller livet utanför våra bostäder. Våra sponsorsamarbeten är ett sätt att hitta ”goda vänner” som kan ge våra hyresgäster mervärden i form av en aktiv och meningsfull fritid och samtidigt vara positiva förebilder, särskilt för barn och ungdomar. Med kundnytta i fokus vill vi erbjuda ett brett utbud av aktiviteter samt balans i fördelningen mellan dam- och herridrott, säger Ulf Rohlén, VD på ÖBO. KIF Örebros arbete för att säkra partners inför säsongen 2018 pågår för fullt och klubben är mycket glad att ÖBO skrivit på för de två kommande säsongerna. – Vi är väldigt glada att ÖBO vill vara med på vår resa även 2018 och 2019. De är en avgörande faktor för att vi ska kunna klättra tillbaka till Damallsvenskan. Partners som går in flera säsonger i taget gör stor skillnad för vår ekonomiska stabilitet, säger Anders Nilsson, klubbchef i KIF Örebro, och fortsätter: – Fotboll är världens största idrott. Ändå är det inte självklart för tjejer att få eller kunna utöva sporten. Därför behöver vi hitta flera partners som landar i samma insikt som ÖBO: att det behövs långsiktiga förutsättningar för oss som klubb om vi ska kunna fortsätta möjliggöra fotbollsspelande för tjejer från unga år hela vägen upp till elitnivå. De förtjänar samma förutsättningar som killar. Avtalet innebär att ÖBO fortsätter som en huvudpartner till KIF Örebro säsongerna 2018 och 2019, dessutom blir ÖBO en av spelarna i KIF Örebros partnersatsning Drömelvan. Satsningen innebär att elva partners går in och möjliggör långsiktiga ekonomiska förutsättningar för KIF Örebros verksamhet och bjuds in till ett djupare engagemang i klubbens arbete för flick- och damfotbollen i Örebro. Utöver ÖBO har KIF Örebro redan gjort klart med följande partners inför säsongen 2018: BackUp, Best Bemanning, Centerpartiet i Örebro, Elite Stora Hotellet, Epiroc, E&Y, Gustavsvik, Kamtech, Lantmännen Unibake, Länsförsäkringar Bergslagen, Moderaterna i Örebro Län, Motionsform, Nike, Novab, Peab, Region Örebro Län, Rätt Bemanning och Rekrytering, Structor, Stadium, Sydnerikes Utbildningsförbund, Örebroporten. (Foto: Alexander von Sydow) KIF Örebro DFF 20 dec 2017 0kommentarer
  • Fyra spelare i F19-landslaget

    Fyra KIF Örebro-spelare är uttagna till F19-landslagets läger på Bosön i januari. KIF Örebros Emma Östlund, Jonna Dahlberg, Maja Andersson och Emma Lindén är samtliga uttagna till F19-landslagets läger på Bosön 19-22 januari. Lägret, som blir det första för nye förbundskaptenen Anders Johansson, är en del i förberedelserna inför kommande EM-kval. A-lag 18 dec 2017 1kommentar
  • Hanne Gråhns förlänger med KIF Örebro

    Hon har spelat i KIF Örebro de tre senaste åren. I dag skrev Hanne Gråhns på för ytterligare en säsong i den röda tröjan. – Att vi får behålla en spelare med A-landslagsmeriter visar att vi menar allvar, säger KIF Örebros tränare Stefan Ärnsved. Den senaste i raden av spelare att skriva på för spel med KIF Örebro säsongen 2018 är minst sagt meriterad. Hanne Gråhns har 65 damallsvenska matcher, fyra landskamper och ett OS-silver på sitt cv. – Vi är väldigt glada att Hanne väljer att förlänga med KIF Örebro trots anbud från andra klubbar. Att vi får behålla en spelare med A-landslagsmeriter visar att vi menar allvar med vår målsättning 2018, säger KIF Örebros tränare Stefan Ärnsved. För Gråhns, som kom till KIF Örebro inför säsongen 2015, blir det fjärde raka säsongen i klubben, en säsong där hon kommer att få en lite annan roll än tidigare. – Grundtanken är att använda Hanne på mittfältet för att få ut än mer av hennes offensiva kvaliteter och att hon också ska få en mer central roll i laget. A-lag 13 dec 2017 1kommentar
  • Försvarsspelare klar för KIF Örebro

    Försvarsspelaren Felicia Edgren har skrivit på för spel med KIF Örebro 2018. – I Felicia får vi en av de ytterbackar som gjorde flest poäng i Elitettan, säger KIF Örebros tränare Stefan Ärnsved. Efter några minst sagt händelserika dagar, där nyförvärven och kontraktsförlängningarna avlöste varandra, blev förra veckan lugnare för KIF Örebro. I dag kan klubben presentera det senaste tillskottet i KIF Örebros A-trupp: försvarsspelaren Felicia Edgren. – Det känns bra att Felicia valt att spela i KIF Örebro nästa säsong. Felicia var en av de ytterbackar som gjorde flest poäng i Elitettan den gångna säsongen, säger KIF Örebros tränare Stefan Ärnsved. 21-åriga Edgren, som har meriter från spel i flera U-landslag, kommer närmast från Holmalunds IF, men har dessförinnan spelat i både Mallbacken och QBIK. – Att vi får in ytterligare en spelare med regional anknytning är en jättebra, det passar väl in i vårt sätt att tänka och jobba, säger Stefan Ärnsved. A-lag 11 dec 2017 1kommentar
  • Ung landslagsspelare klar för KIF Örebro

    KIF Örebros lagbygge för 2018 fortsätter. Den senaste i raden av spelare att skriva på för klubben är den unga landslagsspelaren Sara Lilja Vidlund. – Sara är en oerhört lovande spelare som kommer att ta stora steg hos oss, säger KIF Örebros tränare Stefan Ärnsved. I måndags var de tre, i tisdags två och i går en. I dag har ytterligare en spelare skrivit på för spel i KIF Örebro säsongen 2018: F17-landslagsspelaren Sara Lilja Vidlund. – Sara är en väldigt lovande spelare som har tagit stora steg i sin utveckling under året. Hon är en väldigt viktig kugge i sitt landslag och har imponerat i division 1, säger KIF Örebros tränare Stefan Ärnsved. Sara Lilja Vidlund kommer närmast från Rävåsens IK, som var ett topplag i division 1 den gångna säsongen. F17-landslagsspelare känner dessutom redan KIF Örebro väl då hon tränat med klubben vid tillfällen under 2017. – Vi är övertygade om att Sara snabbt kommer att anpassa sig till sin nya miljö och till spel på Elitettannivå, säger Stefan Ärnsved. A-lag 30 nov 2017 1kommentar
  • Freja Olofsson förlänger med KIF Örebro

    Ytterligare en bit har fallit på plats i KIF Örebros lagbygge för säsongen 2018. Freja Olofsson har skrivit på för ytterligare en säsong i den röda tröjan. – Vi är väldigt glada över att Freja förlängt med KIF Örebro, säger KIF Örebros tränare Stefan Ärnsved. Freja Olofsson kommer att vara en del av KIF Örebros spelartrupp även nästa år. Mittfältaren som avslutade förra veckan med ett landslagsläger på Bosön har skrivit på för ytterligare en säsong. – Det känns riktigt bra att Freja skrivit på för en ny säsong. Att hon väljer KIF Örebro före andra klubbar som visat intresse för henne visar att hon tror på vårt projekt, som jag väljer att kalla 2018, säger KIF Örebros tränare Stefan Ärnsved. Olofsson har spelat 39 av 44 matcher i Damallsvenskan de senaste två säsongerna och därtill bokförts för 15 F17- och F19-landskamper. – Freja har, trots sin ringa ålder, tre damallsvenska säsonger bakom sig. Hon har haft en fin utveckling de senaste åren och vi är övertygade om att hon kommer att ta nya stora kliv nästa säsong där hon kommer att få en central roll i laget, säger Stefan Ärnsved. A-lag 29 nov 2017 1kommentar
  • Ytterligare två spelare klara för KIF Örebro

    Två spelare har i dag skrivit på för spel i KIF Örebro säsongen 2018; Frida Abrahamsson och Mimmi Paulsson-Febo. – Det är två spelare som funnits med på vår lista från första början, säger KIF Örebros tränare Stefan Ärnsved. I går kunde KIF Örebro presenterad tre nyförvärv, i dag har klubben glädjen att få presentera ytterligare två. Frida Abrahamsson och Mimmi Paulsson-Febo har båda skrivit på för spel i KIF Örebro nästa säsong. Frida Abrahamsson kommer närmast från damallsvenskan Piteå där hon spelat de senaste fyra säsongerna. Abrahamsson är en 23 årig försvarsspelare som också kan spela på mittfältet. – Frida är välskolad back som kan användas på flera positioner i försvaret och även på mittfältet. Hon passar väldigt bra in i vårt lagbygge och tillför dessutom damallsvensk rutin, säger KIF Örebros tränare Stefan Ärnsved. Mimmi Paulsson-Febo behöver knappast någon närmare presentation. Den 23-åriga målvakten har tillhört KIF Örebros A-trupp sedan 2014 och återvänder nu till klubben efter att ha spelat i Västerås BK 30 under höstsäsongen. – Det känns riktigt kul att Mimmi återvänder till KIF Örebro. Mimmi är en bra målvakt, vilket hon visat i Elitettan under hösten, som kommer att bli en tillgång både på och utanför planen. A-lag 28 nov 2017 1kommentar
  • Tre U-landslagsspelare klara för KIF Örebro

    Tre U-landslagsmeriterade spelare har i dag skrivit på för KIF Örebro; Maja Göthberg, Rebecka Holm och Jonna Dahlberg. – Det känns riktigt bra att vi fått de här tre pusselbitarna på plats, säger KIF Örebros tränare Stefan Ärnsved. På måndagen föll tre bitar på plats i KIF Örebros lagbygge för säsongen 2018 när Maja Göthberg, Rebecka Holm och Jonna Dahlberg skrev på för klubben. Maja Göthberg är en U23-landslagsmeriterad ytterback som närmast kommer från Kopparbergs/Göteborg medan Rebecka Holm är en centralmittfältare, också hon med U-landslagsmeriter, som spelat i Kristianstad den gångna säsongen. – Maja och Rebecka är två unga (20 år), men ändå ganska erfarna spelare som båda kommer till oss från Damallsvenskan. Vi är övertygade om att de kommer att tillföra värdefull spetskompetens, säger KIF Örebros tränare Stefan Ärnsved. Den tredje spelaren som skrivit på för KIF Örebro är Jonna Dahlberg, som flyttas upp från F19- till A-laget. – Jonna har haft en riktigt fin utvecklingskurva och tagit stora kliv under året där hon också blivit F18-landslagsspelare. Utöver dagens tre värvningar står det också klart att Emma Jansson och Fanny Andersson inte spelar i KIF Örebro nästa säsong. A-lag 27 nov 2017
  • Så spelar KIF Örebro i Svenska cupen

    KIF Örebro ställs mot tre starka damallsvenska lag. Det blev facit när Svenska cupen lottades i går. När gruppspelen i Svenska cupen lottades under inledningen av Fotbollsgalan blev det klart att KIF Örebro får tre riktigt bra och tuffa matcher tidigt på året. KIF Örebro lottades nämligen mot Djurgården, Hammarby och Piteå. Lottningen innebär att KIF Örebro får hemma- och två bortamatcher i cupspelet. Så här ser det preliminära cupspelschemat ut: Helgen 10–11 februari: Djurgården–KIF Örebro. Helgen 17–18 februari: KIF Örebro–Piteå. Helgen 10–11 mars: Hammarby–KIF Örebro. Vinnaren i gruppen går till semifinal, som spelas den 18 mars. Finalen spelas den 13 maj. A-lag 21 nov 2017 0kommentarer
  • Visa fler nyheter