Landskamp & biljetter
George möter er vid entrén till vänster om Max kl 17.00 och ger er era biljetter. Ta med er jämna pengar och ge dem till George eller svischa dem till Jarmo. Hinner ni inte till 17 och missar uppvärmningen hör ni av er till George eller till någon av tjejerna som hämtat ut biljetter. Hör av er till George eller Jarmo om ni har frågor.
F19
28 okt 2014
0kommentarer
SM-trea!
Det är bara att konstatera att vinden inte blåste vår väg under lördagen. Vi gjorde en bra första halvlek och skapade ett gäng chanser som i normala fall hade resulterat i åtminstone ett mål. Men vi får även lyfta på hatten till en fantastisk målvakt i IK Sirius som bland flera fina räddningar gjorde en som var utöver det vanliga. En ödesdiger hörna i 44:e gick rakt in i mål och den visade sig tyvärr även bli vårt öde i semifinalen. I andra halvlek bjöd Sirius på ett kompakt och svårgenomträngligt försvarsspel. Trots idoga försök och några riktigt bra chanser lyckades vi inte få in bollen. Linda hade en fin chans efter inlägg från Jennie, men bollen kom lite högt och var svårtajmad. Hannah, som äntligen gjorde en bejublad årsdebut som forward, hade också ett fint läge när hon bröt igenom till höger. Hannah tog ett fint skott. Och vi var flera som flög upp och trodde att äntligen, nu skulle vi få vår välförtjänta kvittering. Men bollrackaren smet tyvärr utanför. Vi försökte, gjort ett antal ändringar och slutade matchen med fyra! anfallare. Men det var inte vår dag. Och inte hade vi med oss visseltanten. Och inte ena linjedomaren heller, som bjöd på två mycket märkliga flaggvinkningar. Hade han verkligen koll på reglerna? Domaren går som bekant inte att påverka och vi måste fixa biffen själva. Det gjorde vi inte denna gång och besvikelsen var grymt stor efter matchen. Vi kände alla att vi hade det här och var värda bättre. Samtidigt, med lite självrannsakan mötte vi ett mycket försvarsstarkt lag och det var inte för inte de bara släppt in 15 mål i år. Kanske hade vi behövt vara, som Elin sa, ännu mer desperata, vågat och löpt ännu mer. Det är svårt att säga. Det vi vet är att vi försökte gång på gång och viljan var det inte inget fel på. Men i lördags räckte det inte. Vi föll med flaggan i topp och det har ni varit otroligt duktiga på under hela säsongen. Vi har spelat till sista minut, till sista sekund under säsongens matcher, även när vi legat under med några mål. Och då kan vi inte vara annat än raka i ryggen. Gör vi bort bästa, har vi gjort vårt. Tyvärr räcker det inte alltid. Inför bronsmatchen fanns det bland oss ledare en viss oro för att vi inte skulle orka resa oss efter den tunga, tunga förlusten dagen innan. Situationen var likadan för Limhamn Bunkeflo 07 som mycket bittert även de fått respass mot Kristianstad, efter att ha dominerat stora delar av sin semifinal. Flera tyckte att det var den moraliska finalen. Men ni tjejer är helt makalösa. Ni följde vår taktik klockrent och redan efter 22 sekunder gav Adde oss ledningen. 27 minuter senare hade Adde gjort både 2 och 3-0 på snarlikt sätt. Djupledsboll, friläge, lugna och kalla avslut. Mål. Minuten efter 3-0 fick LB 07 straff. Mimmi gick som vanligt åt rätt håll. Hur bra läser du straffskyttarna? Imponerande. Men straffen var för bra slagen och satt rätt högt till vänster om Mimmi. LB 07 fick ny energi och gav oss inte någon ro. Men vårt radarpar längst fram gav oss lugn inför halvtidsvilan när Adde spelade fram Linda som, som vanligt, inte gjorde något misstag. 1-4 i paus. Eller 0-0 som vi tänker. LB 07 gjorde en del ändringar och började mangla oss i början av andra samtidigt som vi själva gjorde det lite svårt för oss. 2-4 kom redan i 51:a. Och matchen var definitivt inte klar. Successivt sjönk dock spelkvaliteten, två matcher på två dagar sätter sina spår och vi började säkra hemåt. Vi stängde ytorna centralt och det blev inga fler mål. Alla på bänken kom in och gjorde det med den äran. Av med kepsen till LB 07 som verkligen är ett spelande lag med en skön spelidé. Det var nog roligaste matchen i år. Alltid kul att möta bra lag, oavsett hur det går. Den säsong ni tjejer har gjort är sagolik. Vi har haft en kanonhöst med bra träningar och ni visar en härlig ambition och glädje för ert fotbollsspelande. Ni är grymma. Även om vi bara, det känns så, blev SM-trea, så är ni bäst. Det tyckte även några Siriusfans på läktaren under finalen. Mer finns inte att säga. Jo. Håll igång. Några länkar: Förlust i semi SM-brons Tipselit - semifinaler Tipselit - final
F19
27 okt 2014
0kommentarer
Kapten Magnusson blixtinkallad till landslaget
KIF Örebros lagkapten Elin Magnusson blev idag blixtinkallad till onsdagens landskamp mot Tyskland på Behrn Arena och blir därmed den andra KIF-spelaren i truppen. Sedan tidigare är KIF Örebros mittback Marina Pettersson-Engström också uttagen.
KIF Örebro DFF
26 okt 2014
0kommentarer
Damlandskamp Sverige-Tyskland på Behrn Arena
Damlandslaget som säkrat avancemang till VM i Kanada 2015 börjar förberedelserna med match mot Tyskland i Örebro och på Behrn Arena ONSDAG 29 OKTOBER KL.18.00. Intresset för matchen är stort och det gäller att vara ute i god tid att boka biljett. På Örebro Läns Fotbollsförbunds hemsida finns all information om matchen och om både lösa biljetter som lagbiljetter. LANDSKAMPSINFORMATION Vi i KIF Örebro är stolta över att vi fått förmånen att vara medarrangör till landskampen och vi tillsammans med Örebro Läns Fotbollförbund och Svenska Fotbollsförbundet hälsar alla välkomna till den här mycket intressanta landskampen.
KIF Örebro DFF
25 okt 2014
0kommentarer
Imorgon och KIF Talang i Grekland
Matschema i helgen, Scandic Grand(mitt emot Conventum) Lördag Lunch - Kolja med dillmajonaise 11:00 Middag - Pastasallad, kyckling 17:00 Söndag Frukostbuffé 07:00 Lunch - Biffgryta med ris 11:00 / 13:30 KIF Talang i Ptolemaida, Grekland KIF Talang i Ptolemaida Angående fribiljetterna så skriver ni upp er på en lista som finns vid entrén. Vi är nära fontänen. Håll igång.
F19
24 okt 2014
0kommentarer
SM-Silver, Champions & inför helgen
STORT GRATTIS! ..till A-laget som plockade hem SM-silver och en plats i Champions League nästa år. Fantastiskt. Av bara farten vanns Eksjöhuscupen igår mot Rynninge med 6-3 och två av våra tjejer var med och spelade(Lunkan & Wilma F). Praktiskt inför helgen: På lördag får vi äta på Scandic Grand(mitt emot Conventum): Lunch kl 11.00 Middag kl 17.00 Vi får även äta på söndag Frukost kl 07.00 Lunch direkt efter vår match. Nästa vecka spelar vi Bergslagens Sparbank Futsal Cup söndag 2 november.
F19
22 okt 2014
0kommentarer
Se morgondagens stjärnor i Svenska Spels F19-slutspel
KIF Örebro är både glada och stolta över att till helgen 25-26 oktober få stå som arrangör för finalspelet i Svenska Spels F19-serie. Glädjande är också att vårt duktiga talanglag kvalificerat sig till semifinal där man möter Uppsala-laget IK Sirius. Helgens program på Behrn Arena Lördag 25 oktober 11.00 LB07-Kristianstads DFF 13.30 KIF Örebro-IK Sirius Söndag 26 oktober 11.00 Match om tredjepris 13.30 FINAL Vi har kioskförsäljning under båda dagarna och entren är 50kr för endagsbiljett eller 2-dagarsbiljett som även den är 50kr. Barn och ungdom under 16 år har fri entre. Varmt välkomna att se morgondagens stjärnor!
KIF Örebro DFF
22 okt 2014
0kommentarer
KIF Örebro vann Eksjöhus-Cup
KIF Örebro försvarade titeln i Eksjöhus-Cup då man besegrade Rynninge IK med 6-3 (3-2) på Pettersbergs konstgräs. Rynninge började med att slå sina tre bonusstraffar vilket resulterade i en 2-0-ledning när matchen väl började spelas. KIF Örebro dominerade som väntat matchen rakt igenom. 2-1 kom i den 18:e minuten genom Lucie Martinkova och kvarten senare var det dags för kvittering då det återigen var Lucie som höll sig framme i straffområdet. I den 38:e minuten sköt Julia Spetsmark, men hemmamålvakten lyckades rädda, men på returen kunde Sanna Talonen ge KIF ledningen. Det var fortsatt en konstant spelövertag i inledningen av den andra halvleken för KIF Örebro och 4-2 lät inte vänta på sig då lovande Wilma Franssila tryckte dit bollen i den 55:e matchminuten. Rynninge stack upp i några fåtal kontringar och det var på en sådan som 4-3-reduceringen kom. Inspelet från kanten gick olyckligt upp på Elin Magnussons arm och domaren pekade på straffpunkten med mål som följd. Ogonna Chukwudi punkterade matchen med knappa tio minuter kvar med sitt 5-3-mål och Adelisa Grabus kunde på sin tredje stora möjlighet fastställa slutresultatet i den 88:e minuten. Resultatet och vinsten för KIF Örebro var odiskutabel, men en stor eloge till Rynninge som kämpade och stred tappert in i det sista.
A-lag
21 okt 2014
0kommentarer
Inför kl 19.00 Rynninge IK vs KIF Örebro
Då står KIF Örebro inför den sista tävlingsmatchen för året och då i finalen av Eksjöhus Cup och det som titelförsvarare. Rynninge som har en bra säsong bakom sig kom tvåa i div II västra svealand efter Karlskoga-laget Rävåsens IK och via en kvalvinst mot Hällbybrunn kommer laget glädjande att spela div I-fotboll nästa säsong. RIK slog ut Sköllersta med 5-1 i semifinalen och KIF Örebro besegrade i sin tur Lillån med klara 7-3. Efter framgången med andraplatsen i damallsvenskan och kvalificering till Champions League i helgen så avrundas nu säsongen med kvällens match mot Rynninge på Pettersbergs konstgräs kl.19.00. Truppen Lina Domberg Mimmi Paulsson-Febo Wilma Franssila Susanna Lehtinen Emelie Lundqvist Annika Kukkonen Irena Martinkova Lucie Martinkova Sanna Talonen Elin Magnusson Ogonna Chukwudi Adelisa Grabus Jennie Wecksell Maria Synnerdahl Michelle De Jongh Julia Spetsmark
A-lag
21 okt 2014
0kommentarer
Rille och Labbé nominerade till fotbollsgalan
Nomineringarna till årets Fotbollsgala är klara och vår succetränare Rikard Nilsson är nominerad som "Årets tränare". Det är också med glädje vi konstaterar att KIF Örebros stjärnmålvakt kanadensiskan Stephanie Labbé, med bl.a tio nollor i årets damallsvenska, är nominerad i kategorin "Årets målvakt" till fotbollsgalan. Fotbollsgalan arrangeras i Globen den 10 november och direktsänd i TV4 med start kl 20.00. Målvakter Hilda Carlén, Piteå IF Stephanie Labbé, KIF Örebro Hedvig Lindahl. Kristianstads DFF Backar Nilla Fischer, VfL Wolfsburg Lina Nilsson, FC Rosengård Linda Sembrant, Tyresö FF/Montpellier Hérault SC Mittfältare Ramona Bachmann, FC Rosengård Mariann Gajhede, Linköpings FC Caroline Seger, Tyresö FF/Paris Saint-Germain FC Forwards Manon Melis, Kopparbergs/Göteborg FC Anja Mittag, FC Rosengård Lotta Schelin, Olympique Lyonnais Damallsvenskans mest värdefulla spelare Ramona Bachmann, FC Rosengård Hedvig Lindahl, Kristianstads DFF Anja Mittag, FC Rosengård Årets genombrott Malin Diaz, Tyresö FF/Eskilstuna United DFF Magdalena Ericsson, Linköpings FC Fridolina Rolfö, Linköpings FC Årets tränare Viktor Eriksson, Eskilstuna United Richard Nilsson, KIF Örebro Martin Sjögren, Linköpings FC (Jury: Pia Sundhage, SvFF; Lilie Persson, SvFF; Anneli Andersén, SvFF; Calle Barrling, SvFF; Karolina Westberg, EFD; Anette Börjesson, damfotboll.com/Sveriges Radio; Hanna Marklund, TV4; Malin Swedberg, TV4, Frida Östberg SVT)
A-lag
20 okt 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter