• Elin Magnusson åter i landslaget

    KIF Örebros lagkapten Elin Magnusson kallas glädjande in till A-landslagets viktiga VM-kvalmatch borta mot Nordirland 5 april då Elin Rubensson tvingats tacka nej. Elin som ingick i EM-truppen under mästerskapet i Sverige förra året får nu återigen en plats i landslaget. A-lag 26 mar 2014 0kommentarer
  • Premiärresan till Eskilstuna

    Följ med och lyft vårt lag i seriepremiären mot Eskilstuna United måndagen 14 april. Avspark kl 19.00 Buss avgår från Behrn Arena kl 17.00. Pris 200 kr inkl inträde. (Betalas på bussen) Anmäl dig här! KIF Örebro DFF 24 mar 2014 0kommentarer
  • Sverige vs Tyskland på Behrn Arena

    Fotbollslandskamp i Örebro 29 oktober. I höst när Pia Sundhages landslag spelat klart VM-kvalet skall de spela en träningsmatch mot kvalificerat motstånd. Valet på motstånd är regerande Europamästarinnorna från Tyskland och platsen är Behrn Arena. Vi är stolta att tillsammans med Örebro Läns Fotbollförbund och Örebro Kommun stå som värdar till en fantastisk fotbollsupplevelse. Information om bl.a biljetter med mera meddelas senare. KIF Örebro DFF 24 mar 2014 0kommentarer
  • KIF Talang - DFK Värmbol 1-0

    Värmbols tränare berättade innan avspark att deras match mot BK30 blivit inställd dagen före och att det var ett gäng taggade tjejer som kommit till Behrn. Och det visade sig mycket riktigt i matchens inledning. Värmbol var både rörligare och rappare och framför allt hördes de mer. De pratade och pushade varandra. För vår del saknades tålamod i början och vi skickade stundtals iväg bollen i onödan och utan egentlig adress. Men lite som en urstark dieseltraktor började vi sakta gnugga oss in i matchen och efter ca 30 minuter hade vi hittat lugn och rörelse och vi började föra spelet och skapa chanser. Tyvärr råkade Linnea ut för en elak vridning i knäet och någon tydlig matchbild efter den incidenten har vi inte. De första rapporterna säger att det inte rör sig om någon allvarlig skada för Linneas del, vilket är oerhört skönt. Värmbol rullade upp oss ordentligt i en sekvens i första och allt annat än 0-1 var ologiskt. Men så blev det och det ska bli intressant att se vilka beslut vi fattade då. Vi gör ett riktigt fint mål i andra, där vi har bra bolltempo och rörelse i fart. Dessutom hade vi en mörsare i ribban. Spelet var lite upp och ner i andra halvlek och båda lagen hade bra perioder. Det är tydligt att vi tappar initiativet när vi blir stillastående. Att benen kändes tunga var helt i sin ordning. Det är så vår planering ser ut. Nu har vi två tuffa veckor bakom oss och vi kommer successivt att börja lätta träningen för att få fötterna att tindra till seriepremiären. Håll igång. Vi tackar Värmbol och domarna för en nyttig match. Och tack även till Valentina, Bella och John som ställde upp med kort varsel. Lyssna på Rachas matchkommentar F19 24 mar 2014 0kommentarer
  • Bli sponsor!

    VI VILL vara Sveriges bästa damfotbollsklubb! VI KAN komma dit med din hjälp! VI SKA se till att även du vinner på det! VI VILL ge tjejer samma möjlighet som killar! VI KAN, med din hjälp, se till att det blir verklighet! VI SKA ta vårt ansvar! Kontakta Timpas Andersson, klubbchef, 073-8178184 Richard Vappelin, ansvarig marknadsutskottet, 070-2556900 Bli sponsor KIF Örebro DFF 23 mar 2014 0kommentarer
  • Stabil 3-1-seger mot AIK

    Det blev en rättvis vinst på lördagen då gästande nykomlingen i damallsvenskan AIK slogs tillbaka med 3-1 (1-0) efter en stabil laginsats. KIF tog hand om taktpinnen direkt i matchöppningen och dirigerade den första halvleken fullständigt med stort bollinnehav. Sarah Michael prickade ribban och hemmalaget skapade en handfull målchanser innan Lucie Martinkova dundrade in ledningsbollen efter en halvtimme. KIF fortsatte att spela bra under den andra halvan också och vann till slut mycket rättvist. Sarah Michael och ,för andra matchen i rad, Linda Hallin var övriga målskyttar i KIF. Nu väntar kvartsfinalen i Svenska Cupen på onsdag 26 mars kl 18.00 på Behrn Arena. A-lag 22 mar 2014 0kommentarer
  • KIF Örebro vs AIK

    Idag är det åter dags för träningsmatch och det är damallsvenska nykomlingen AIK som kommer på besök och det är sista förberedelsen inför kvartsfinalenmötet med Vittsjö på onsdag. Avspark idag lördag 22 mars på Behrn Arena är kl 13.00. Varmt välkomna och det är fri entré! A-lag 22 mar 2014 0kommentarer
  • Föräldrarmöte på söndag

    Tjejerna körde ett riktigt tufft pass idag och gjorde mycket bra ifrån sig. Och det bästa av allt var att det slutade i mycket skratt och skön stämning när tjejerna stretchade efteråt. Vi fixar hård träning och vi gör det med ett leende. Det visar hur mycket vårt gäng vill och kan. Vi har väldigt bra saker på gång. Det brann på 3:e våningen idag och vi vet just nu inte om vi kan genomföra matchanalysen på Behrn som planerat(18-20). Besked sannolikt imorgon under träningen. På söndag har vi föräldrarmöte i KIF:s lokaler/kontor på 5:e våningen i Idrottshuset, första ingången när man kommer från Behrn. Sannolikt blir det ca kl 14-16 beroende på hur mycket vi har att prata om. Vi går dit så snart vi är klara efter matchen mot Värmbol så vi kanske kan börja något tidigare. Johan Walter från fotbollsutskottet kommer att vara med så ta med era frågor till honom och övriga funderingar. Håll igång. F19 20 mar 2014 0kommentarer
  • Kvartsfinal i Svenska Cupen på onsdag 26 mars

    Då är datumet i svenska cupens kvartsfinal mellan KIF Örebro - Vittsjö fastställt och matchen kommer att spelas ONSDAG 26 MARS KL 18.00 på Behrn Arena. Passa samtidigt på att bli stödmedlem i KIF Örebro på plats, för endast 500 kr. Förutom att du är med och bidrar till utvecklingen av svensk damfotboll får du även gratis inträde till alla hemmamatcher den kommande säsongen! KIF Örebro DFF 20 mar 2014 0kommentarer
  • KIF Talang - ÖSK P99 0-5 (uppdaterad)

    Det finns en hel del trevligt att säga om matchen idag mot ÖSK P99. Närkamper, positionering och bra inställning är några. Och flera bra individuella insatser är andra. Det finns mycket från dagens match vi kan ta med oss i fortsättningen, även misstagen. Ni kommer att se det i samband med matchanalysen(sannolikt på fredag), ni som satt på läktaren såg en del också, som vi vill att ni tar upp. Lagets inställning, de tunga benen och de härligt sura minerna efter matchen visar med all tydlighet att vi är på rätt väg. Vi har något på gång och det ska vi göra något bra av. Lyssna på Johannas matchkommentar Tack till Hulda och Josefine för att de ställde upp med kort varsel. Tack till Lillån för mycket smidigt samarbete. Ytterligare tack till ÖSK P99 som bjöd på tufft och bra motstånd. Och tack för vädret – världsklass igen! Nu väntar ännu en tuff vecka. When the going gets tough the tough get going (inte världens bästa beat, men använd den för att lyfta mungiporna, ni vet, då vi är som bäst) Vecka 12 fre: sannolikt matchanalys sön: föräldrarmöte efter matchen, vi återkommer med uppgifter så snart vi ordnat med lokal Spelare och föräldrar, hör gärna av er om ni har något ni vill ta upp på föräldrarmötet. F19 16 mar 2014 0kommentarer
  • Visa fler nyheter