Inför KIF Talang - Rävåsens IK
Denna söndag är det dags igen. Vi tar emot Rävåsens U-lag hemma på Behrn Arena. Vi hoppas självklart på likabra väder som förra helgen. Vi har hittills spelat fem matcher där vi vunnit tre, spelat oavgjort en och förlorat en. Förra veckan spelade vi väldigt bra och nu på söndag hoppas jag på att få se ett väldigt offensivt och spelglatt Kif. Vi har några frågetecken inför matchen. Klart är att Emelie Lundqvist inte kommer att delta efter att hon föll ihop i söndags, så hon kommer att vila. Plats: Behrn Arena Samling: 10:30 Matchstart: 12:00 Uttagna spelare är: Fanny Rebecca, Ahlin, Hannah(C)?, Matilda Johanna?, Linnea, Stina, Wilma, Sjölla?, Frida, Gabbe, Sejde Varmt välkomna till Behrn Arena på söndag kl 12:00!! //Coach
F19
21 mar 2013
0kommentarer
Stabil seger mot Öfvre!
På söndagseftermiddagen var det dags igen. Vår 5e träningsmatch för året och den här gången stod lokallaget och division 1 laget Öfvre Adolfsberg för motståndet. Det fanns många ansikten man kände igen, då många från Öfvre tidigare spelat i KIF Örebro. Vi hade dock jätteproblem inför matchen, då vi hade flera spelare borta pga skada. Vi fick till slut en avbytare då Ellen Karlsson(A-laget) kunde ställa upp och det var tur det, för efter bara 20 min var Emelie Lundqvist tvungen att gå av efter att hon fått ont i bröstet. Sjölla(Anfallare) och Linnea(Mittfältare) fick agera ytterbackar idag pga skadorna. Startelvan: Lina - Linnea, Matilda, Rebecca, Sjölla - Lundqvist(C), Wilma, Stina - Sejde, Gabbe, Frida Avbytare: Ellen Vi spelade lite annorlunda idag och det var intressant att se hur det gick. Vanligtvis så spelar vi med en jättepress, men idag så backade vi och gjorde det trångt för Öfvre. Det finns olika anledningar till varför vi gjorde det, men det visade sig vara ett lyckat drag. Vi inledde matchen helt okej ändå, men var inte riktigt på hugget i närkamperna och det gör att Öfvre får någon halvchans som skjuts utanför. I den 35e minuten så tar Öfvre ledningen efter ett vi tappat bollen som sista(man?). Ett misstag som inte får hända! Vi kvitterade dock 3 minuter efter det, efter att Gabbe erövrat bollen högt. Hon spelade bollen till en djupledslöpande Frida som fri med målvakten inte gör några misstag och enkelt rullar in bollen. 1-1 stod sig halvleken ut och det var rättvist. I andra tar vi över och skapar flera heta målchanser och tar ledningen rättvist. Sjölla gör 2-1 efter pass av Sejde. Sjölla gör även 3-1 efter en fint slagen frispark strax utanför straffområdet. 4-1 kommer med 1 minut kvar efter fint samspel mellan Sjölla, Stina och Frida. Vi vinner matchen klart rättvist med 4-1 och gör en bra match. Det ska vi vara nöjda med. Det jag är extra nöjd med är att Öfvre egentligen inte skapar någon riktigt het målchans under hela matchen. Plus för det! 1-1, Frida, ass Gabbe 2-1 Sjölla, ass Sejde 3-1 Sjölla(Frispark) 4-1 Frida, Stina Matchens plus kan delas ut till flera personer idag, men 3 st utmärkte sig.......? Rebecca Öhman: Backlinjens bästa spelare och höll deras forward felvänd hela tiden. När Rebecca hade bollen så var hon säkerheten själv och spelade med ett väldigt lugn. Mycket bra insats! Stina Gustavsson-Pettersson: Gjorde egentligen allting rätt idag. När vi behövde hålla i bollen så gjorde hon det helt elegant och när det skulle gå snabbare, så spelade hon på få tillslag. Belönades också med en assist till syrran Frida. Sjölla & Frida: Båda blir tvåmålsskyttar idag och gör bra insatser. Sjölla spelade som vänsterback i 65 minuter och gjorde där en stabil insats. Frida gör ett bra försvarsjobb och är även väldigt bra offensivt. Bra jobbat båda! Nästa match spelas nästa söndag kl 12:00 hemma på Behrn Arena mot Rävåsens U-lag. Förhoppningsvis så får vi tillbaka några spelare från skador. Varmt välkomna! //Coach
F19
17 mar 2013
0kommentarer
Inför KIF Talang - Öfvre Adolfsberg
På söndag spelar vi vårt andra derby för i år och den här gången står division 1 laget Öfvre Adolfsberg för motståndet. Förra helgen spelade vi inte alls bra och förlorade matchen också med 1-0. Vi har dock spelat riktigt på träningarna den här veckan och i internmatcherna mot A-laget har vi gjort det mycket bra, så det bådar gott. Dock så har vi oerhörda problem med skador. Plats: Behrn Arena Samling: 13:00(Börjar titta på A-lagets match) Matchstart: 15:00 Kommer ej medverka: Hannah(C) - Baksida lår Johanna - Ljumske Rebecka - Knä Ahlin - Distriktssamling Fanny - Ej tillgänglig Uttagna är: Lina Linnea, Matilda, Rebecca, Sjölla Wilma, Lundqvist(VC), Stina Sejde, Gabbe, Frida Just nu pågår ett jagande för att få med fler spelare till matchen. Varmt välkomna till Behrn Arena på söndag för att först se vårt A-lag kl 13:00 och sedan för att se oss kl 15:00! //Coach
F19
15 mar 2013
0kommentarer
Förlust mot AIK
Idag kom årets första förlust och den kom mot solnalaget AIK. Startelvan: Fanny - Rebecca Ö, Matilda, Rebecka W, Ahlin - Lundqvist(C) - Wilma, Stina - Frida, Gabbe, Sejde Avbytare: Hannah, Sjölla, Linnea Vi startade matchen väldigt bra och kom helt rätt i positionerna och skapade ett par heta målchanser, men det ville sig inte. AIK åt sig in i matchen och tog över efter 20 min. De skapade ett par målchanser, men ingen riktigt het. Dem tog ledningen i den 24e minuten efter en hörna. Vi har i år spelat 4 matcher och släppt in 2 mål, båda på hörna. Problemen från förra året fortsätter!! Matchen i helhet är riktigt dålig av oss och AIK vinner klart rättvist. Vi har jätteproblem med det nya spelsystemet och kommer att jobba hårt för att rätta till det. Förhoppningsvis så sätter vi det till 100% till seriepremiären den 14e april mot Qbik. Problemet är tydlig och till nästa match så kommer väldigt mycket att ändras! Även om vi inte är på topp idag, så skapar vi ändå några riktigt heta målchanser och släpper bara in ett och det på en hörna. Matchens bästa idag.......? Matilda Ståhlberg: Hade inte Matilda spelat så bra som hon gjorde idag, så hade deras nummer 18 förmdoligen gjort ett par mål, men Matilda storspelade och var riktigt grym. När hon spelar som hon gjorde idag, så är det inte många anfallare som kommer förbi henne. Grym mittback! Frida Gustavsson-Pettersson: Kom runt gång på gång på sin högerkant och vänsterbacken i AIK hade jätteproblem med henne. Tyvärr så var ingen riktigt hungrig i boxen när bollarna kom. Noterbart är att Rebecka Westerlund gör sin debut i KIF-tröjan Nästa match är nästa söndag kl 15:00 på Behrn Arena mot Örebrolaget Öfvre Adolfsberg. Derby!! Varmt välkomna då, för då blir det garanterat bättre spel!! //Coach
F19
10 mar 2013
0kommentarer
Inför KIF Talang - AIK
På söndagseftermiddagen spelar vi vår fjärde match för året och den här gången står stockholmslaget AIK för motståndet. Det är deras F19 lag som kommer på besök och det ska bli spännande att mätas mot ett annat F19 lag. Vi har hittills vunnit två matcher och spelat en oavgjord. Spelmässigt har det varit gott och blandat. Plats: Behrn Arena Samling: 10:30 Matchstart: 12:00 Med tanke på att vi har 1 målvakt och 6 utespelare som ska vara med och spela med A-laget imorgon så har startelvan inte kommit ut än. Den kommer efter matchen imorgon. Så här ser truppen ut på söndag i alla fall: Fanny Ahlin, Rebecca, Hannah(C), Matilda, Kanske en back till? Wilma, Lundqvist, Stina, Linnea Sejde, Sjölla, Gabbe, Frida Johanna Axfeldt står över pga en ljumskskada. Varmt välkomna till Behrn Arena på söndag kl 12:00!
F19
8 mar 2013
0kommentarer
Skador ställer till det
Nu när vi har dragit igång matchningen på försäsongen, så börjar även skadorna dyka upp... Tyvärr! På dagens träning stod hela 4(!) pers över och körde rehab pga skada och två var sjuka. Emelie Lundqvist och Johanna Axfeldt har problem med ljumskar och Sejde Abrahamsson och Hannah Uhlan har problem med baksida lår. Tyvärr så tror jag att det har lite med planen på Behrn Arena att göra. Det är dock fantastiskt bra att Örebro kommun kommer att byta matta till somaren, så vi får hoppas på att det blir mycket bättre. Vi har match på söndag mot AIK F19 och hoppas då självklart att i alla fall 2 av de 4 skadade kan vara med. Varmt välkomna till Behrn Arena på söndag kl 12:00! //Coach
F19
6 mar 2013
0kommentarer
Vinst mot Gideonsbergs IF
På söndagen spelade vi vår tredje match för året och motståndet var Gideonsberg som huserar i division 1. Solen sken som vanligt på Behrn Arena när vi spelar och det måste nog vara det bästa fotbollsvädret för i år. Startelvan: Fanny - Rebecca, Matilda, Hannah(C), Ahlin - Wilma, Johanna, Stina - Linnea, Sjölla, Sejde Avbytare: Gabbe, Frida Stod över: Emelie Lundqvist(Ljumskskadad) Vi var lite bleka i första halvlek idag och fick inte riktigt till spelet som vi ville. Vi ville slå sista passningen på tok för tidigt och vi fick för korta anfall. Även om vi skapade väldigt mycket målchanser i första halvlek, så var jag ändå inte helnöjd, men jag var inte heller missnöjd. Dessutom så gjorde vi det svårt för varandra istället för att prata med varandra och på så vis väldigt enkelt spela sig ur en trång yta. Första halvlek slutade 0-0, med ett visst spelövertag för Gif, även om vi skapade de hetaste målchanserna. I andra halvlek kom vi ut som ett helt nytt lag. Vi gjorde allting rätt och fick längre anfall. Efter många fina målchanser och ett storspel av Gideonsbergs målvakten, så kom till slut målet. I den 80e minuten så får vi en hörna som Sejde är först på. Sejde klackar bollen in mot mål(Kolla bilden) och när bollen är på mållinjen så kommer Frida och dundrar in den, även om den hade studsat in ändå, så i min bedömning får Sejde målet=) Bara några minuter senare fick vi även en straff efter att Frida blivit fälld. Straffen slås av Sjölla som lägger den mitt i målet och målvakten räddar med en benparad. Matchen slutar 1-0 till oss och det är klart rättvist. Gif hade ett litet övertag i första halvlek och vi dominerade i andra. Jag tror att Fanny fick ett skott på sig under hela matchen, medans vi skapade minst 8-9 riktigt farliga chanser. Det säger ganska mycket om matchen. En okej första halvlek och en mycket bra andra halvlek. Det är jag väldigt nöjd med! Matchens plus...........? Gabriella Kalkan: Kommer in i andra halvlek och gör det riktigt bra. Hon gör det som jag ville att vi skulle göra i första halvlek. Hon höll i bollen på offensiv planhalva och Gif försvaret kunde bara inte ta bollen från henne. En riktigt stark insats av gabbe! Elin Sjölander: Oroade Gif försvaret konstant under hela matchen och var nästan värd ett mål efter alla målchanser. Synd med en missad straff, men det kan man kosta på sig ibland. Frida Gustafsson-Pettersson: Även Frida kom in i andra halvlek och gjorde det riktigt bra. Kom runt på högerkanten gång på gång och slog många bra inlägg. Gjorde ett mål(men jag dömmer den till Sejde) och ordnade fram en straff. Mycket bra insats! Nu fortsätter vi så här och gör en bra träningsvecka så tar vi emot AIK F19 nästa söndag på Behrn. Välkomna till Behrn Arena nästa söndag kl 12:00! //Coach
F19
3 mar 2013
0kommentarer
Inför KIF Örebro Talang - Gideonsbergs IF
På söndag ska vi spela vår tredje träningsmatch för i år och motståndet står division 1 laget Gideonsberg för. I den första matchen mötte vi ÖSK Söder och spelade riktigt bra men fick bara oavgjort. I den andra matchen mötte vi Skövde KIK och spelade inte alls bra, men vann med 4-1. På söndag hoppas vi på både bra spel och en vinst. Plats: Behrn Arena Samling: 10:30 Matchstart: 12:00 Truppen: Fanny Rebecca, Ahlin, Hannah(C), Matilda Johanna, Wilma, Stina, Linnea Gabbe, Sjölla, Sejde, Frida Står över gör Emelie Lundqvist pga en ljumskskada som hållit henne borta från träning i en vecka. Varmt välkomna till Behrn Arena på söndag för att se en underhållande match! //Coach
F19
2 mar 2013
0kommentarer
Vinst, men dåligt spel mot Skövde!
På söndagseftermiddagen spelade vi vår andra match för året och det var som vanligt när vi spelar på Behrn. Solen var framme och kylan som fanns i luften kändes knappt av. Startelvan: Fanny - Rebecca, Lundqvist, Hannah(C), Ahlin - Stina, Wilma, Frida - Johanna, Sjölla, Sejde Avbytare: Gabbe, Linnea I början av matchen blev det lite så att båda lagen kände av varandra. Värt att säga är att Skövdes snittlängd förmodligen var runt 1,75, för dom va inte små inte. Även om jag inte var helt nöjd med starten, så tog vi ändå ledningen redan i den 7e minuten. Hannah bryter ett uppspel på vänsterkanten, drev fram och slog en passning i djupet på Sjölla som kom löpande och drev ända fram till målvakten och rullade sedan enkelt in bollen i bortre gaveln. Sen går matchen fram och tillbaka och vi får inte till något riktigt spel. Vi låter Skövde komma med kontringar efter dåliga uppspel, men vi släpper inte till någon farlig målchans dock. Skott utifrån är det enda. Vi går ändå in med en 2-0 ledning i halvtid efter ett fint samarbete av Sjölla och Sejde. I andra halvlek startade vi bättre dock, men blev sämre ju längre matchen led. Våra uppspel är katastrofala och efter att ha gett bort bollen utanför straffområdet en gång, så ger vi bort bollen igen bara sekunder senare och den gången gjorde motståndarna inga fel och gjorde mål. Matchen slutar dock 4-1 till oss, men spelet var under all kritik. Även som deras målchanser kommer till från dåliga pass av oss och det för det mesta är skott utifrån, så får vi inte slarva så mycket. Vi vinner klart rättvist, men spelet måste bli bättre nästa helg mot Gideonsberg. Målskyttar: 7, 1-0 Sjölla Assist Hannah 27, 2-0 Sjölla Assist Sejde 58, 2-1 Skövde KIK 75, 3-1 Självmål efter hörna 83, 4-1 Gabbe Assist Sjölla Matchens spelare......? Elin Sjölander: Tillbaka efter en tids skadefrånvaro och gör det riktigt bra. Gör 2 mål och 1 assist och det säger allt. Sejde Abrahamsson: Slet på sin kant och skapade mycket åt sina medspelare. Hade även ett stolpskott som tyvärr inte gick in. Värt att notera är att Linnea Liimatainen gör sin debut i KIF-Talang! Nästa match spelas nästa söndag hemma på Behrn Arena mot Gideonsberg kl 12:00. Varmt välkomna!
F19
24 feb 2013
0kommentarer
Inför KIF Talang - Skövde KIK
På söndag är det dags för årets andra träningsmatch. Förra helgen spelade vi mot ÖSK Söder och gjorde en riktigt bra första halvlek och en helt okej andra halvlek. Nu tar vi emot division 2 laget Skövde KIK. Plats: Behrn Arena Samling: 10:30 Matchstart: 12:00 Uttagna spelare: Fanny Rebecca, Ahlin, Hannah(C), Lundqvist Linnea, Wilma, Stina, Frida, Johanna Sejde, Sjölla, Gabbe Matilda står över pga över en veckas sjukdom. Varmt välkomna till en underhållande match! //Coach
F19
22 feb 2013
0kommentarer
Visa fler nyheter