Lejla Basic uppflyttad till A-laget!
Vi är sjukt glada över att kunna meddela att Lejla Basic från och med nu kommer att spela med A-laget. Lejla som har haft det väldigt tufft de två senaste åren pga en korsbandsskada, har gjort det enormt bra som kommit tillbaka och även lyckats ta en A-lagsplats på så kort tid efter att hon blivit återställd. Alla vet vilken otrolig talang hon är Lejla är och det finns bara en sak att säga.... Kör hårt nu och visa vem Basic är!!=) Det här är spelare nummer två som vi flyttar upp i år, då Adelisa tidigare också har blivit uppflyttad. Vi hoppas snart kunna presentera spelare nummer 3 som blir uppflyttad! Vi önskar både Basic och Adde ett stort lycka till i A-laget!! //Coach
F19
22 feb 2013
0kommentarer
En bra första match mot ÖSK Söder
Idag spelade vi vår första match för året och vi tog emot lokal laget ÖSK Söder hemma på Behrn Arena. Det blev lite konstigheter med matchtiden, då det hade blivit dubbelbokat, så vi var tvungna att flytta matchen till kl 12:00 istället för 11:00. Det var jättebra att det funkade för Söder. Tyvärr fick vi många avhopp till matchen i helgen och det var Sjölla och Lejla som inte kunde vara med pga skadade knän, Matilda som har blivit sjuk och Linnea som var bortrest. Dessutom så var Fanny med på bänken trots en skada, som backup till Lina som också var "halvskadad". Vi gjorde det bästa av situationen i alla fall. Startelvan: Lina - Johanna, Rebecca, Hannah(C), Jennie - Wilma, Ellen, Stina - Frida, Gabbe, Sejde Avbytare: Ahlin & Lundqvist Det blev en väl spelad match från våran sida, då vi dominerade helt och hållet i första halvlek. Tyvärr så hamnade vi i "Arsenal-Syndromet" som dem hade för några år sedan, då vi ville gå in med bollen, istället för att skjuta när vi hade läge. Vi styrde spelet som sagt och hade många lägen där vi kunde skjuta, men vi valde att fortsätta rulla istället. Första halvlek slutar 0-0 efter totalt dominans från våran sida. I andra halvlek så jämnade spelet ut sig lite och Söder får hålla i bollen lite längre än vad dem fick i första. Söder skapar de hetaste målchanserna i andra efter två hörnor, men Lina var helt strålande i målet och gjorde riktigt bra räddningar. Den hetaste chansen för oss hade Gabbe, som lekte lite katt och råtta med Söder försvaret och skjuter tätt utanför efter att ha gjort bort 3-4 Söder spelare. Matchen slutar 0-0, men jag är ändå väldigt nöjd med spelet, speciellt efter våran första halvlek. Vi har ett nytt spelsystem, men gör det ändå väldigt bra. Bra första match tjejer!! Plus idag får..........? Gabriella Kalkan - Var på spelhumör idag, men hade många lägen där hon kunde ha skjutit istället för att fortsätta leka med bollen. Wilma Franssila - En riktig pådrivare idag. Spelade på ett rakt mittfält idag istället för den defensiva rollen och gjorde det riktigt bra. Den enda idag som tog djupledslöpningar, när vi stod utanför Söders straffområde och rullade boll. Hannah Uhlan(C) - Har utvecklat sina uppspel riktigt ordentligt och idag var det mer än godkänt. Stabilt försvarsspel och bra offensivt spel. Följde med upp i anfall när tillfälle gavs. Träning imorgon kl 16:30 på Behrn. Nu har vi spelat den första matchen och man såg att det var roligt att spela. Nu fortsätter vi på den här vägen! /Coach Omid & Salle
F19
17 feb 2013
0kommentarer
Inför matchen mot ÖSK Söder
På söndag är det äntligen dags. Vi drar igång matchningen för försäsongen och i första matchen tar vi emot division 1 laget ÖSK Söder hemma på Behrn Arena. Vi har tränat på riktigt ordentligt och ligger just nu i en hård träningsperiod, men förhoppningarna är riktigt höga på att det ska vara ett ordentligt tempo från våran sida. Vi har några frågetecken inför matchen och det är Matilda som är sjuk, Sejde som har en baksida lår som krånglar och Sjölla som har ett skadat knä. Linnea kommer inte att vara med pga att hon är bortrest och Fanny är inte heller med pga en skadad höft. Plats: Behrn Arena Samling: 09:30 Matchstart: 11:00 Truppen: Lina Ahlin, Rebecca, Matilda, Hannah(C), Jennie Ellen, Wilma, Lundqvist, Lejla, Johanna Stina, Frida, Sejde, Sjölla, Gabbe //Coach
F19
14 feb 2013
0kommentarer
Adelisa Grabus uppflyttad till A-laget!
Vi kan med stor glädje säga att Adelisa Grabus har blivit uppflyttad till vårt A-lag som spelar i Allsvenskan. Förra årets skyttedrottning i talangerna kommer alltså i år att spela A-lagsfotboll, vilket är riktigt kul för henne. Med dunder och brak kom hon och körde över alla försvarare i serien och med sin målfarlighet var hon omöjlig att stoppa. På 9 matcher gjorde hon 18 mål i Svenska Spel F17(Flickallsvenskan). Adelisa som fyller 17 i år(Född -96) kommer alltså det här året att försöka fortsätta sin målskörd men i damallsvenskan istället. Vi önskar Adde ett stort Lycka Till(Även fast vi vet att det inte behövs)!!! //Coach
F19
10 feb 2013
0kommentarer
Näst sista pusselbiten!
Idag är ytterligare två spelare klara.. Hannah Uhlan(C): Född -95. "Il Capitan" som förra säsongen endast missade en match och det var pga sjukdom. Utvecklades väldigt mycket förra säsongen och i slutspelet spelade hon verkligen ut sitt fulla register. Den absolut bästa spelaren under slutspelet och titalt dominant. Väldigt bra i 1 mot 1 situationer defensivt, brytningssäker och ett bra tillslag. Får vi till uppspelen i år så är hon garanterat ett namn för A-laget. Elin Sjölander: Född -96. Den totala mardrömmen för alla backar. Snabb, bra teknik, bra skott och bra på huvudet. Ja, hon har allt man kan önska av en anfallare. Kan även spela som "trequartista/playmaker" och gör det grymt bra där med. Tyvärr för "Sjöllas" del så har hon varit otroligt skadedrabbad i två säsonger, men hann ändå göra 10 matcher förra året. Om hon blir skadefri i år, så kommer utvecklingen skjuta i höjden och kommer garanterat att spela i Allsvenskan! Om några dagar hoppas vi att få presentera två nyförvärv, men mer info om det kommer så fort det blir klart! //Coach
F19
5 feb 2013
0kommentarer
Spelklara spelare!
Ytterligare 3 spelare är klara för spel säsongen 2013! Emelie Lundqvist: Född -95. Emelie är en central mittfältare som kan spela både som defensiv- och offensiv mittfältare. Hon är väldigt stark fysiskt, bra på huvudet och har en väldigt bra spelförståelse också och just därför kan hon spela på båda positionerna. Utvecklade förra säsongen sitt passningsspel väldigt mycket och nu slår hon sällan bort en passning. Får hon till sin formtopp i år, så kommer hon att dominera på mitten. Matilda Ståhlberg: Född-96. Matilda är en mittback som förra säsongen även fick spela som ytterback. Hon gjorde 10 matcher som mittback och 10 som ytterback. Den här säsongen kommer hon endast att spela som mittback och därför kommer vi att träna vissa delar av hennes spel, så att hon bara behöver fokusera på det. Matildas starkaste egenskaper är hennes snabbhet och brytningssäkerhet. Hon kommer att vara en mardröm för anfallarna. Johanna Axfeldt: Född -96. Kom till KIF i augusti och hann inte att göra så många matcher då hon fortfarande spelade för Gustafs GOIF. Kom till KIF som en yttermittfältare men gjorde ett riktigt bra jobb som central mittfältare. Nu på försäsongen så har hon bevisat att hon även kan spela som ytterback. Kommer att vara ovärdelig då hon kan spela på flera olika positioner och gör det lika bra på varje position. Ett grymt nyförvärv! Starkaste egenskap är hennes passningsspel. Fanny Edström: Född -95. Målvakten som gjorde en monstersäsong förra året. Spelade 15 av totalt 20 matcher och gjorde det riktigt bra. Från att ha spelat en urusel serie i värmland till att komma till F17-Allsvenskan så var hon den klart bästa målvakten i serien. Med undantag för Karen Bardsley(Englands Landslagsmålvakt) som var andra målvakt i Linköping och stod i målet för F17. Fanny har utvecklat enormt mycket i sitt spel och cred måste ges till Robban(Målvaktstränaren) som såg svagheterna och gjorde dem till styrkor istället. Bästa matchen förra året var semifinalen i slutspelet mot Djurgården då hon gjorde riktiga fantomen räddningar och höll oss kvar i matchen. Imorgon presenteras resten av truppen! //Coach
F19
31 jan 2013
0kommentarer
Linnea klar för KIF Talang!
Jag och Salle har tillsammans kommit överens om att flytta upp Linnea Liimatainen till KIF Talang från 98orna. Linnea har varit med och tränat med oss ända sen början av december och har bevisat för oss att hon är en spelare att räkna med. Linnea är väldigt träningsvillig och har nog inte missat en enda träning sen hon började träna med oss. Linnea har spelat på flera olika positioner under sin tid med 98orna och senast spelade hon mittback. Många skulle nog se henne som defensiv mittfältare eller back, men jag har lite andra tankar kring positionen som Linnea ska spela på. Hennes absolut starkaste sida är hennes oerhört höga arbetskapacitet. Hon är en evighetsmaskin. Hon har även väldigt lätt att lära, så hennes utveckling i år kommer förhoppningsvis att vara enorm! Vi hälsar Linnea välkommen till KIF Talang och önskar henne all lycka! //Coach
F19
29 jan 2013
0kommentarer
Ytterligare spelare som är klara!
Vi fortsätter att sätta truppen inför 2013 och nu är ytterligare 2 spelare klara. Gabriella Kalkan: Född-95. Gabbe var förra året 1 mål ifrån att vinna den interna skytteligan, men till slut var det Adelisa som tog hem det racet. Från att ha varit en ytter som bara rörde sig 10 meter i diameter, så har hon utvecklat sitt spel enormt. Hon har nu blivit en striker som alla lagen fruktar, men hon har även lärt sig att spela försvarsspel. Grym utvecklingskurva och den fortsätter uppåt. Emelie Ahlin: Född -97. Ytterbacken som är mer offensiv än yttrarna. Har utvecklat sitt positionsspel enormt mycket och försvarar nu också riktigt bra. Hon är "nästan" dubbelfotad och med lite träning så kommer hon att bli det helt och hållet. Kommer att vara en ren mardröm för motståndarna. Fler personer kommer att bli klara efter morgondagens träning //Coach
F19
28 jan 2013
0kommentarer
Nu ska truppen sättas!
Som alla redan vet så har jag sagt att truppen ska sättas den 31 januari och så kommer det att bli. Vi kommer dock ha två spelare som ska träna med oss i mars månad, så så får vi se hur det blir med det. Vi har haft några spelare som varit och provat på och det kan bli så att någon/några av dem väljer att skriva på. Vi börjar med de första spelarna som är klara för KIF Talang 2013: Lejla Basic: Förr -94. Förra säsongen var hon borta den större delen då hon återhämtade sig från skada, men var med på slutet och pumpade in massa poäng på de få matcher hon spelade. En playmaker utan dess like! Sejde Abrahamsson: Född -98. Fick spela på både mittfältet och i anfallet förra säsongen och gjorde det riktigt bra på båda positionerna. Hade lekstuga med LdB Malmö i match om tredjeplatsen i slutspelet. Blir hon den stora målskytten i år? Återstår att se. Rebecca Öhman: Född -96. Det här är en tjej vars utvecklingskurva pekar spikrakt uppåt. Kom upp efter att endast ha spelat som mittback, men efter en omskolning till ytterback så har mycket förändrats i hennes spel(bara positivt). En "modern" ytterback som har sin snabbhet som starkaste egenskap. Wilma Franssila: Född -96. Evighetsmaskinen Wilma! Slutar aldrig springa och gör jobbet som alla hatar. En gammal hederlig defensiv mittfältare som täcker upp för andras misstag och täcker ytorna så att motståndarna inte kommer igenom. Spelaren som alla vill ha i sitt lag, men som alla hatar att möta. Nästa vecka kommer det fler... //Coach Omid & Salle
F19
26 jan 2013
0kommentarer
Spelordningen är nu satt!
Spelordningen är nu satt... På ett ungefär! Efter många om och men så har jag och tränarkollegorna i serien satt spelordningen på ett ungefär. Det är 3 matcher som fattas som vi ska försöka få in och det är dubbelmötet borta mot Östers IF och IFK Kalmar och även hemmamatchen mot Jitex. Varför det har varit så svårt att få till det är pga av alla dubbelmöten som ska ordnas och att det ska fungera med närmaste lag dvs Qbik i vårat fall och Kalmar i Östers fall. Men på något sätt så ska vi få till det i alla fall. I fliken till vänster på "Svenska Spel F19" kan ni hitta matcherna och värt att notera är att i April så har vi det väldigt tight med matcher, medans i maj har vi just nu bara en match inlagd. Men det ska vi lösa på något sätt! =) //Coach
F19
17 jan 2013
0kommentarer
Visa fler nyheter