• Träningsmatcherna är nu fullbokade!

    Så här ser träningsmatcherna ut på försäsongen: Söndagen 17/2 kl 11:00 vs ÖSK Söder, Behrn Arena Söndagen 24/2 kl 11:00 vs Skövde KIK, Behrn Arena Söndagen 3/3 kl 11:00 vs Gideonsbergs IF, Behrn Arena Söndagen 10/3 kl 11:00 vs AIK F19, Behrn Arena Söndagen 17/3 kl 11:00 vs Öfvre Adolfsberg, Behrn Arena Söndagen 24/3 kl 11:00 vs Rävåsens IK U, Behrn Arena Söndagen 31/3 kl 11:00 vs Rynninge IK, Behrn Arena Söndagen 7/4 kl 11:00 vs Rytterne IS, Behrn Arena //Coach F19 15 jan 2013 0kommentarer
  • Serien 2013!

    Så här kommer serien att se ut 2013! Vi har några nya lag som är med i år, som inte var med förra året och det är alltid kul att möta nya lag. Så här ser F19-Allsvenskan ut 2013: KIF Örebro DFF LdB FC Malmö LB 07 Malmö Östers IF IFK Kalmar Qbik Jitex Kristianstad Linköpings FC Eskilstuna United Värt att notera är att inget Stockholmslag är med i denna serien då vi har hamnat i den södra serien. Spelschemat blir officiellt på fredag den 19/1! Det blir en spännande serie i år! =) //Coach F19 12 jan 2013 0kommentarer
  • Vendela Ekstrand-Hamrén lämnar!

    Vendela Ekstrand-Hamrén lämnar KIF Örebro och talang för att prova lyckan någon annanstans. Vendela har kännt ganska länge att något kändes fel och valde till slut att lämna. Dåligt med speltid och väldigt tuff konkurrens har väl kanske spelat någon roll i detta beslut. Vendela kommer att provträna med ÖSK Söder och vi önskar henne all lycka i sin fortsatta fotbollskarriär. I samband med detta kan vi även informera om att vi har 5-6 provspelare/nyförvärv på gång. Vi hoppas kunna presentera dessa spelare som KIF-spelare inom den närmsta framtiden! //Coach F19 7 jan 2013 0kommentarer
  • Försäsongen drar igång på måndag!!

    Äntligen är det dags.. På måndag drar vi igång den efterlängtade försäsongen!! Vi drog igång lite lätt den 3e december och körde på i tre veckor, för att sen gå på jul och nyårsledighet. Men på måndag drar vi som sagt igång igen och nu kommer vi att köra så det ryker! Vi börjar med "Hammarbyarn" det första vi gör, för att se hur vi ligger till konditionsmässigt. Sen på tisdag(Med största sannolikhet) så kommer vi även att köra Jojo-Testet med A-laget. Kan verka lite jobbigt, men det är det inte. Vi har ca 4 månader på oss att förbereda oss inför seriestarten, för i mitten på April drar serien igång! Nu väntar 3 veckors stenhårt arbete! Det ser vi fram emot =) Kl 16:30 på Behrn Arena! PS: Idag(lördag) spelade vi kvartsfinal i futsal DM mot ÖSK Söder och förlorade med 2-1. Vi säger grattis till Söder och önskar dem lycka till i semifinalen imorgon mot Lillån. //Coach F19 5 jan 2013 1kommentar
  • Slutspel i futsal - Truppen

    Den 5e januari spelar vi slutspel i futsal. Vi kommer att spela kvartsfinal mot ÖSK Söder Samling Behrn Arena: 16:50 Matchstart Idrottshuset: 18:10 Truppen är följande: Lina Ellen Linda Vendela Adde Ahlin Gabbe Sejde Hannah(C) Lundqvist Vi syns och hörs! //Coach F19 27 dec 2012 0kommentarer
  • God Jul & Gott Nytt År Önskar KIF Örebro DFF Talang!!

    Nu går på på julledighet! Alla har fått ett schema som vi ska följa nu under uppehållet, så att vi kommer tillbaka i hyffsat bra form den 7e januari. Vi syns och hörs den 7e! Det kan bli så att vi ses tidigare då det kan bli så att vi spelar slutspel i futsal den 5e Januari! God Jul & Gott Nytt År på er alla önskar Omid och Salle! F19 21 dec 2012 0kommentarer
  • Träningsmatcherna för försäsongen!

    Träningsmatcherna för försäsongen är i princip klara. Vi har ett datum den 24/3 som vi ska boka in bara. Matchningen börjar i mitten på februari och slutar första helgen i april. Det kan bli så att vi lägger in en match till i april beroendes på när serien drar igång och om vi åker på träningsläger eller inte. Vi får se hur det blir. Värt att notera är att alla matcher kommer att spelas hemma på Behrn Arena! Så här ser det ut: Söndagen 17/2 kl 11:00 vs ÖSK Söder, Behrn Arena Söndagen 24/2 kl 11:00 vs Skövde KIK, Behrn Arena Söndagen 3/3 kl 11:00 vs Gideonsbergs IF, Behrn Arena Söndagen 10/3 kl 11:00 vs AIK F19, Behrn Arena Söndagen 17/3 kl 11:00 vs Öfvre Adolfsberg, Behrn Arena Söndagen 24/3 kl 11:00 vs ?, Behrn Arena Söndagen 31/3 kl 11:00 vs Rynninge IK, Behrn Arena Söndagen 7/4 kl 11:00 vs Rytterne IS, Behrn Arena F19 19 dec 2012 0kommentarer
  • Träning måndag inställd/Truppen mot Öfvre

    Träningen imorgon(måndag) är inställd pga att vi bara har 1(!) person som kan komma på träningen. Vi har som sagt 9 pers i Teneriffa, 3 st som ska träna med distriktet, en som åker till finland med skolan, en som slutar skolan sent vilket i sin tur betyder att vi ha en person tillgänglig för träning. Det märks att vi har varit lite folk den senaste veckan. 5 utespelare hade vi mot Pars FC i lördags och 6 utespelare mot Lillån i torsdags. Matcherna slutade 3-2 och 6-1 i motståndarnas favör. På tisdag kan det bli så att vi spelar vår sista futsalmatch för året. Vi tar emot Öfvre Adolfsberg på rostaskolan. Plats: Rostaskolan Samling: 18:45 Matchstart: 19:30 Truppen: Fanny Lundqvist Hannah(C) Gabbe Sjölla Johanna Adde Ahlin Fatou Det kan bli eventuella avhopp då jag inväntar en rapport på det gänget som kommer hem från Teneriffa på tisdagseftermiddagen! Vi syns på tisdag gänget! //Coach F19 9 dec 2012 0kommentarer
  • Match mot Lillån i futsal på torsdag!

    På torsdag spelar vi mot Lillån i futsal serien. Med tanke på att 9 pers är i Teneriffa med John Bauer så har vi inte så mycket att tillgå, men vi kommer ändå att få ihop en trupp som kan spela som tur är. Plats: Almbyskolan Samling: 18:30 Matchstart: 19:15 Truppen: Lina Rebecca Matilda Vendela Wilma Ahlin Sejde Syns på torsdag! //Coach F19 4 dec 2012 0kommentarer
  • Förlust mot Söder

    Igår kom första förlusten i futsal serien. ÖSK Söder slog oss med 5-2. Man kan väl säga att det var en typisk futsalmatch. Intensiv, mycket känslor mellan spelarna och väldigt tuff. I vissa situationer lite för tuff kanske, men ska man vara ärlig så tycker jag om det! =) I första halvleken skapar vi ett hav av klara målchanser men ligger under i halvtid med 1-4(!). Haha här ska man inte säga att det är orättvist, då jag tycker att Söders avslut är riktigt bra. 4 målchanser, 4 mål? I andra halvlek börjar vi bra igen genom att göra ett snabbt mål. Det blir inga fler mål från våran sida dock. Söder gör 5-2 i slutet av matchen. Jag ska säga att Söder är det klart bättre laget i andra halvlek. 1-0, Hannah 1-1, Söder 1-2, Söder 1-3, Söder 1-4, Söder 2-4, Hannah 2-5, Söder Matchens plus...? Jonas Ask som bjöd på chocklad efter matchen. Det tackar vi för! Imorgon(måndag) drar vi igång träningen igen. Det ska bli riktigt underbart. Efter 1 månads uppehåll så är det nu dags. Vi kommer att ha några nya ansikten i laget som är där och provar på och det ska bli riktigt kul att se vad alla går för nu! Träningen börjar kl 16:30 på Behrn Arena! Syns imöra(som man säger i Karlskoga)! //Coach F19 2 dec 2012 0kommentarer
  • Visa fler nyheter