• Många skador - Ny vecka, nya möjligheter!!

    Efter att ha kört på bra den här veckan på träningarna, så går talangerna in i en ny intressant träningsvecka. Som alla redan vet så var vi spellediga den här helgen, då Linköpings FC dragit sig ur serien efter 3 omgångar. Man kan ju säga att timingen var perfekt, för så många skador som vi har just nu så hade vi inte ens fått ihop 8 pers till match. Nu har vi en bra träningsvecka till att se fram emot, då vi kör järnet på tisdag, torsdag och fredag för att sen på lördag åka till Kalmar för match. Vi är lediga imorgon(måndag) då A-laget ska träningsspela mot ÖSK P97. Vi hoppas nu att få flera spelare tillbaka från skada, så de kan börja träna igen och förbereda sig till nästa helg. De som är på skadelistan just nu är: Sejde Abrahamsson - Framsida lår Elin Sjölander - Ljumske Emelie Lundqvist - Baksida lår Emelie Ahlin - Korsrygg Adelisa Grabus - Framsida lår(Mild skada) Lejla Basic - Korsbandet Nu laddar vi batterierna och kommer tillbaka helt utvilade på tisdag! OBS: 16:00 på tisdag!! //Coach F19 12 aug 2012 0kommentarer
  • KIF Örebro Talang vs Hammarby IF

    På lördagen var det dags igen. Den matchen som jag och Salle hade sett fram emot sen den 26e maj. Varför? Har absolut ingenting med revansch att göra. Man kan mer säga att det handlade om upprättelse. Komiskt nog, så hade vi bara en avbytare idag också, med tanke på att Sjölla inte kunde spela. Som vanligt när vi spelar hemma på Behrn så skiner solen och det är helt fantastiskt. Det är inte bara vi och motståndarna som blir glada. Publiken är nog de som blir mest glada och det hörs kan jag säga! =) Startelvan: Fanny - Ahlin, Matilda, Hannah(C), Rebecca - Wilma - Sejde, Emelie L, Isa - Adelisa, Gabbe Avbytare: Lina(Mv), Vendela, Sjölla(Skadad) Första halvlek: Jag tycker att när matchen drar igång så har vi matchen. Det är vi som styr spelet och får till några halvchanser. Efter 10 minuter får vi hörna som Adde slår. Efter massa knövel så är Emelie L först på bollen och skjuter bollen i ribban oturligt nog. 10 minuter efter det så är det dags för nästa farlighet. Gabbe kommer fri mot målvakt i en dålig vinkel och enligt mig och förmodligen alla i publiken så blir hon neddragen och ska ha en solklar straff. Domaren väljer att fria dock! Mycket underligt tycker jag, men så är det. Efter den målchansen så tycker jag att vi släpper in Bajen i matchen, även om vi har full koll på dem. Dock så får de till några kontringar efter våra hörnor, men inget där de får skjuta på mål. Med 15 minuter kvar av halvleken så får Hammarby sin farliga chans i matchen. Från drygt 25 meter i utkanten av straffområdet så får en bajenspelare till ett riktigt kanonskott som är påväg att gå in i bortre krysset. Fanny är med på det och tvingas till en kvalificerad räddning, där hon tippar bollen i ribban och ut. Mycket bra räddning av Fanny!! Halvleken slutar 0-0 efter mycket bollinnehav av oss och en chansfattig halvlek. Måste dock säga att jag är imponerad av Hammarbys förmåga att spela så taktiskt som de gör. Tight försvarsspel och ställer om riktigt bra. Andra halvlek: Inför andra halvlek så pratade vi om att skapa ytor åt varandra och att sätta dit ett 1-0 mål tidigt, så att luften skulle gå ur Bajen. Vi sa även att vi inte skulle ge dem nånting gratis med tanke på alla slarviga passningar som vi slog i första halvlek. Vi startar andra halvlek bra tycker jag. Bättre passningar, bättre press och rör oss bättre längre fram i banan. Det tog 9 minuter i andra halvlek innan det enligt mig välförtjänta målet kom. Vendela som blivit inbytt i halvtid väljer att passa Gabbe, när målet står tomt och i och med att målvakten varit och rusat mot Vendela, så är det bara för Gabbe att lobba in bollen bakom de försvarare som försöker täcka skottet. Osjälviskt av Vendela och kallt avslut av Gabbe. Gabbe som förövrigt leder den interna skytteligan nu. Vi fick det vi var ute efter och nu var det bara att köra över Hammarby som förmodligen inte skulle fortsätta orka hålla igen. Bara 6 minuter senare så kommer matchens delikatess. Adde får en djupledsboll av Vendela som hon löper på. Hon har dock en snabb försvarare emot sig och "körvar"(Tunnel på karlskoga dialekt) henne, fortsätter mot mål, gör bort en försvarare till och slår en hård passning efter backen någon meter från målvakten och dyker upp gör Isa som bara behöver sätta dit foten och 2-0 är ett faktum!! Riktigt fint förarbete av Adde!! Bajen gör dock inga ändringar i sitt spel vilket jag tycker är beundransvärt av deras tränare, då han håller fast vid sin taktik. Jag hade dock velat att de skulle flytta upp laget för att öppna upp ytor för oss, men det hände dock inte. Med 20 minuter kvar så gör Lina Domberg debut i KIF-tröjan efter ett långt skadehelvete. Hon byter av Fanny i målet som gjort en riktigt stabil insats! I samband med bytet så blir taktiken att hålla i bollen och låta Hammarby jaga och exakt det gjorde vi. Jag tror att Robban tog tid vid ett tillfälle och kom upp i 2.5 minut innan vi tappade bollen, vilket är fruktansvärt bra i fotboll! Joga bonito!! =) Vi skulle komma att utöka våran ledning till slut också. I den 86e minuten så får Vendela bollen helt fri bollen i deras straffområde igen. Den här gången väljer hon att skjuta, men precis framför mållinjen så dyker Hannah upp och petar in bollen och snor hennes mål. Haha är man målsugen så är man. 3-0 KIF! Bara två minuter senare är det dags igen. Rebecca slår en riktig smörpassning till Adde i djupet som i sin tur tar sig förbi en försvarare, kommer fri mot målvakten och skjuter iskallt in bollen bakom målvakten i en svår vinkel. Mycket kallt avslut!! Där trodde jag att matchen skulle ta slut, men bara en minut senare så var det dags för Adde och Vendela show igen! Vendela som för dagen gör 3 assist, passar Adde som återigen avslutar kallt och slår in 5-0! Strax efter det så blåser domaren av matchen och 5-0 till KIF är ett faktum! Underbar start av höstsäsongen!! 2 segrar!! Sammanfattningsvis så kan jag säga att första halvlek är inte speciellt bra. Även om vi har full koll på händelserna så tycker jag att vi borde skapa mer än vad vi gör. Slarvigt passningsspel resulterar i att vi släpper in Bajen i matchen. I andra halvlek så skruvar vi upp tempot och vårdar bollen. Här slarvar vi ingenting i passningsspelet och det resulterar till slut med 5 mål. Extra roligt att se är de sista 20 minuterna där vi dominerar totalt och Bajen knappt kommer upp till våran planhalva. Vi rullar fantastiskt fint och väntar in de rätta lägena, även om publiken skrek att vi skulle framåt för att göra fler mål, så är det exakt så vi ska spela. Så länge vi har bollen, så kan inte motståndarna göra mål och exakt det visar vi med det spelet. Ha tålamod och vänta in det rätta läget, det är så vi ska spela!! Mycket bra andra halvlek!! Extra kul att Lina hoppar in och gör 20 minuter också! Matchens plus då..............? Adelisa Grabus: Bjuder på matchens delikatess med sin framspelning till Isa och gör även 2 mål också. Riktigt bra insats! Vendela Ekstrand-Hamrén: Hoppar in i andra halvlek och gör en riktigt bra insats. Förmodligen hennes bästa match i år. Det resulterade också i 3 assists! Om man frågar henne så säger hon att hon gjorde 2 assist och 1 mål =) Matilda Ståhlberg: Hur säker som helst matchen igenom. Stressade aldrig även när de var utanför vårat straffområde. Väldigt bra i sina uppspel också! Mycket stabilt! Vi spelade betydligt mycket bättre idag än vad vi gjorde mot Tölö förra helgen och det var det som var det viktiga. Vi har tränat på det vi saknade mot Tölö och idag märktes det. Bra jobbat tjejer!! Ha det gott nu gott folk, så syns vi på måndagsträningen! PS: Ursäkta alla eventuella stavfel och konstiga meningar. Jag sitter och tittar på Brasilien - Honduras samtidigt =) //Coach F19 4 aug 2012 0kommentarer
  • Inför KIF Talang - Hammarby IF - Dags för revansch!!

    På lördag kör vi igen. Den här gången gästar Hammarby oss hemma på Behrn Arena. Båda lagen spelade förra helgen och vi vann ju som bekant mot Tölö IF med 3-1 och Hammarby slog Västerås BK30 hemma på kanalplan med 1-0 efter ett sent mål i 83e minuten. Alla som följer oss vet om att vi endast förlorat en match hittills i år och de som slog oss var just Hammarby. Till er som kommer ihåg den matchen, så blev det som så att vi åkte dit med endast 1 spelare efter många bortfall. När väl matchen drar igång så händer det som inte får hända. Molly utgår skadad i den 32a minuten och Adelisa utgår skadad i den 40e minuten, dvs vi spelar med endast 10 spelare i 50 minuter. Vi orkade att stå emot till den 80e minuten, men till slut så fick de 2-1 och så slutade även matchen! Så det ska bli skönt att ge Hammarby en ordentlig match den här gången! Plats: Behrn Arena Samling: 12:30 Matchstart: 14:00 Truppen för morgondagens match: Fanny - Mv Lina - Mv Emelie A Vendela Rebecca Matilda Hannah(C) Wilma Sejde Emelie L Isa Adelisa Gabbe Sjölla Värt att notera är att Lina Domberg kan komma att göra sin debut i KIF tröjan, efter ett långt skadehelvete! Vi hoppas att vi får samma stöd på läktaren som i förra matchen. Varmt Välkomna! //Coach F19 2 aug 2012 0kommentarer
  • KIF Örebro Talang vs Tölö IF

    Och så var det dags igen... På söndagseftermiddagen så var det dags att dra igång serien igen efter 5 veckors uppehåll. Vi tog emot gästande Tölö IF på ett som vanligt soligt Behrn Arena. Förra matchen nere i Kungsbacka slutade 3-1 till oss, efter massivt spelövertag. Måste också säga att det var bra med publik idag. Det är vi glada över! Startelvan: Fanny - Emelie A, Matilda, Hannah(C), Rebecca - Ellen - Hanna L, Emelie L, Isa - Gabbe, Sjölla Avbytare: Linda H, Wilma, Vendela Första halvlek: Första halvlek börjar med ett litet spelövertag från våran sida, dock utan att imponera. I den 3e minuten så slår en Tölö back en hemåtpassning efter press från Sjölla. Sjölla fortsätter pressen enda ner till målvakten, snor bollen efter att hon tagit för mycket tid på sig och rullar sedan enkelt in 1-0! En mycket bra start! Vi fortsätter sen att ha spelövertaget i 10 minuter, sen jämnar spelet ut sig. Vi slarvar på tok för mycket i uppspelen, kommer absolut inte rätt i våran press och det get mer tid till Tölö som tar vara på det. Även om dem inte skapar någon het målchans, så är jag inte nöjd. Hannah och Matilda i mittlåset tar hand om allt som kommer i deras väg, men mittfältet var helt ute och cyklade långa stunder. Ellen på det defensiva mittfältet gör också ett riktigt bra jobb. Annars är första halvlek en väldig tam historia. Det händer nästan ingenting i anfallsväg för något av lagen. Med det sagt, så hoppas vi över till andra halvlek. Andra halvlek: I och med att mittfältet i första halvlek var väldigt defensivt balanserad(Några spelare på semester), så gjorde vi några byten, för att få ett mer offensivt mittfält, för att komma högre upp på planen. Vi pratade i halvtid om att komma mycket bättre upp i press och att ha längre anfall. Halvleken drar igång och här känns det som om vi har tagit befälet igen. Vi är det laget som håller i bollen mest och erövrar tillbaka bollen mycket snabbare än vad vi gjorde i första halvlek. Vi har ett par anfall som är på väg att bli bra, men sista passningen är för dålig. Det skulle dröja fram till minut 61 tills nästa mål kom. Ellen startar anfallet på våran planhalva och slår sen en passning till Gabbe som kör världens rejd. Hon börjar driva från mittplan och kör sen hela vägen. När hon kommer till Tölös straffområde så såg det ut som om Tölö skulle lösa sig ur situationen, men på något sätt så får Gabbe med sig bollen, kommer lite ur vinkel och går på avslut med vänstern och sätter den i bortre gaveln. SÅ LÄNGE SOM VI HAR TJATAT OM ATT HON SKA AVSLUTA MED VÄNSTERN!!!! =) Äntligen kom det! Bara 8 minuter senare är det dags för Gabbe igen. Efter ett fint anfall som avslutas med att Emellie Ahlin slår en fin djupledsboll till Gabbe, så kommer Gabbe fri med målvakten, rundar henne och rullar lite retfullt in bollen i mål. 3-0 KIF!! Efter 3-0 målet så dör matchen och det händer inte speciellt mycket. Fanny får utgå skadad efter en hård smäll i huvudet och in i mål kommer Sjölla som även hon utgick skadad i första halvlek. Med 4 minuter kvar av matchen så får Tölö till en reducering efter ett dåligt hemåtpass. Dock så kan jag ju säga att om Fanny hade stått i mål där, så hade hon gått ut och täckt av skottet. Inget illa menat mot Sjölla, men där såg man att hon inte är en målvakt =) Matchen avslutas med en riktigt het målchans till oss. Linda H slår en fantastisk fin djupledsboll mellan 3 försvarare och fram kommer Gabbe som avslutar med en hederlig tåpaj precis på fötterna på målvakten. Domaren blåser sen av matchen och 3-1 till KIF är ett faktum!! Sammanfattningsvis så kan jag säga att jag absolut inte är nöjd och det är nog inte spelarna heller. Vi ska spela betydligt mycket bättre än vad vi gjorde idag och det vet alla som har sett oss spela under våren om.  Mina största rädsla inför matchen idag var att vi var för dåligt tränade och det märktes också. För att spela på det sättet som vi vanligtvis spelar, så måste man ha bra kondition. Så enkelt är det. Men vad säger man. Det som kännetecknar en vinnare är att man vinner trots att man inte spelar bra och det gör vi idag, även om det inte är det viktiga. Vi spelar en underhållande fotboll och det kommer vi att bevisa hemma mot Hammarby på lördag! Nu vet vi vad som behövs tränas på, så vi har en intressant träningsvecka att se fram emot. Matchens plus då.............? Rebecca Öhman - Kommer tillbaka från semester och har inte tränat på 5 veckor, men dominerar sin kant som ingen annan. Våran absolut bästa spelare idag, då hon även hade som uppgift att ta hand om deras snabba ytter, vilket hon sköter galant. Ångar på som tåget offensivt också, vilket är riktigt kul att se. Hannah Uhlan(C) - Sköter sin uppgift helt perfekt och släpper inte förbi en enda spelare idag. Har även förbättrat sina uppspel markant! Ellen Karlsson - KIF Örebros egna Gennaro Gattuso. Om alla lagen i Sverige hade haft en Ellen på planen, så hade Sverige vunnit VM Guld för längesen. En balansspelare utan dess like. Krigar, tar smällar, ger smällar och säker i sitt passningsspel. Har en lägstanivå som heter duga! Notis: Gabriella Kalkan får också ett litet plus för sina två matchvinnande mål, men första halvlek är väldigt tam och just därför hamnar hon inte i topp 3! Vi har nu övertagit serieledningen, då LdB Malmö inte spelade i helgen! Segertåget rullar på och nästa helg är det dags igen. Vi tar emot Hammarby IF hemma på Behrn Arena på lördag kl 14:00. Välkomna då att titta! Ha det gott nu, så syns vi på träningen imorgon! //Coach F19 29 jul 2012 0kommentarer
  • Dags för match igen!! Inför KIF vs Tölö IF

    På söndagseftermiddagen är det dags för den efterlängtade seriestarten för hösten!! Motståndet står göteborgarna Tölö IF för. Förra matchen nere i Göteborg slutade 3-1 till oss efter mål av Sejde, Sjölla och Gabbe och ett hav av målchanser i våran favör. Efter matchen sa tränarna i Tölö "Vi syns på Behrn". Nu är det dags! Det ska bli riktigt kul att dra igång på allvar igen. Som alla vet, så gick vi på semester som tabelltvå, 1p bakom ledande LdB Malmö. Truppen är följande: Fanny Rebecca Vendela Emelie Ahlin Matilda Hannah(C) Ellen Wilma Hanna Larsson - Rynninge Emelie Lundqvist Isa Gabbe Linda H Plats: Behrn Arena Samling: 12:30 Matchstart: 14:00 Alla är hjärtligt välkomna till Behrn för att heja fram segertåget! =) Vi syns på träningen imorgon! //Coach F19 26 jul 2012 0kommentarer
  • Back in business!!

    Då är vi igång igen.... Tack för det! Efter 3 veckors uppehåll, lidande, långtråkighet mm. så har vi som sagt dragit igång träningarna igen. Vi drog igång igår och på träningen var det 11 riktigt sugna spelare.  Tvillingarna Stina och Frida från Lillån har varit med och kört, då de båda imponerade i DM-kvartsfinalen. Vi har varit 11st på träningarna, men också 7st borta på jobb och semester, så truppmässigt ser det väldigt bra ut till nästa helgs match mot Tölö IF. Väldigt goda nyheter är att Lejla Basic är fit for fight efter nästan ett års skadefrånvaro, så det ska bli riktigt kul att se henne gå på 100% på träningarna. Vad gäller matcher, så kommer det nog att ta ett tag innan det blir dags för det. Detsamma för Lina Domberg, som för första gången sedan serien drog igång är på fotbollsplanen igen och kör. Lina är dock inte helt hundra, men hon har kunnat vara med på de flesta övningar, så det bådar gott inför hösten. Detta innebär alltså att vi inte har någon på skadelistan längre, vilket är fantastiskt skönt!  Så här ser truppen ut just nu: Fanny Edström - Målvakt Lina Domberg - Målvakt Matilda Ståhlberg - Back Vendela Ekstrand-Hamrén - Back Rebecca Öhman - Back Hannah Uhlán(C) - Back Emelie Ahlin - Back Wilma Franssila - Mittfältare Emelie Lundqvist - Mittfältare Isa Olofsson-Lindberg - Mittfältare Lejla Basic - Mittfältare Molly Berg - Mittfältare Sejde Abrahamsson - Anfallare Gabriella Kalkan - Anfallare Elin Sjölander - Anfallare Vi kommer även att två nyförvärv inom den närmaste tiden, men det får ni höra mer om när allt är klart. Väldigt positivt är att alla verkar ha gjort sin sommarträning. Mycket bra! Nu fortsätter segertåget!! =) //Coach F19 18 jul 2012 0kommentarer
  • Sammanfattning av Våren 2012

    Det började lite kaotiskt med det nya "Talang-laget". I slutet av Februari beslutades det att KIF Örebro skulle lägga ner sitt division 2 lag, där jag, Salle och Robban var tränare, för att göra en jätte satsning på talangerna i klubben/länet. Tränarteamet från Division 2 blev istället tränare för det Nya Talang-laget. Så i början av Mars var det bara att lägga i "växel 25" och börja lappa ihop det Nya Talang-laget. Det tog fram till dagen innan seriestart innan vi fick ihop 14 utespelare(Varav en långtidsskadad) och 2 målvakter. Det blev en blandning mellan Duff spelare, F15-18 spelare och nya spelare utifrån och med facit i hand, så måste jag säga att vi har fått ihop en fantastisk grupp, där alla spelare är på varje träning för att utvecklas, där alla har ett personligt mål och ett gruppmål. Tränarnas mål är givet: Utveckla varje individ, höja lägsta nivån och få upp så många spelare som möjligt till A-truppen i framtiden. Samtidigt som vi strävar efter dessa mål, så tror vi även att om vi utvecklar varje individ, så kommer det även att märkas på resultaten på matcherna. Det går hand i hand enligt oss! Truppen representerar KIF Örebro Talang är följande: Lina Domberg - Målvakt Fanny Edström - Målvakt Rebecca Öhman Matilda Ståhlberg Hannah Uhlan(C) Emelie Ahlin Vendela Ekstrand-Hamrén Wilma Franssila Molly Berg Emelie Lundqvist Gabriella Kalkan Isa Olofsson-Lindberg Sara Karlsson - Spelar numera i Rynninge IK Lejla Basic Elin Sjölander Sejde Abrahamsson Under den här våren så har vi även lånat in några spelare från andra klubbar och dessa spelare är: Adelisa Grabus (Arboga Södra IF) Hanna Garman (Arboga Södra IF) Jailan Jangir (IF Eker) Jenny Larsson (Hallsbergs BK) Wilma Tunsved (Rynninge IK) Johanna Kaneryd-Ryttning (Forsby FF) Vi har tränat 4 gånger i veckan plus match och man ser på en gång att alla tjejer har utvecklats. Det finns några i laget som har höjt sig väldigt mycket och vissa lite mindre, men totalt sätt så har ändå alla utvecklats och som tränare är det riktigt riktigt kul att se. Robban har gjort ett väldigt bra jobb med målvakterna och man ser att dem också utvecklats. Även om Lina har varit skadad den hela våren, så får man se det positiva i det. Hon har utvecklats enormt med det mentala. Det som jag mest är nöjd med, är allas lägsta nivå. Även när man är som "sämst", så spelar man ändå på en hög nivå och i slutändan är det ändå det som avgör om man blir en damallsvensk spelare eller inte! Som lag har vi gjort det riktigt bra också. Vi spelar en underhållande fotboll som publiken tycker om att titta på och med grädden på moset, så vinner de flesta av våra matcher också. Vi har spelat 9 matcher, vunnit 5, spelat oavgjort 3 och förlorat 1. Totalt så har vi tagit 18p och med det så ligger vi 2a, endast 1p bakom förra årets segrare LdB Malmö. Vi har gjort 22 mål och släppt in 11. Alla har gjort ett riktigt bra jobb på våren och till hösten så ska vi höja oss flera snäpp för att spränga alla gränser. För kom ihåg. Nothing is impossible. Satsa Stort, Vinn stort! Nu har vi haft uppehåll i en vecka och ska ha det i två veckor till. Vi drar igång med träningen igen den 15e juli för att sen ta emot Tölö IF den 29e juli hemma på Behrn Arena. Jag längtar som bara den att få gå ut på mattan på Behrn och dra igång träningen igen. När vi drar igång igen, så kommer vi att ha några nya och gamla ansikten med oss. Det kommer flera tjejer utifrån som kommer att börja plugga i Örebro. Det ska bli riktigt kul att se! =) Det spetsar till konkurrensen ytterligare i truppen och det är bara bra. Alla utvecklas av konkurrens! Ha en fortsatt trevlig semester gänget, så syns vi igen den 15/7 kl 18:00. Träningsschemat lägger jag ut i veckan. Tjingeling! //Coach, Ass Coach & Mv Coach F19 2 jul 2012 0kommentarer
  • KIF Örebro Talang vs Västerås BK30

    På lördagen spelade vi våran sista seriematch för våren, så det var ett taggad KIF Örebro som tog emot gästande Västerås BK30. BK30 som har gått tungt under våren visste på förhand att det skulle bli en svår match för dem, medans våran värsta motståndare den här matchen var underskattning. Startelvan: Fanny - Matilda, Hannah(C), Maria, Rebecca - Ellen - Sejde, Wilma, Emelie A - Gabbe, Sjölla Avbytare: Molly Första halvlek: Instruktionen var glasklar!: Ut och spela fotboll, INTE sparka fotboll. Hög press, återerövra bollen snabbt, för att sedan fortsätta rullandet. Domaren blåser igång matchen och redan från första signalen så hade vi matchen i våran hand. Vi spelar snabbt, rullar bollen, har mycket rörelse på mittfältet och våra ytterbackar ångade på som bara den på kanterna. BK30 gör det dock svårt för oss att rinna igenom och få till någon riktigt het målchans. De försvarar kompakt och de gör det utanför sitt straffområde. Vi kommer ändå till många avslut. Ellen har ett stenhårt skott i ribban och på den efterföljande returen kommer Wilma precis före målvakten, men "petningen" går strax utanför. Sen har vi ett ribbskott från Sejde tror jag och ett stolpskott från Gabbe. Är lite osäker på vilka som träffade "virket". Men till slut så lossnar det. I den 38e minuten kommer Sjölla och möter mellan deras backar och mittfält. Hon vänder driver förbi två försvarare occh precis utanför halvcirkeln drar hon på ett skott med sin vänster och bollen letar sig bort i målvaktens vänstra gavel. En mycket bra prestation av Sjölla som assisterades av Sejde som för dagen spelade mittfältare. Vi fortsätter sen efter målet att köra över BK30 för att göra ett 2-0 mål, men det ville sig inte. Vi går in i halvtidsvilan med 1-0 efter en fantastisk första halvlek. Siffrorna kanske borde ha varit 4-0, men vi får nöja oss med 1-0. Andra halvlek: Vi pratade om att fortsätta det höga tempot och inte tappa koncentrationen. Vi skulle fortsätta spela den fotbollen vi spelade i första halvlek, men det absolut viktigaste var att göra ett 2-0 mål så fort som möjligt, så att luften skulle gå ur BK30. Så blir det också. När det endast gått 1.47 av andra halvlek, så driver Sjölla bollen längs vänsterkanten och kommer emot målvakten från "död yta". Hon väljer ändå att skjuta, målvakten lämnar en retur som går mot andra stolpen och fram kommer Sejde som hoppar mot bollen med kroppen för att deras försvarare inte ska kunna rensa bort bollen. En mycket vågad satsning av Sejde som även gör så att det resulterar i mål. Bra gjort av Sjölla och mycket bra gjort av Sejde som helt orädd slänger sig mot bollen och forcerar den i mål. 2-0 KIF! Efter målet så fortsätter våran dominans och BK30 orkar inte hålla emot. I den 67e minuten kommer Rebecca fram från sin vänsterbacksposition som hon gjort hela matchen och spelar Gabbe. Gabbe kommer in i straffområdet, gör bort två försvarare och bombar in bollen i nättaket. Fantastiskt prestation av Gabbe. Matchens absolut snyggaste mål! Bara 4 minuter efter 3-0 målet så kommer även 4an. Det är Gabbe ännu en gång som håller sig framme. Wilma slår en fantastisk djupledsboll mellan två mittfältare och två backar. Gabbe som också gjort en fin djupledslöpning tar med sig bollen och och skjuter snyggt in 4-0!! Vi fortsätter att mata på och skappar massor med målchanser. Gabbe har ett riktigt bra läger, men bommar. Någon annan skjuter i ribban X2, men med 1 minut kvar av matchen så sätter vi spiken i kistan. Sjölla skjuter en frispark från ca 23 meter stenhårt i ribban. På den efterföljande returen så dyker Hannah upp och skjuter in bollen på halvvolley.  Matchen slutar 5-0 efter en fantastisk insats av alla i laget. Sammanfattningsvis så kan jag säga att den här matchen hamnar i topp 3. Vi spelar exakt på det viset vi spelade de första 4 matcherna. Vi rullade ut BK30 totalt och de hade absolut ingenting att säga till om. Ytterbackarna kommer som ånglok, mittbackarna sköter allt som kommer emot dem, Ellen på det defensiva mittfältet kör över allt som kommer emot henne, mittfältarna tar tillbaka max 2 sekunder efter att vi tappat bollen, de fördelade bollarna riktigt riktigt bra och anfallarna gör det som krävs av dem. Korslöpningar, visar sig och framförallt, de gör mål! =) Alla som såg matchen hoppas jag fick en uppvisning de sent kommer att glömma. Det var fotbollens A och O. Skottstatistiken för våran fördel kan jag inte räkna, men BK30s var 0. Bollinnehavet låg på 78-22 och då är jag snäll. Extra kul är att det här är våran första nolla för säsongen och som den var efterlängtad!! Slutsats: MVG+!! Matchens plus............? Det kan jag inte dela ut till någon specifik. Alla i laget får plus för den här matchen, för alla drog verkligen sitt strå i stacken. Good job girls!! Det var den sista matchen för den här våren och vi går på semester som serietvåa, endast 1p bakom LdB Malmö. Vi är det enda laget som bara förlorat 1 match och det är riktigt bra. Nu har några av oss en DM-match som ska spelas med F15-18 på tisdag, sen tränar vi den sista träningen på fredag och efter det går vi på semester. OBS! OBS! OBS! Semestern är från 25/6-15/7!! Ha det gott nu allesammans så syns vi på träningen imorgon. Till publiken som alltid kommer och hejar på vill vi säga: Vi tackar för allt stöd som ni har gett oss på alla hemmamatcher och bortamatcher. Vi hoppas att ni finns där när vi drar igång igen den 29/7 hemma mot Tölö! Tjingeling //Coach, Salle & Robban! F19 17 jun 2012 0kommentarer
  • Inför KIF Talang - Västerås BK 30

    På lördag är det äntligen dags för en efterlängtad hemmamatch. Vi har varit iväg och spelat 3 raka bortamatcher, så det ska bli skönt att spela på våran hemmaborg Behrn Arena! Vi tar emot tabelljumbon BK 30, som har gått väldigt tungt och endast kammat hem 1p. Rapporten säger ändå att de spelar väldigt bra fotboll, så det bäddar för en spännande match! Matchen blir våran sista innan vi går på semester. Plats: Behrn Arena Samling: 11:30 Matchstart: 13:00 Skadade/Frånvaro: Lina Domberg Vendela Ekstrand-Hamrén Isa Olofsson-Lindberg Emelie Lundqvist Uttagna är: Fanny Hannah(C) Matilda Maria Rebecca Emelie A Molly Wilma Ellen Sjölla Adelisa Sejde Gabbe + En till person kan tillkomma Ska bli riktigt kul att spela hemma på Behrn igen som sagt! Vi syns på träningen imorgon!! //Coach F19 14 jun 2012 0kommentarer
  • Molly Berg Uttagen till Elitlägret i Halmstad

    Nu är det bekräftat. Våran andra 97a i laget Molly Berg har blivit uttagen till Elitlägret i Halmstad för Örebro Läns FF!! Jag har inte varit tränare för Molly så länge, men är det någonting jag har märkt med Molly är att hon har en enorm vilja och ett stort engagemang.  De träningar hon har missat sen i mars månad kan jag nog räkna på fem fingrar. Den här Finnerödja tjejen pendlar till Örebro varje dag och det gör självklart att den här kallelsen är extra rolig för henne. Enligt mig ett solklart val för distriktet. Vi säger Stort Grattis till Molly och önskar henne och Emelie all lycka nere i Halmstad!  Jag kommer att vara där och hålla koll på våra KIF tjejer =) //Coach F19 13 jun 2012 0kommentarer
  • Visa fler nyheter