• Lagkväll

    Fredag, 29/7 samlas gänget kl 16:30 nere vid alnängsbadet för både volleybollspel och bad. Därefter går vi tillsammans till kinamuren för en förhoppningsvis härlig middag! Gemenskap är väl perfekt inför lördagens höstpremiären, det tror iallafall vi. F19 28 jul 2011 0kommentarer
  • Positivt besked

    Erika Hallman, tidigare spelare i IK Sturehov har nu anslutit till KIF DUFF. Hon har under en tid tränat till och från med DUFF, men nu går hon över på heltid. Självklart är vi mycket glada över detta! Välkommen Erika! F19 21 jul 2011 0kommentarer
  • Tråkiga nyheter

    Jacueline Nähl kom tillbaka till KIF DUFF under vårsäsongen-11. Nu lämnar hon klubben och går vidare till div.3 laget IFK Kumla. Vi önskar henne all lycka i framtiden! F19 18 jul 2011 0kommentarer
  • Stensätra IF - KIF Duff 1-6 (1-2)

    Efter en mindre bra första halvlek för våran del, med en trevande start där Stensätra satte hög press innan vi hann komma in i spelet. Till en början av matchen var det svårt att ta tag i spelet, där vi saknade lite "kämpar glöd". Men det var ändå aldrig några tvivel om att vi hade kontroll över matchen. Till 2:a halvlek gjorde vi några förändringar och sedan släppte det. En mycket bättre andra halvlek av hela laget! Extra plus till Fanny Persson som står för 3 stycken av dagens mål. Det är också roligt att vi återigen får göra två mål på fasta situationer, en hörna och en frispark. Matchen slutade 1-6, och sammanfattningsvis svarade vi gör en helt klart godkänd match innan det är dags att gå på uppehåll! Bra jobbat tjejer! Dagens mål: Fanny Persson, 3 mål Sophie Sörqvist, 2 mål Matilda Hallgren, 1 mål F19 18 jun 2011 0kommentarer
  • Match mot Stensätra IF 18/6

    Den 18/6 är det dags att åka till Sandviken för möta Stensätra IF. Kom laddade till tusen så tar vi hem segern! F19 17 jun 2011 0kommentarer
  • Vinst i derbyt

    I onsdagens match mot ÖSK söder, vann KIF Duff med 3-0. En bra match rakt igenom, där vi tillslut fick ta hem segern. Bra jobbat tjejer!! Målen gjorda av: Marie Stålberg Silvia Erkisi Kim Ekebom F19 17 jun 2011 0kommentarer
  • Vinst mot Västanfors

    Dagens match var mot Västanfors IK, och det blev vinst med 1-5. Det var en rolig match där vi lyckades göra mål på lägen vi vanligtvis inte brukar göra. I halvtid hade vi ledningen med 0-1 genom en hörna som Hanna Uhlan nickat in. Efter några minuter in i andra halvlek tilldelades vi en straff där Frida Eriksson sköt in 0-2. Men Västanfors lyckades minuterna senare att reducera till 1-2, men trots detta fortsatte vi att spela vårt spel, och i den 59:e matchminuten nickade Astrid Walldén in 1-3 på hörna. Senare var det dags för Matilda Hallgren att dra på en oväntat långskott som gav oss 1-4. I slutminutrarna fastställde sedan Frida Eriksson slutresultatet 1-5 med att slå in en hörna. Tack för en bra match tjejer och starkt jobbat! Målgörare: Matilda Hallgren, 1 mål Astrid Walldén, 1 mål Frida Eriksson, 2 mål Hanna Uhlan, 1 mål F19 5 jun 2011 0kommentarer
  • Vinst med 2-1

    På lördagen åkte vi till Gävle för att möta Strömsbro. Det blev en vinst med 2-1, trots den tuffa matchen. Vi klarade uppgiften på ett exemplariskt sätt trots omständigheterna. Vi ställde upp med en tunn trupp, med endast 1 avbytare. Delar av matchen fick vi även spela med 10 man. En riktig krigar insats av hela laget, bra jobbat tjejer! Målen gjordes av Sophie Sörqvist, (ass. Frida Eriksson) Fanny Persson, (ass. Jacueline Nähl) F19 23 maj 2011 0kommentarer
  • Vinst 6-0

    Säsongens första match är avklarad, och det blev vinst över Korsnäs IF med hela 6-0! Målen gjorda av: Fanny Persson 3 mål Linda Hallin 1 mål Silvia Erkisi 1 mål Matilda Hallgen 1 mål F19 1 maj 2011 0kommentarer
  • Seriepremiär

    Nu på söndag drar första seriematchen igång. Vi kommer att ta emot Korsnäs IF FK på Behrn Arena. Tid 15.00. Varmt välkommen! F19 30 apr 2011 0kommentarer
  • Visa fler nyheter